DogFacedGod
Well-known member
Douanier Shift (m/v/x) | Workingfor.be
Misschien plekken in Zeebrugge? Niks voor u? Wel geen telewerk natuurlijk bij zoiets.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat @Silence @peppe @Falafel @DogFacedGod , om er toch een paar te noemen, toch zeker moeten kunnen antwoorden hier op.Hey,
Ik heb even een account aangemaakt specifiek voor deze post.
Ik ben ook geslaagd voor Dossierbeheerders Vlaanderen & Brussel (ik sta 32ste op de laureatenlijst).
Zelf heb ik geen bachelordiploma maar toch ben ik ook geslaagd voor de pc proeven "Functioneel Analist (Niveau B)", hier kon je uitzonderlijk op meedoen zonder het diploma te hebben, alsook was ik ook geslaagd en had ik een zeer hoge ranking (3) enkele maanden terug op administratief assistent.
Voor deze laatste had ik dan ook een interview en was ik hierop gebuisd (45/100) gezien motivatie dubbel meetelde en ik niet echt kon antwoorden op de vraag hoe denk je dat een dag er exact uitziet (ik vond de term administratief assistent vrij breed dus ik zei gewoon een hele reeks aan administratieve taken).
Voor functioneel analist zal er nu een groepsoefening volgen aanstaande dinsdag, niet zo zeker wat ik hiervan moet verwachten. Voor dossierbeheerder heb ik reeds 4 "Jobaanbiedingen" gekregen waarvoor ik van 2 hiervan ervoor zal kiezen aan een interview mee te doen, ik ben echt niet goed in interviews, ik ben een man van weinig woorden dus heb bang dat ik dit weer zal verprutsen.. Gelukkig blijf ik wel een jaar lang op de lijst staan ookal gaan ze niet goed.
Hoe uitgebreid gaat men theoretische zaken vragen of hoe kan ik me op dit gesprek het best voorbereiden? Ik weet gewoon niet echt waar te beginnen of wat men exact verwacht.. Voor dossierbeheerder bij OM bijvoorbeeld zou het volstaan om te zeggen als men vraagt "Wat denk je dat de job inhoud?" - Het beheren van dossiers - zorgen dat deze volledig zijn, classifiseren, digitaliseren, alle stakeholder inlichten bij wijzigingen (zoals experten of beklaagde zelf), en de procureur in het algemeen bijstaan in zijn taak om de maatschappij te vertegewoordigen.
Ik vind het moeilijk om op die vragen nog heel wat "kak" bij te zeggen.
Ook vragen zoals "Waarom wil je bij de overheid of mss zelf specifiek bij rechterlijke orde komen werken?" Vind ik eigenlijk niet zo makkelijk om op te antwoorden omdat ik bij van deze vragen altijd het gevoel heb dat de tegenpartij weet dat je bullshit aan het verkopen bent als het echt een goed antwoord is...
"Ik wil graag bijdragen aan de maatschappij en de rechtspraak is altijd een grote interrese geweest voor mij" (ik zeg zo maar snel iets)
Sorry voor de lange (misschien niet even helder geschreven) post en alvast dank voor er door te lezen
FYI: Ik zit in hetzelfde schuitje als OP ik ben momenteel wonende op 5 minuten stappen van mijn werk en wil dus gaan werken in Brussel bij de overheid wat een klein uurtje reistijd zal zijn.
naah, in 4 shiften, volcontinue, no thanks.@TRUMPDouanier Shift (m/v/x) | Workingfor.be
werkenvoor.be
Misschien plekken in Zeebrugge? Niks voor u? Wel geen telewerk natuurlijk bij zoiets.
Ik denk dat @Silence @peppe @Falafel @DogFacedGod , om er toch een paar te noemen, toch zeker moeten kunnen antwoorden hier op.
En ja, idem hoor: ik vind je antwoorden nogtans zeker niet slecht.
naah, in 4 shiften, volcontinue, no thanks.
Het Belgisch rechtssysteem | Hoven & Rechtbanken
www.rechtbanken-tribunaux.be
Wie is de minister van Justitie? | Federale Overheidsdienst Justitie
Annelies Verlinden is de minister van Justitie en van de Noordzee. De beleidscel is gevestigd in de Financietoren, Kruidtuinlaan 50, 1000 Brussel. Correspondentieadres Kabinet van de minister van Justitie Kruidtuinlaan 50 | bus 65 1000 Brusseljustitie.belgium.be
Testmoment 1 Je hebt deze testen afgelegd
Aanwezigheidsattest
2022-06-08 11:00
Ingeschreven voor testen op: 08/06/2022 11:00
Target Resultaat Punten Voorwaarde om te slagen Motivering Specifieke screening - Interview Geslaagd 83/100 50/100
Motivatie (C) Eerder goed
Beeld van de functie en de context: Eerder zwak
Motivatie voor de functie: Goed
Deze competentie wordt als erg belangrijk voor de job beschouwd en weegt 2x mee in de totaalscore.
In team werken (K) (C) Eerder
goed
Overleggen: Ideeën en opvattingen op een open manier delen met anderen en hen ertoe uitnodigen hetzelfde te doen. Eerder
goed
Groepsgevoel stimuleren: Teamgeest creëren door het aanmoedigen van communicatie en door het bundelen van
krachten.
Eerder goed
Conflicten vermijden en bijleggen: Inspanningen leveren om de spanningen met collega’s te verminderen en actief zoeken
naar een consensus.
Eerder goed
Servicegericht handelen (K) (C) Goed
Klantencontacten onderhouden: Constructieve contacten onderhouden met de klanten/burgers waardoor een uitwisseling van
informatie en/of diensten kan worden gegarandeerd. Goed
Klantgerichtheid: De klanten/burgers op de eerste plaats stellen en aan hun noden tegemoet komen door een snelle en
persoonlijke service te leveren en hun klachten ernstig te nemen. Goed
Klanten begeleiden: Het begeleiden van de klanten/burgers naar de meest opportune oplossing in functie van hun noden, door op
een transparante, integere en objectieve manier advies te geven. Goed
Objectieven behalen (K) (C) Goed
Scorend vermogen tonen: Kansen herkennen en op het juiste moment de juiste acties ondernemen die tot resultaat leiden. Goed
Verantwoordelijkheid opnemen voor ondernomen acties: Aansprakelijkheid opnemen voor de kwaliteit van ondernomen acties,
binnen het eigen vakgebied, tegenover de collega’s, de organisatie en de burgers. Goed
Resultaatgerichtheid tonen: Resultaten genereren door doelgericht en binnen de beschikbare tijd acties te ondernemen. Goed
Hey,
Ik heb even een account aangemaakt specifiek voor deze post.
Ik ben ook geslaagd voor Dossierbeheerders Vlaanderen & Brussel (ik sta 32ste op de laureatenlijst).
Zelf heb ik geen bachelordiploma maar toch ben ik ook geslaagd voor de pc proeven "Functioneel Analist (Niveau B)", hier kon je uitzonderlijk op meedoen zonder het diploma te hebben, alsook was ik ook geslaagd en had ik een zeer hoge ranking (3) enkele maanden terug op administratief assistent.
Voor deze laatste had ik dan ook een interview en was ik hierop gebuisd (45/100) gezien motivatie dubbel meetelde en ik niet echt kon antwoorden op de vraag hoe denk je dat een dag er exact uitziet (ik vond de term administratief assistent vrij breed dus ik zei gewoon een hele reeks aan administratieve taken).
Voor functioneel analist zal er nu een groepsoefening volgen aanstaande dinsdag, niet zo zeker wat ik hiervan moet verwachten. Voor dossierbeheerder heb ik reeds 4 "Jobaanbiedingen" gekregen waarvoor ik van 2 hiervan ervoor zal kiezen aan een interview mee te doen, ik ben echt niet goed in interviews, ik ben een man van weinig woorden dus heb bang dat ik dit weer zal verprutsen.. Gelukkig blijf ik wel een jaar lang op de lijst staan ookal gaan ze niet goed.
Hoe uitgebreid gaat men theoretische zaken vragen of hoe kan ik me op dit gesprek het best voorbereiden? Ik weet gewoon niet echt waar te beginnen of wat men exact verwacht.. Voor dossierbeheerder bij OM bijvoorbeeld zou het volstaan om te zeggen als men vraagt "Wat denk je dat de job inhoud?" - Het beheren van dossiers - zorgen dat deze volledig zijn, classifiseren, digitaliseren, alle stakeholder inlichten bij wijzigingen (zoals experten of beklaagde zelf), en de procureur in het algemeen bijstaan in zijn taak om de maatschappij te vertegewoordigen.
Ik vind het moeilijk om op die vragen nog heel wat "kak" bij te zeggen.
Ook vragen zoals "Waarom wil je bij de overheid of mss zelf specifiek bij rechterlijke orde komen werken?" Vind ik eigenlijk niet zo makkelijk om op te antwoorden omdat ik bij van deze vragen altijd het gevoel heb dat de tegenpartij weet dat je bullshit aan het verkopen bent als het echt een goed antwoord is...
"Ik wil graag bijdragen aan de maatschappij en de rechtspraak is altijd een grote interrese geweest voor mij" (ik zeg zo maar snel iets)
Sorry voor de lange (misschien niet even helder geschreven) post en alvast dank voor er door te lezen
FYI: Ik zit in hetzelfde schuitje als OP ik ben momenteel wonende op 5 minuten stappen van mijn werk en wil dus gaan werken in Brussel bij de overheid wat een klein uurtje reistijd zal zijn.
,...),
.)
.
en nog eentje over ERD van 20 minuten. Is er nu wel iets waar er massa's info over terug te vinden her en der, dan zijn het wel IT-gerelateerde functies. Altijd wel een video van een Indiër die alles uitlegt in geuren en kleuren
.begrijpelijk.... kortrijk ieper , dendermonde brussel, das 1 uur met de trein hé (enkele rit), met de auto quasi hetzelfde of misschien meer (als je de dagelijkse files mee telt).Na een week heb ik 6 vacatures binnen gekregen.
Asse, Leuven, Antwerpen, 2x Brussel, West-en Oost Vlaanderen
Op 3 heb ik gesoliciteerd.
2x Brussel en West-en Oost Vlaanderen.
Het liefste zou ik uiteraard in Brugge willen blijven maar daar is helaas maar 1 plaats.
Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik deze waarschijnlijk niet zal binnenhalen.
Ik vraag me wel af hoe moeilijk het wordt om ergens binnen te raken.
Het voelt alsof slagen voor de eerste testen nog maar het begin is...
4 u pendelen per dag? wow. respect.Tja. Alles is relatief. Ik ben nu twee keer per week naar Brussel van deur tot deur 2u enkele reis onderweg. Maar in mijn vorige job deed ik tot drie keer het traject Hasselt-Gent per week, met de auto. Matter of perspective. Als je echt wilt binnen geraken, zou ik dat er wel voor over hebben. Maar dat ben ik.
Tja. Alles is relatief. Ik ben nu twee keer per week naar Brussel van deur tot deur 2u enkele reis onderweg. Maar in mijn vorige job deed ik tot drie keer het traject Hasselt-Gent per week, met de auto. Matter of perspective. Als je echt wilt binnen geraken, zou ik dat er wel voor over hebben. Maar dat ben ik.
4 u pendelen per dag? wow. respect.
momenteel hier: 3 dagen naar kantoor: 2 keer 20 minuten per dag. das 2 uur per week. is me toch ook veel waard imo...

(En ondertussen sluit men lokale kantoren voor kostenbesparing
.)
. Maar toen introduceerde men telewerk.In de situatie waar ik me in bevind heb ik het er wel voor over.begrijpelijk.... kortrijk ieper , dendermonde brussel, das 1 uur met de trein hé (enkele rit), met de auto quasi hetzelfde of misschien meer (als je de dagelijkse files mee telt).
Zou jij dat er voor over hebben? ik eerlijk gezegd niet.
dus concreet: 185 vacatures, en 1 voor Brugge. Tja, als je dat nu op voorhand weet, dan zouden er toch al veel afhaken denk ik. (als je van die regio bent)
Dankjewel! De groepsoefening was.. ja ze keken vooral naar je communicatie in groep, je moest opdrachten uitvoeren met betrekking tot functioneel analist zowel alleen als in groep en hier dan kort iets over zeggen. Alsook op het einde bijvoorbeeld zeggen voor de hele groep met wie je het liefst en het minst liefst samen werkte en waarom. (Een beetje voor je assertiviteit te polsen).- Motivatie is goed begrijpen wat de functie inhoudt (getuigenissen lezen, mensen contacteren over de job, infosessies volgen, de vacature goed lezen,...),
- De intrinsieke motivatie (wat spreekt je aan? Uiteindelijk wil je de job linken aan jezelf. Vroeger in de privé moest je ook motivatiebrieven schrijven. Dat is nu wel een tikkeltje outdated denk ik maar dat is hetzelfde principe. Doe een keer alsof je een motivatiebrief moet schrijven. Indertijd heb ik dat geleerd dat dat drie alinea's zijn: 1. Wie ben jj, 2: Over de functie, 3. link de functie met jezelf. link alinea 1 en alinea 2 met elkaar in alinea 3.)
- Uiteindelijk hoe goed je voorbereid bent op het interview. (Vragen ze quasi altijd: "hoe heb je op het interview voorbereid" Als je zegt "ik heb mij niet voorbereid", dan is het al voorbij eigenlijk.)
- Actualiteit volgen helpt ook vaak (Iemand die niets weet over recente brede nieuwsfeiten over de omgeving waar je voor solliciteert, geeft er geen zak om eigenlijk.) Als je de minister niet kent van de overheidsdienst waarvoor je solliciteert, dan geef je ook niet de indruk dat je gemotiveerd bent.
Over functioneel analist en "groepsoefening". Nog nooit gehoord over een groepsoefening.
- hangt er vanaf of ze ervaring vereisen. Als ze ervaring vereisen, dan hoop ik toch dat je al een paar theoretische concepten kent.
- Indien niet omdat het een startersfunctie is. bekijk een youtubefilmpje over UML van 20minutenen nog eentje over ERD van 20 minuten. Is er nu wel iets waar er massa's info over terug te vinden her en der, dan zijn het wel IT-gerelateerde functies. Altijd wel een video van een Indiër die alles uitlegt in geuren en kleuren
.
Ik heb inderdaad ook dezelfde 6 binnen gekregen en ook 3x gesolliciteerd. 2x Brussen en Leuven. Succes alvast!Na een week heb ik 6 vacatures binnen gekregen.
Asse, Leuven, Antwerpen, 2x Brussel, West-en Oost Vlaanderen
Op 3 heb ik gesoliciteerd.
2x Brussel en West-en Oost Vlaanderen.
Het liefste zou ik uiteraard in Brugge willen blijven maar daar is helaas maar 1 plaats.
Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik deze waarschijnlijk niet zal binnenhalen.
Ik vraag me wel af hoe moeilijk het wordt om ergens binnen te raken.
Het voelt alsof slagen voor de eerste testen nog maar het begin is...
Maar als je denkt dat je na een jaar dichter bij thuis werkt, wanneer de tendens eigenlijk vooral lokale kantoren te sluiten... Dan kom je bedrogen uit
Is onderdeel van de besparingoperatie. Minder gebouwen te onderhouden en in te richten.Zeer belangrijk dit. De fod financiën wil bijvoorbeeld uiteindelijk overgaan naar 1 kantoor per provincie.
Momenteel zijn er in Antwerp alleen al nog vier als ik mij niet vergis.
Ja natuurlijk. Maar het beïnvloedt de fysieke dienstverlening natuurlijk wel. Covid heeft er eerst op ingehakt en het wordt steeds minder en minder.Is onderdeel van de besparingoperatie. Minder gebouwen te onderhouden en in te richten.
Zeker tgv prevalentie van telewerk.
Al gaat dit ook niet van vandaag op morgen gebeuren. Je zit uiteindelijk met verschillende bestaande gebouwen en huurcontracten die je niet zomaar kan stopzetten.
Is onderdeel van de besparingoperatie. Minder gebouwen te onderhouden en in te richten.
Zeker tgv prevalentie van telewerk.
Al gaat dit ook niet van vandaag op morgen gebeuren. Je zit uiteindelijk met verschillende bestaande gebouwen en huurcontracten die je niet zomaar kan stopzetten.
Hoe word je eigenlijk vergoed als je naar , ik zeg maar wat, dendermonde moet, die iets minder goede verbinding hebt.
Stel je doet elke dag dit traject met de auto, 2 keer 100 kilometer. Wat krijg je daarvoor in ruil?
En als je het met de trein doet, krijg je enkel je trein/bus/metro abonnement vergoed? of daarboven ook nog woon werk verkeer? ik zie dat nergens staan in de vacatures hoor.

Ik heb dit zonet gecheckt op de vacatures want het was mij nog niet opgevallen.Als ik het gebouw van financiën zie in Hasselt.. daar onderhouden ze precies niks meer ook als in Tongeren, Pelt, Genk, Lanaken etc al (bijna) gesloten
In het kort: slechte verbinding is uw probleem
Ze betalen je een treinticket voor 2e klasse, maar je krijgt (destijds toch niet) geen woonwerk verkeer voor met de wagen (wat ook niet verplicht is aangezien dat privé km zijn)
Ga je met de fiets naar kantoor/station krijg je uiteraard een fietsvergoeding en kan je denk ik sinds kort zelfs een fiets leasen
Hoe word je eigenlijk vergoed als je naar , ik zeg maar wat, dendermonde moet, die iets minder goede verbinding hebt.
Stel je doet elke dag dit traject met de auto, 2 keer 100 kilometer. Wat krijg je daarvoor in ruil?
En als je het met de trein doet, krijg je enkel je trein/bus/metro abonnement vergoed? of daarboven ook nog woon werk verkeer? ik zie dat nergens staan in de vacatures hoor.
Auto 0,4312 euro per kilometer - Fiets - €0,36 per kilometer
43 cent per kilometer?Als je maar 2x per week naar kantoor moet gaan dan valt het nog goed mee. Ik zit 1 uur op de trein naar Brussel en 1 uur terug maar ik zit 3 dagen per week thuis.
Bij ons wordt er gekeken naar mijn afstand van mijn woning tot aan station en dat is dan mijn "fietsvergoeding".