Eerlijk gezegd wacht ik met spanning het verslag van de dag af
Inderdaad, in afwachting van een goed einde...
Kleine update :
Eergisteren dus de eindopmaak.
Eerst hadden we de nieuwe huurders die de overdracht van gas en elektra kwamen regelen.
Dit is dus familie van de huisbaas. Na een kwartiertje kwam dan de huisbaas aan.
Die begint aan zijn toer.
Ik hoor em boven tegen z'n familielid zeggen dat de kapstok ad deur weg moet .
En dat de achterste slaapkamer in 2 verschillende tinten wit is geverfd.
Familielid zegt dat ze pietje precies is en dat dat wit echt niet ok is.
Komt nadien dus ook terug op haar woorden dat ze de inox kapstok die op de badkamerdeur geplakt is dan toch niet wil hebben.
Dan de opmerking dat er geen gebruiksaanwijzingen meer zijn van de keukenapparaten.
Die dus 15 jaar oud zijn en vervangen dienen te worden.
Begrijpen wie kan , maar ok ...
Dat de 2 wc's ingezakt zijn en dat de tegels eronder gebarsten en/of gebroken zijn.
Enfin , 't kwam er op neer dat em echt op van die zever aan't spelen was.
Hij verwacht dus blijkbaar van mij dat ik die wc laat maken , opnieuw verf in een kamer , enz...
Ik heb em daarop vriendelijk de deur gewezen omdat we nooit tot een vergelijk gingen komen.
Hij wist toen te melden dat hij de dag nadien met een deurwaarder ging langst gaan.
En dat ik me aan de gevolgen moest verwachten. Een gaatje laten dichtmaken telt die aan 3.5€ en schilderen aan 20€m2.
Ik was op dat moment op het punt gekomen dat hij weg moest omdat ik anders dingen ging doen of zeggen waar ik spijt van zou krijgen.
Op aanraden van
@pardal (
die ik niet genoeg kan bedanken) heb ik dan met de krant van die dag foto's van werkelijk alles gemaakt.
Scharnieren , deuren , hoeken , kasten , etc... noem het op , ik heb het gefotografeerd.
Die heb ik dan in 3 verschillende Wetransfers naar hem gemaild met de melding dat de sleutels aangetekend onderweg zijn.
Tot op heden heeft hij die links nog niet geopend.
Hem kennende gaat er sowieso nog een staartje aan komen.
Die is dus echt in de waan dat hij in z'n gelijk staat.
Onderstaande mail kreeg ik 's avonds nog :
Beste Greny en Grenyvrouw,
het is ons dan toch gelukt om deze morgen om 10u15 samen te komen om de definitieve eindopmaak te doen.Spijtig genoeg is het niet gelukt om tot een overeenkomst te komen. Daar was van jullie kant uit, geen enkele bereidheid om tot een overeenkomst te komen. De eerst verkennende ronde, die we samen gedaan hebben, was toch al heel duidelijk wat er eventueel al kon hersteld worden.
De sleutels zijn daardoor ook niet in ontvangst genomen.
Voor de verdere afwerking van de eindopmaak verwijs ik naar de vorige mails die naar u verstuurd zijn.
Dit schrijven vervangt onze vorige schrijvens niet.
Groeten
Hij verwijst hiermee naar zijn vorige mail , dat er een deurwaarder op mijn kosten gaat langskomen die alles gaat opschrijven , etc...
The saga continues .....
Keep ya'll posted.