Home office - Thuis bureau

Vind dit wel tof, mss moet ik mijn bureau ook nog zo opfleuren. Momenteel is alles wit.

Ik heb dit 1,5 jaar geleden gedaan in de slaapkamer van mijn zoontje.
53773213973_689fe5eaab_c.jpg
Ja, mooi gedaan voor je zoon!

Alleen hier niet perfect omdat we het over 't bestaande behang hebben gedaan, dus waar er kleine kuiltjes zijn in het behangmotief komt de donkere verf er wat doorgelopen, maar al bij al valt het niet zo op... Een mooie platte muur is natuurlijk leuker om op te werken.

Ja, mooi gedaan voor je zoon!

Alleen hier niet perfect omdat we het over 't bestaande behang hebben gedaan, dus waar er kleine kuiltjes zijn in het behangmotief komt de donkere verf er wat doorgelopen, maar al bij al valt het niet zo op... Een mooie platte muur is natuurlijk leuker om op te werken.

Had ook tape die uitlopen van de verf voorkomt, het zijn echt strakke lijnen bij mij. Maar het was wel een hels werk om die vaktjes te schilderen. Ben daar wel wat mee zoet geweest om alles zoals vooraf getekend af te tapen (met laserwaterpas). Maar hij is er heel blij mee, dus ik ook.

Of...je kan mensen betalen voor hun werk en niet de schooier uithangen?
Allè deze schooier heeft het hele traject doorlopen van bovenstaande keten

- bezoek showroom met plannen en wensenlijst + inspiratiefotos
-> we sturen iemand bij u langs

- interieurarchitect die langskomt en dingen opmeet (die op het plan staan van de architect)
-> we maken een afspraak in onze showroom

- afspraak in de showroom: je krijgt een schets en 3D tekening te zien en mag dingen aanpassen

"Technische" vragen als: hoe diep is het werkblad, hoe breed is de kast, hoe dik is de achterwand, hoeveel leggers rekenen jullie per kast, hoe hoog is de paslat voorzien, hoe breed is mijn werkblad, hoe ver kan de kastdeur opendraaien,..
Die beantwoorden ze gewoon mondeling (zie dat je het kan onthouden)

Dan krijg je nog een offerte met 2 prijzen (excl en incl btw) en je 3D tekening - welk materiaal erin zit, wie zal het zeggen
Prijs is 2,5x zo hoog vergeleken met lokale schrijnwerker waarvan ik een offerte krijg met elke schroef, etc etc

Ook nog leuk, ik wil een uitgietbak voorzien in mijn berging, die moet ik zelf voorzien en hen de technische info bezorgen zodat ze het gat al kunnen voorzien..
Natuurlijk wel jammer dat ik nu niet weet hoe breed en hoe diep mijn werktablet is waar die in komt 👍🏻😅

Ik heb heel mijn bureau en opmaat gemaakte kasten volledig zelf getekend en dan 3 schrijnwerkers laten komen.
Ze hebben niets zelf moeten bedenken, alles was uitgemeten en bepaald.

Degene die het mocht doen is dan nog eens alles komen nameten. Ik weet zelf wel wat ik wil, heb niemand daarvoor nodig.

Iemand een goeie shop/winkel waar ik terecht kan voor een degelijke bureaustoel?

Moet ook geen stukken van mensen kosten natuurlijk

Iemand een goeie shop/winkel waar ik terecht kan voor een degelijke bureaustoel?

Afgelopen weekend heb ik net deze gekocht: https://jysk.be/nl/bureau/gamestoelen/gaming-stoel-abildaa-antraciet-grijze-stof

Hangt beetje af wat je exacte budget is en of je hiermee tevreden bent. Ikea/Jysk/etc. hebben wel cva kwaliteit, maar natuurlijk niet te vergelijken met de top-merken. Bij huidige klant zitten we op stoelen van +€800, no way dat ik die zelf ga uitgeven.

Ik heb de mijne een 5-tal jaar geleden besteld bij www.bureaustoel24.nl
Positieve beoordelingen bij Trustpilot, door de grote keuze misschien lastig om door het bos de bomen te zien maar wel handige filters (bv. geschikt voor >8u per dag zitten, ergonomische modellen, verstelbare leuningen of niet, type materiaal,...) wat ik altijd waardeer in een webshop.

Het model dat ik gekocht heb (HJH Theo High) is precies nergens meer te krijgen, was daar toen wel schappelijker van prijs dan op andere websites.

Bij huidige klant zitten we op stoelen van +€800, no way dat ik die zelf ga uitgeven.
Ik vind het altijd wat dubbel die bedragen. Ja 't is veel geld voor een stoel, maar als ik kijk hoeveel uren ik erop zit te verslijten...
Ik heb nu ene van de ikea en merk toch dag en nacht verschil met die van op het werk waar je alles kan afstellen van rug, lenden, hoogte,...

Voor de volgende overweeg toch ook serieus om er ferm in te investeren ze 🤷‍♂️

Afgelopen weekend heb ik net deze gekocht: https://jysk.be/nl/bureau/gamestoelen/gaming-stoel-abildaa-antraciet-grijze-stof

Hangt beetje af wat je exacte budget is en of je hiermee tevreden bent. Ikea/Jysk/etc. hebben wel cva kwaliteit, maar natuurlijk niet te vergelijken met de top-merken. Bij huidige klant zitten we op stoelen van +€800, no way dat ik die zelf ga uitgeven.

Mijn vrouw heeft die ook, maar die zit toch verschrikkelijk?
In het midden van de rugleuning zit een verticale strook die precies te ver naar voor zit. Precies of die stoel wil je er constant uitduwen.

Ik heb deze 8 jaar geleden op die site gekocht. Goeie investering, topkwaliteit en comfortabel. En ook wat design, want die standaard modellen zijn spuuglelijk.
Op een stukje mousse van 1 armsteun die afgebroken is door m'n eigen schuld na, is die stoel precies nog altijd nieuw. Jaarlijks of 2-jaarlijks grote kuis ervan, met een microvezeldoekje het stof en eventuele uitgedroogde koffie en watervlekjes afkuisen. That's it.

Hoewel het wat hard begint te worden met dat leer en ik er soms uit glij afhankelijk van m'n broekstof, denk ik later meer van een simpelere stoffen stoel te kunnen genieten. Als ik ooit van job verander, zou ik die op kantoor laten, en voor thuis een nieuwe kopen.

Merci voor de tips. Ik ga eens kijken op bureaustoel24

@HUSKE die prijs kan ik er nie aan geven, en van de werkgever moet ik niet veel verwachten

Begrijpbaar, ik had daar ook zoveel geld niet voor neergelegd. Maar in mijn geval spreek je over netto 230-300 euro afhankelijk of je de bonus cash of via warrants neemt... En er is 10 jaar garantie op etc. Was het me wel waard.
We kunnen ook elektrische bureau's, PC's, monitoren etc aankopen enzo, maar niet elke werkgever kan zo een programma aanbieden natuurlijk.

Ik heb +-6 jaar geleden een Herman Miller Aeron gekocht. Ja enorm prijzig (als je zoekt zal je ze rond de 800-900 kunnen vinden, al dan niet refurbished). Ik zou het meteen weer doen.

Het is niet zo dat ik in die stoel ga zitten en meteen denk "Wow, dit is top", maar het is wel zo dat ik na 8 uur uit die stoel kom en eigenlijk nergens last van heb.

Het is veel geld, maar zo een stoel gaat 20-30 jaar mee, en zelfs dan krijg je er nog een mooi bedrag voor terug.

Het is veel geld, maar zo een stoel gaat 20-30 jaar mee, en zelfs dan krijg je er nog een mooi bedrag voor terug.
Dit.

Sommige goedkopere knockoffs gaan effectief minder lang mee.

Ik heb het ervoor over om een duurdere stoel te hebben die minstens 10 jaar mee gaat, dit kost me 0,22 EUR per dag als de stoel initieel 800 EUR kostte.

Tja die IKEA markus die ik heb gaat ook al 15 jaar mee en dat is allemaal geen probleem. Ben nu misschien ook wel nog niet op de leeftijd om rug problemen te hebben ( 41) :p

Tja die IKEA markus die ik heb gaat ook al 15 jaar mee en dat is allemaal geen probleem. Ben nu misschien ook wel nog niet op de leeftijd om rug problemen te hebben ( 41) :p
Hangt ook wat van build af. Ik ben 1m95, dus veel stoelen zijn gewoon niet op maat voor mij. Heb bij de Aeron ook een maat C (grootste)

Iemand nog aanraders voor ergonomische bureaustoelen? Ik heb er wel iets voor over, maar 1300 zoals een stoel hierboven is wel beetje een brug te ver. Er moeten toch nog deftige alternatieven zijn, of moet ik dan sowieso hij Herman Miller Aeron zijn bv?

Terug
Bovenaan