Tanuki_
Crew Member
@ Henny: nogmaals ik reageer liever openbaar omdat dit wel een topic is waar meer mensen last van hebben.
Zoal Yo-Han aanhaalde geloof ik niet dat een hond van nature de ganse dag blaft. Zelf hebben wij ook een hond en weet je wat die 80% van de dag doet: slapen of rusten in de zetel. Het enige moment dat mijn hond blaft is wanneer de deurbel gaat of wanneer ze 's avonds meent dat ik te lang achter de pc zit en wilt dat ik samen in de zetel kom liggen om een serie te kijken.
Echt ik blijf bij mijn advies om eens langs te gaan bij die buur.
Mijn honden zijn vant'zelfde, toen ik niet van thuis werkte had ik een cameraatje en die gaf mij een notificatie als er lawaai was.. Dat was echt misschien 2x per dag, eens bij een deurbel of als er een kat passeerde in de tuin. Voor de rest maffen die vooral.
Maar, er zijn wel degelijk honden die uuuuren aan een stuk/heel de dag blaffen, uit verlatingsangst of gewoon hun manier van waken. Ik geloof wel mits wat toewijding dat hij de hond wel kan trainen om wat te kalmeren maar dat hang volledig van de eigenaar af natuurlijk