Huis Gemaakt 2026

't is een interieurprogramma geworden hé. Kamer winnen met stroom die niet werkt slaat helemaal nergens op voor een verbouwwedstrijd.
Bij groen werkte de lamp ook niet en bij geel waren de lampen niet aangesloten + viel de boekenkast uit elkaar. In dat opzicht had rood meer verdiend. Nu, het volgende, de badkamer heeft blauw de kleinste + geen raam, dus dat zullen ze niet winnen. Kwestie van het spannend en in evenwicht te houden.

Laatst bewerkt:
Plots staan alle studs er al en de plafonds zitten er zelfs al in. Alles aansluiten in een gyprocwand is nu ook niet zo moeilijk he. Het is idd gewoon een interieur wedstrijd geworden waar je bij God niet weet hoe de jury zal reageren zoals: amai hopelijk weer geen jungle. Ze krijgen volop jungle. Amai zo mooi en vernieuwend! Bij team Aalst juist het omgekeerd. 🤷‍♂️

Ik weet niet wat het dit seizoen is maar het grootste gedeelte van de tijd zit je toch te kijken hoe ze zitten te gyprocen, dat interesseert toch niemand. En dan is het in 1 aflevering ineens af en met jury-uitslag, beetje frustrerend om te zien. Ik houd ook geen enkele aflevering uit, wel een ideale slaapmuts.

Marte en vriend waren van 't weekend in den uitgang in Gent, dus die zullen er ook uit liggen?
Ik weet niet of ze op dit moment nog iets aan het doen zijn. Tuinfase zal misschien achter de rug zijn? Productie loopt van de herfst tot nu ongeveer, die zullen er niet elk weekend aan bezig zijn.

Ik denk idd dat ze al begin april eigenlijk klaar zijn en dan gewoon opduiken bij de finale, dat was vorig jaar ook zo.

De puntenverdeling is weer gelijkaardig aan vorig jaar, 7-7-3-3 waardoor iedereen eindigt met hetzelfde aantal punten door willekeurig af te wisselen. Maar ik denk dat er nog maar weinig kijkers daar aandacht aan besteden, als die nog kijken.

Die Marthe... Zou er iemand buiten Matthias dat een aangenaam persoon vinden? Dat is toch niet normaal meer.

Ik volg het programma op zich wel maar vind ook dat ze veel te veel de nadruk leggen op de stijl ipv afwerking en verkoopbaarheid. Volgens mij is iets neutraal nog steeds best verkoopbaar. Op zich waren de badkamers qua stijl nog knap maar die afwerking is echt om te huilen. Wie koopt die huizen ook achteraf?

Ik had de keukens gezien en twee zijn lelijk. Maar ja, Dovy wou vier stijlen, dus het kan niet allemaal mijn smaak zijn. Die opgedrongen AEG toestellen zijn dan weer een monotoon element bij de vier panden. (En dan zat voor mij de aflevering erop, de rest is weer de gyprocfase)

De huizen zullen wel verkocht raken. Er zijn enkele weken om een paar details weg te werken tot de finale en dan nog eens tot de effectieve advertenties.

Die Marthe... Zou er iemand buiten Matthias dat een aangenaam persoon vinden? Dat is toch niet normaal meer.
Ik word er nerveus van, vaak bizar gedrag en ze spreekt ook zo raar. De kerel van het rode koppel kan ik ook niet af, precies in de puberteit blijven hangen.

Groen of blauw mogen dus winnen. :unsure:

Dieter/Romy lijken mij het meest "stabiele" koppel, om het even cru te zeggen.
- Geen constant gevloek/shit/fuck
- van wat we zien, deftige communicatie
- weinig drama
- degelijk werk/afwerking

Bij Marthe/Matthias is het leuk dat ze een eigen touch brengen met oa die muizendeurtjes maar ze gaan er te licht over bij sommige zaken of Matthias wil te perfect zijn.

Ik volg het programma op zich wel maar vind ook dat ze veel te veel de nadruk leggen op de stijl ipv afwerking en verkoopbaarheid. Volgens mij is iets neutraal nog steeds best verkoopbaar. Op zich waren de badkamers qua stijl nog knap maar die afwerking is echt om te huilen. Wie koopt die huizen ook achteraf?
Neutraal en alles in het beige is inderdaad verkoopbaar maar dat is wel retesaai. Afwerking is wel snel bijgetoetst. De nutsvoorzieningen worden wel gedubbelcheckt door de kabouterkes, maar ik denk dat niemand van de koppels verbouwervaring heeft (buiten die metser maar metsen is niet verbouwen) dus ik begrijp die beslissing wel.

Ik word er nerveus van, vaak bizar gedrag en ze spreekt ook zo raar. De kerel van het rode koppel kan ik ook niet af, precies in de puberteit blijven hangen.

Groen of blauw mogen dus winnen. :unsure:
Die zit er idd nog zwaar in. Kan geen enkele zin zonder fuck zeggen.
Ik ben zeker niet conservatief en vloek ook dagelijks op het werk maar op een bepaald moment gaat het er toch over...

Team groen lijkt me toch echt de topfavoriet. Die andere teams komen niet in de buurt.

1778126668433.png

Zal Marthe gedacht hebben tijdens het plaatsen van hun stopcontacten :rofl:

Volgens mij is er minder budget dan vroeger, om de haverklap komen vrienden en familie helpen. Dat was vroeger toch niet, ik denk dat de kabouters hun prijs in goud te duur geworden zijn. Tussen de spaarzame herkenbare tracks hoor je nu ook generieke (en vooral goedkope) circus-muzak om het op te leuken.

Zelfs de HLN is er wat mee gestopt, het is zoeken met een vergrootglas naar artikels die niet meer de frontpage halen.

Volgens mij is er minder budget dan vroeger, om de haverklap komen vrienden en familie helpen. Dat was vroeger toch niet, ik denk dat de kabouters hun prijs in goud te duur geworden zijn. Tussen de spaarzame herkenbare tracks hoor je nu ook generieke (en vooral goedkope) circus-muzak om het op te leuken.

Zelfs de HLN is er wat mee gestopt, het is zoeken met een vergrootglas naar artikels die niet meer de frontpage halen.
Het programma is ook helemaal de dieperik in gegaan. Ze doen zelf bijna niets meer en je krijgt eigenlijk een langgerekt reclamefilmpje te zien, afgewisseld met wat emo-momenten bij de kandidaten. Kandidaten die ook irritanter worden met het seizoen precies. Enkel groen en blauw valt dit seizoen nog mee iimo.
Waar we vroeger elke aflevering bekeken, is het nu hoogstens nog 1 op 4 omdat we geen zin hebben iets te zoeken op netflix, en nooit heb je het gevoel van iets gemist te hebben.

Marte is niet capabel om een huis te verbouwen. Het was al van in het begin duidelijk dat het tussen Langdorp en Kessel zou gaan. Waarbij Kessel waarschijnlijk de publieksprijs zal winnen met hun gezinnetje.

Verder heb ik geleerd dat mijn interieur trendy is, want veel planten. Dat heet dan Urban jungle blijkbaar.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan