RidderBauknecht
Well-known member
Maar waar ga jij op YouTube video's vinden die je kan vertrouwen en genoeg detail bevatten zodanig dat een totale leek er mee aan de slag kan en die dan nog eens op de hoogte zijn van de bouwnormen in ons land? Dat mensen 'doe/probeer het eens zelf' zeggen over pakweg kleren herstellen of weet ik veel begrijp ik, maar volledige huizen bouwen? Ik kan het eens proberen, ja, maar als dat ding instort of niet door een inspectie raakt omdat Xavier de accountant die mij is komen helpen het verkeerde filmpje heeft bekeken of niet goed gevolgd heeft sta ik daar mooi.Maar de generatie voor ons jaren 80-90 had geen YouTube in hun handpalm liggen,of verhuurcentrums of easykits.
Die zochten het zelf maar uit..
Uiteindelijk is alles 'makkelijk' als je er zelf ervaring mee hebt. Dingen uit mijn vakgebied lijken voor mij vast de evidentie zelve, maar als ik jou die zaken laat toepassen dan ga je sowieso fouten maken en/of er niets van snappen. En da's geen belediging naar jou toe: dat is de realiteit.
Dat de generatie van voor ons met 'veel minder tevreden was' is ook een statement die ik zou durven betwijfelen. Als ik starterswoningen zie van 'in de tijd' zijn die toch allemaal veel groter dan de woningen waarin veel van mijn vrienden nu beginnen. Dat die niet vol domotica en technologische snufjes zitten is nogal wiedes: dat bestond toen niet.