Hollow Knight: Silksong

Moest je in Hollow Knight ook betalen om bankjes te activeren? Ik dacht dat je alleen de mappen en fast travel moest betalen? Allezins bij momenten is dit wel irritant, soms moet ik farmen omdat ik net daarvoor iets gekocht heb.

Best vaak ook ze. Denk dat het evenveel is.
Soms wel ruk, als je een weg neemt waar geen bankje zit (en je nog geen map hebt). Heb gisteren 40 minuten gezocht achter mijn cocoon. Had beter wat rosaries gaan famen in moss garden, dat gaan aan 2000 per iur oid.
Ja ik heb dat ook gehad. Op een bepaald moment was ik helemaal aan het begin van het spel terug belandt (als ge in de juiste gaten valt kan dat blijkbaar) en dan heb ik besloten om de mappen volledig te verkennen en rosaries te farmen zodat ik genoeg heb om alle maps te kopen + extra's eventueel. En al enkele nieuwe bosses tegengekomen.

Ik kan dat zijwaarts pogo-en niet gewoon worden, qua platformen en aanvallen :cry:.
Op een gegeven ogenblik zag ik zo'n drie bloemen en geen platform in de verte. Ben dan teruggekeerd.

Als je vlak boven de bloem zit kan je ook gewoon naar beneden pogo-en heb ik gemerkt. Maar je moet er wel vlakbij zijn.

Ik kan dat zijwaarts pogo-en niet gewoon worden, qua platformen en aanvallen :cry:.
Op een gegeven ogenblik zag ik zo'n drie bloemen en geen platform in de verte. Ben dan teruggekeerd.

Je kan andere crest vindrn, eentje heeft de moveset van HK. Volhouden.
Er moet nog heel veel gepogeld worden...

Maar... Silksong is toch een partij moeilijker dan HK. Heb het in de fights knap lastig, bij hollow knight was dat pas late game, grimm en hollow knight zelf. Maar hier is dat al mid game.

Je kan andere crest vindrn, eentje heeft de moveset van HK. Volhouden.
Er moet nog heel veel gepogeld worden...

Maar... Silksong is toch een partij moeilijker dan HK. Heb het in de fights knap lastig, bij hollow knight was dat pas late game, grimm en hollow knight zelf. Maar hier is dat al mid game.
Ik vind de bossfights nog ok, de gevechten waar ge vecht tegen meer dan 1 tegenstander tegelijkertijd vind ik nog knap lastig. Ontwijk ge een aanval van de ene, zal die andere u wel raken omdat ge teveel naar die ene aan het kijken was... Meer dan 1 vijand in de gaten houden is knap lastig voor mij.

Die zijdelingse pogo is wel ambetant. Niet voor op de bloemen te pogo'en, dat lukt nog aardig als ge het doet vlak boven de bloem, maar in HK deed ik vaak een pogo aanval terwijl ik over de boss springt en hier mist ik niet alleen de aanval maar wordt ik ook nog eens geraakt. Pfff.

Tegen 2 is idd een nachtmerrie soms. Ik geraak zo in Hunter’s Marshniet voorbij 2 minibosses, heb het voorlopig opgegeven en ben quests aan het doen. Grafisch ziet het er weer top uit (maar die stijl is altijd wel nice). Speel voornamelijk op een 13,3” 1080p portable oled, en dat zoet er gewoon heel mooi uit.

Ben de widow (eindelijk) voorbij, uiteindelijk niet zo moeilijk.
Dan heb ik wat quests gedaan (voor combat gerelateerde stuff) en mijn needle geupgrade en het (volledig optioneel) gevecht tegen 2 tegenstanders gaan doen in Hunter's March. Ipv 2h eindelijk proberen in 2 keer klaar. Voor de uitdaging kan je die doen, voor het verhaal niet, kan je je tijd beter ergens anders insteken :D.

Het spel zelf is wel fantastisch imo. De visuals, het geluid en de muziek zijn uitmuntend, het volledig uitbouwen van je char etc, is allemaal mooi gedaan.
Vind het wel fantastisch hoe je per ongeluk ergens terecht kan komen en dan in die vrij moeilijk zichtbare room nog een secret ingang kan vinden.

Laatst bewerkt:
Damn, als ik het zo hoor is Silksong een pak moeilijker dan HK. Dan weet ik niet of ik de moed vind om er aan te beginnen. HK is veruit de moeilijkste game die ik ook uitspeelde en het is omwille van hoe goed die game in elkaar zit dat ik de motivatie vond om door te ploeteren. Letterlijk honderdvijftig keer die tweede battle met Hornet gedaan.

Ik vind deze niet moeilijker dan Hollow Knight. Hollow Knight was ook moeilijk in het begin maar op het einde doenbaarder door de vele upgrades die je kon vinden. Ik start nu aan Act 2 in Silksong en heb hetzelfde gevoel.

Laatst bewerkt:
Ik vind deze niet moeilijk dan Hollow Knight. Hollow Knight was ook moeilijk in het begin maar op het einde doenbaarder door de vele upgrades die je kon vinden. Ik start nu aan Act 2 in Silksong en heb hetzelfde gevoel.
Dat is gewoon omdat jij zoveel ervaring hebt met Metroidvania games en/of skilled genoeg bent :p. Dit is echt een pak moeilijker dan Hollow Knight hoor. Al vaak gefrustreerd geweest hier :D.

Geen ervaren Metroidvania gamer hier, en voorlopig vind ik Silksong dezelfde moeilijkheidsgraad als Hollow Knight.

Ik heb bij een deel bosses in Act 1 het idee gehad dat ze echt teveel HP hadden en teveel damage deden (elke boss doet 2 HP per hit), in de mate dat ik me afvroeg of ik al in dat gebied moest zijn. Ook alle hindernissen die 2 HP damage doen is echt irritant. Eerste paar uur waren wel OK, maar Hunter's March bijvoorbeeld, dat platformen was even ambetant in het begin, moest ik even gewoon worden en met 2 HP damage per fail zijn dat al snel een aantal retries. Om nog maar te zwijgen over die (weliswaar optionele) boss daar :p. Dus heb toch enkele momenten van frustatie gehad. Hollowknight is al heel wat jaren geleden, maar ik kan me echt niet herinneren dat ik daar hetzelfde gevoel had en die heb ik ook zo goed als 100% uitgespeeld (wel nooit de DLC gedaan).

Damn, als ik het zo hoor is Silksong een pak moeilijker dan HK. Dan weet ik niet of ik de moed vind om er aan te beginnen. HK is veruit de moeilijkste game die ik ook uitspeelde en het is omwille van hoe goed die game in elkaar zit dat ik de motivatie vond om door te ploeteren. Letterlijk honderdvijftig keer die tweede battle met Hornet gedaan.
Voor wat het waard is: het is gemiddeld inderdaad iets moeilijker dan Hollow Knight, maar zelfs Silksongs taaiste segmenten zijn nog altijd niet even veeleisend als de post-launch updates van Hollow Knight, zoals Nightmare Grimm, Path of Pain en de latere uitdagingen van Godshome. Hornet maakt daarenboven in Silksong ook een groot verschil uit: ze is op korte tijd veel meer behendig en je kunt ter vergelijking meer combat-gerelateerde opties vinden, zonder al te veel uitleg hierover te geven. Het merendeel van de tegenstanders kunnen met als gevolg niet even goed bijbenen, al bestaan er wel een paar selecte vijanden die je het vuur aan de schenen kunnen leggen. Dat je (praktisch) van begin af aan in meerdere richtingen kunt gaan, helpt ook wel wat betreft de difficulty curve zodra je plots tegen een figuurlijke muur loopt, maar dat was in zekere mate eveneens present in Hollow Knight.

En de moeilijkheid is over de algemene lijn best eerlijk, met goede tells qua animaties en (dikwijls) overzichtelijke platforming-stukken, net als Hollow Knight. Ik heb tot nu toe bitter weinig momenten ervaren die ik als regelrechte bullshit zou omschrijven, dus als je een volwaardige sequel van gelijkaardige (en soms zelfs betere) kwaliteit wilt, dan zou ik het alsnog overwegen.

Ik ben blij dat het spel zo uitdagend is. Anders is het weer te snel voorbij allemaal
Goh, op zich zeker niets mis mee, maar dan hadden ze toch wel op voorhand een bericht mogen sturen dat we onze tenen mochten uitkuisen.
Ik had gewoon het moeilijkheidsniveau van HK verwacht 😅.
Gelukkig was het maar 20€, maar nog eens een goede reden om niet meteen iets te kopen.

Gisteren meer dan een half uur aan dat stuk met de drie opeenvolgende pogo-stukken gezeten. Lukte me van de eerste keer, maar verwachtte niet hetgeen wat volgde en 400 rosaries kwijtgespeeld, dan voor het eerst sinds jaaaaaren liggen te roepen tegen mijn TV. Ben gewoon gestopt en verder gegaan (...).
Ik vind de bossfights nog ok, de gevechten waar ge vecht tegen meer dan 1 tegenstander tegelijkertijd vind ik nog knap lastig.
(...) dan kom ik in Greymoor terecht.
Had het lumineuze idee om helemaal naar rechts te gaan en
ineens zijn daar duikpapegaaien. Na een paar keren ken ik hun patroon, maar dan een andere vogel in de battlechamber. Letterlijk een miniboss met die verdomde dolken en onregelmatige bewegingen :headshake:. Ik mis de wesp met zijn drie vuurbollen van HK...

Is die eerste ook zo moeilijk ?

Als je eraan begint ben je ofwel godlike en vlieg je erdoor, of ben je een normale sterveling en struggle je wat. Dat is eigen aan het genre. Vaak word je tegengehouden door barrieres, maar team Cherry geeft je wat vrijheid door toch ergens door te geraken door bvb een vijand te lokken en die te gebruiken om extra hoogte te krijgen, en dan ga je het heel moeilijk hebben.
Andere moeilijkheid is de totale vrijheid en je kan dus spelen in de volgorde die je wil, maar omdat je het niet weet in de volgorde dat jij wandelt. En dat lijkt het grootste probleem van mijn struggle early game.

Bij de eerste had ik al jaren youtube filmpjes gezien en wist eigenlijk de 'ideale' route, mss heeft dat mijn ervaring wel makkelijker gemaakt (niet makkelijk, makkelijker). Silksong is nieuw en speel zonder te kijken/ op te zoeken.

Het lijkt me dat je in het begin van het spel NIET naar Hunter's march moet (wat volledig optioneel is overigens), maar ik met mijn koppig gedrag dat toch gedaan heb, ook al is de boss die de toegang blokkeert in het begin nogal... uitdagend. Zowel qua platforming, traps, reguliere vijanden als minibosses (voor saus eigenlijk :D).
Verder speelde ik zonder de tools en abilities te gebruiken, sinds ik deze wat geupgrade heb en effectief gebruik gaan de bosses iets makkelijker.

@SnakeGodRovinin , gelukkig ben je naar rechts gewandeld, de echte uitdaging ligt aan de linkerkant :D. Maar weet niet of je er geraakt zonder eerst rechts te gaan.

Als ik me goed herinner begint de battlekamer met 1 vogel, maar zijn er daar meerdere gevechten achter elkaar. Is ook een verplichte fight want het unlocked iets wat je nodig hebt in het verdere spel.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan