Icloud

JanBE

Member
Ik maakte tot een tijd geleden altijd een backup van mijn Iphone op mijn Mac (via de kabel). Nu merk ik dat ik dat al een hele tijd niet meer heb gedaan en dat dit bovendien ook heel veel schijfruimte op mijn Mac inneemt. En dit met name door die talloze foto's die er op staan.

Ik overweeg nu om dit te gaan verplaatsen naar Icloud, ook omdat ik dit dit dan nooit meer zou vergeten. Maar ik heb nog een vragen:

- Mijn Iphone 15 heeft 256G opslag. Nog niet vol, maar bijna 90GB foto/filmpjes geloof ik. Ja, ik weet ik moet eens opruimen. Nu, die foto's kan ik ook backuppen naar mijn Onedrive waarvan ik een abonnement heb. Kan ik in Icloud de optie nemen om alles te backuppen, behalve mijn foto's want te veel ruimte? Dus bij een crash, of diefstal, kan ik alles makkelijk terug overzetten en mijn foto's terug downloaden?
- Ik zou de Icloud dan op dezelfde manier willen delen binnen de familie. Mijn vrouw denkt sowieso niet aan backuppen, dus voor haar zou dat ook een goede oplossing zijn. Werkt dat goed met meerdere accounts? Dat gaat via AppleID neem ik aan?
- Ik vermoed dat 50GB te weinig is om met meerdere personen te delen, dus het zal 200GB moeten zijn, of wat zijn jullie ervaringen?
- Is het mogelijk om een BTW factuur van Apple hiervoor te krijgen? Ik lees daar slechte ervaringen over. Ik zou er ook niet elke maand 1 willen ontvangen eerlijk gezegd, maar liefst 1 voor een jaar. Iemand daar ervaring mee?

Ik gebruik zo'n abbonement van 200GB en deel dat met mijn vriendin. Je moet haar uitnodigen tot jouw familie en dan kan je haar toegang geven tot die icloud ruimte.

Die backups werken super goed. Elke nacht als mijn gsm aan het laden is en op de wifi zit, wordt er een backup gemaakt. Foto's en video's pak ik mee. Elke +-3 jaar koop ik een nieuwe iphone (vroeger jaarlijks) en ik lade altijd mijn icloud backup en dat werkt super. Dat wil ook zeggen als mijn iPhone gepikt wordt of er rijdt een auto over, ik de winkel binnenstap voor een nieuwe en ik 2 uurtjes terug up and running ben met alle data die ik had. Het toestel is vervangbaar, de data niet.

Foto's zijn bij mij ook 70-80GB. Ik zou niet willen dat ik de foto's van m'n familie verlies. Voor die 3euro/maand ga ik geen andere oplossing zoeken, zal wel maandelijks een pintje minder drinken dan, maar je kan wel foto's uitschakelen als je dat zou willen.

Geen idee als een BTW factuur kan. Jaarlijks betalen kan niet denk ik.

Terug
Bovenaan