Huis Gemaakt 2026

Moet me toch wel pijnlijk lijken om zo als koppel uit die wedstrijd gekegeld te worden op basis van een puur subjectieve beslissing van een jury. Ik zou dat persoonlijk echt niet aankunnen om ettelijke weekends hard te werken en dan van Bart of Bea te horen dat de stijl van de andere kamer net iets duidelijker was ofzo.

Zonder te spoilen toch ook wel een opmerkelijk verschil tussen de teams waar bij het ene huis het winnende koppel gewoon blij is dat ze doorgaan en niet naar de verliezers omkijken, en bij het andere huis de winnaars meer bezig zijn met het feit dat het ander koppel verliest en met hen meevoelen i.p.v. met hun eigen winst bezig te zijn.

Het is een probleem dat ik vorig seizoen al vermeldde, het kan je niet schelen wie doorgaat of een kamer wint en echt "wow" effect is er ook niet bij de reveals.

Ik weet niet hoe ze het programma interessanter voor de kijker gaan maken, het staat bijna volledig in dienst van de sponsors die nog nadrukkelijker in beeld zijn dan vroeger.

Het is ook niet echt meer 'huis gemaakt', maar meer een interieurprogramma geworden.
Ik mis echte verbouwingen ipv het gesukkel met gipsplaten..

Het moet ook leuk voor de kandidaten zijn om in het begin te horen van "Leg je eigen gevoel en stijl in de kamer" om achteraf de commentaar te krijgen van "Met zo'n kamer wordt de verkoop wel moeilijk, het is te hard op hun eigen gericht"

Ja, zeg dan niks he.

Ik zie enkel flarden, na die slaapkamers boeit het me niet echt om de andere kamers te zien als volledige afleveringen om te volgen. Het is allemaal wat middenmoot en ze proberen het dan wat spannender te maken door familie te laten langs komen of inspelen op de band met de kinderen (of het broertje), maar dat is het toch niet echt.

Het is wat teleurstellend, dacht dat ze na de afval-ronde echt goed konden voortgaan maar het kabbelt voort tot je in slaap valt. Het helpt ook niet dat het voorstukje weer langs de "richt een valse woonkamer in" stap moet passeren.

Het is ook niet echt meer 'huis gemaakt', maar meer een interieurprogramma geworden.
Ik mis echte verbouwingen ipv het gesukkel met gipsplaten..

Het moet ook leuk voor de kandidaten zijn om in het begin te horen van "Leg je eigen gevoel en stijl in de kamer" om achteraf de commentaar te krijgen van "Met zo'n kamer wordt de verkoop wel moeilijk, het is te hard op hun eigen gericht"

Ja, zeg dan niks he.
100% dit dus. Het mag geen "beige influencer latte frappuccino" interieur zijn maar als ze dan iets anders doen dan is het té en niet verkoopbaar.

Ok dan. :sarcastic:

Moet me toch wel pijnlijk lijken om zo als koppel uit die wedstrijd gekegeld te worden op basis van een puur subjectieve beslissing van een jury. Ik zou dat persoonlijk echt niet aankunnen om ettelijke weekends hard te werken en dan van Bart of Bea te horen dat de stijl van de andere kamer net iets duidelijker was ofzo.

Zonder te spoilen toch ook wel een opmerkelijk verschil tussen de teams waar bij het ene huis het winnende koppel gewoon blij is dat ze doorgaan en niet naar de verliezers omkijken, en bij het andere huis de winnaars meer bezig zijn met het feit dat het ander koppel verliest en met hen meevoelen i.p.v. met hun eigen winst bezig te zijn.
Het pijnlijke is ook dat het hele programma aanvoelt als een bordspel waar de makers de tijdens het spelen constant nieuwe regels toevoegen en regels uit vorige seizoenen veranderen en als de scores van de koppels onderling té ver weg lopen foefelen ze wat in de rankings waardoor de scores toch een beetje in elkaars buurt blijft en "iedereen nog een kans maakt".

Ik weet ook niet of het nu nog van toepassing is maar in eerdere seizoenen was die public vote ook een genante te bedoeling. Koppels die het gesnapt hebben zitten daar dan met hun kinderen te paraderen zo van "ze gaan nu eindelijk hun eigen kamer hebben!" :cry:om op mensen hun gevoel te spelen... heel dat programma heeft toch eigenlijk niks meer met verbouwen te maken. Niet zoals in seizoen 1, wat ik ergens ook wel snap. Dat huis in Kortrijk toen daar zijn ze terug van 0 mogen beginnen.

vorig jaar had ik ook zo iets van dat koppel mag van mij winnen en die hebben uiteindelijk ook de overwinning behaald,
dit jaar is er geen enkel koppel waarbij ik dat gevoel heb

Dus bij geel en rood zitten ze nog op school?

Zouden ze ni beter eerst eens wat in het leven staan voor ze aan zoiets beginnen.

Sorry ik stoor me eraan.

Dus bij geel en rood zitten ze nog op school?

Zouden ze ni beter eerst eens wat in het leven staan voor ze aan zoiets beginnen.

Sorry ik stoor me eraan.
Mensen met al wat ervaring (zowel kennis als ouderdom) worden toch afgestraft. Kijk naar het seizoen met die cowboy. Tot in de perfectie afgewerkt maar dat mag natuurlijk niet.
Is nu 1 van de regels denk ik zelfs, geen ervaring met verbouwen.

't is een interieurprogramma geworden hé. Kamer winnen met stroom die niet werkt slaat helemaal nergens op voor een verbouwwedstrijd.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan