D
Deleted member 572
Guest
edit
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geldt langs beide kanten éh, een huurder eruitzetten als verhuurder is nu ook niet het meest simpele dat er is. Beide partijen worden heel erg beschermd.Waarom zijn de huurregels in België zo absurd eigenlijk? In andere landen is het ongezien hoe onflexibel we het maken voor huurders. 3 jaar huurcontract, waarbij je gewoon nog een maand boete krijgt als je na 2 jaar al opzegt.
Dit klopt dus niet.Zolang jullie overeenkomen tot iets, is dat OK. Er zal nergens iemand opduiken die je verplicht tot iets...
Ik verhuur al jaren niet volgens de regels. Als mijn huurder zegt voor 17mnd te huren, dan staat er in het contract 17mnd. Als die nadien 6mnd wil verlengen, dan verleggen we 6mnd. Als we dat overeenkomen, is dat toch zo?Dit klopt dus niet.
De woninghuurwet is van dwingend recht, je kan dus niet afwijken van de wettelijke bepalingen.
Wel is het zo dat bij een afwijking in het voordeel van de huurder een rechtbank dit vaak toch zal toestaan, althans vroeger toch (de laatste jaren niet meer verdiept in de woninghuur).
Dus je mag niet zomaar onder elkaar bepaling en termijnen gaan uitvinden.
Behalve als de tegenpartij zich bedenkt en het voor de rechter brengt natuurlijk.Er gaat toch niemand ons komen zeggen dat dat niet mag?
Maar dat is nog steeds ok. Je mag voor een contract korte duur 1.4 jaar overeenkomen bv. en ook nog eens verlengen met 6. Dat is maar 20 maand.Ik verhuur al jaren niet volgens de regels. Als mijn huurder zegt voor 17mnd te huren, dan staat er in het contract 17mnd. Als die nadien 6mnd wil verlengen, dan verleggen we 6mnd. Als we dat overeenkomen, is dat toch zo?
Er gaat toch niemand ons komen zeggen dat dat niet mag?
Neen! Ga nergens vanuit. Zorg dat het duidelijk is. Bij geschillen is het contract of de Wet van toepassing.Bedankt allemaal. Ik zal er maar vanuit gaan dat indien de verhuurder akkoord gaat, dat hij dan achteraf niet plots zich gaat bedenken..
Er heeft mij nog nooit iemand gezegd dat ik niet in mijn buurman zijn brievenbus mag pissen, mag dat dan ook?Ik verhuur al jaren niet volgens de regels. Als mijn huurder zegt voor 17mnd te huren, dan staat er in het contract 17mnd. Als die nadien 6mnd wil verlengen, dan verleggen we 6mnd. Als we dat overeenkomen, is dat toch zo?
Er gaat toch niemand ons komen zeggen dat dat niet mag?