Huren monitors

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Bestaat dat eigenlijk nergens, een short time rental van monitors?
Of een try-out systeem van handelaars?

Ik zou voor mijn volgende setup een curved wide screen willen zetten dat zowel voor gaming als voor productiviteit goed is. Maar zou de verschillende maten wel es willen proberen op mijn bureau ipv ze allemaal te moeten kopen en dan Zalando gewijs 3/4de terug te moeten sturen.

Ik denk het niet. Volgens mij is de beste optie een brick and mortar store bezoeken en daar testen...
Je kan bij Amazon e.d. effectief Zalando achtig gedrag stellen, maar dat vind ik persoonlijk ook niet ok om te doen.

Of hem es een weekje uitlenen? :oi22:
computer-says-no-carol-beer.gif

Ik kan je wel al delen dat ik er best tevreden van ben:

Ik speel er af en BF2042 op en dat gaat vlot. Op vlak van productiviteit ook geen klagen, 4 vensters naast elkaar laat nog altijd toe om vlot te werken en dankzij de hoge resolutie ziet alles er scherp uit.
Ik weet wel dat er ondertussen andere monitors op de markt zijn, maar toen ik deze bestelde was de keuze beperkt tussen deze, LG 40WP95C-W en de Dell U3419 die allemaal hetzelfde paneel gebruiken. Samsung was er ook nog, maar daar was ik geen fan van.

Laatst bewerkt:
Heb al jaren een LG 34" Ultrawide. Ben er heel content van, zeker qua gaming en gewoon gebruik. Is maar een simpel IPS model van enkele jaren oud, dus niets speciaal. Meer hoeft het voor mij niet te zijn.

Zou daar ook wel interesse in hebben.
Heb nu ook al lang een 34 ultrawide van Samsung, maar zou nu graag een tweede hebben die ook wat beter voor gaming is. (VRR, 120hz, HDR minstens)

Maar vind niet echt mijn goesting behalve bij de top van de top, maar dat vind ik dan weer te duur :p
Enkele monitors uit kunnen testen zou wel leuk zijn :)

Als je van een 1080p komt gaat 34' ultrawide echt een serieuze upgrade zijn.
34' ultrawide (3440x1440) is ook minder zwaar dan 4K om te draaien voor de GPU.

Dus als je van een gewone 1080 of 1440p komt zou ik gewoon niet twijfelen om een 34' curved ultrawide te proberen. Ga je nog groter richting superwide 49' dan ga je mss best eens kijken in een winkel (en moet je eventueel in een zwaardere gpu investeren)

De vraag is, waarvoor moet de monitor dienen en moet het OLED/IPS zijn. Voor productiviteit zou ik eerder IPS aanraden en als het hoofdzakelijk gaming is dan OLED (maar dat kost ook wel een pak meer).

Mijn 34" 1440p / 144Hz IPS ultrawide begint het te begeven.
Ik werk daar heel graag op, maar de DPI is toch minder dan op mijn 27" 4k 60Hz monitor.
Ik twijfel nu dus of ik terug voor een 34" UW ga, of een grotere 4k monitor met hoge refresh rate.

De vraag is, waarvoor moet de monitor dienen en moet het OLED/IPS zijn. Voor productiviteit zou ik eerder IPS aanraden en als het hoofdzakelijk gaming is dan OLED (maar dat kost ook wel een pak meer).

Een combinatie van de 2 maar hoofdzakelijk productiviteit. De tijden dat ik 8u per dag nog kon gamen naast de job liggen al lang achter mij :lol:

Ik ga even inpikken op dit topic. Ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuw scherm en zou ook naar een 34" ultrawide 1440p willen gaan vooral omwille van gaming.

Maar ik stream nog vrij veel op mijn pc ook. Hoe is het beeld daarvoor op zo een ultrawide? Want dat is een totaal andere resolutie?

Ik heb vorig jaar een MSI MEG 342C QD Oled aangeschaft en ben daar wel dik content van. Zowel qua gaming als voor het werk.
Aan het denken me die ook aan te schaffen als 2de scherm voor productiviteit en dan als main gaming scherm.

Hoe zit het met tekst op een OLED? Zie je die subpixel layout die niet optimaal is?

Merk je veel van de VRR flickering die bij veel OLD monitors aangehaald word?

Tekst valt heel goed mee imo. Cleartype in Windows disabled en da's imo een pak aangenamer en heb je enen pak minder last van bv colour fringing.

VRR flickering heb ik alleen nog maar gemerkt in een paar specifieke gevallen: als de framerate echt all over the place is. Voor de rest amper gemerkt.

Had een Samsung g60sd 27" 1440p scherm. Schitterend beeld maar tekst idd waziger dan mijn ips en va scherm 27" 1440p. Heb het toch terug gebracht naar Coolblue. Heb wel gevoelige ogen dus voor jou kan het mss totaal geen issue zijn...

Terug
Bovenaan