Ik heb uit nieuwsgierigheid eens die basistest gedaan die je terugvind op de openingspost, link van
@peppe
Zo moeilijk is die idd niet. Je moest dingen klasseren in magazijn 1 en 2 daar, op basis van enkele criteria.
en dan nog situatietest waarbij je een passend antwoord moest geven.
Maar goed, ook ff getwijfeld om mee te doen omwille van het statuut ambtenaar, maar heb 2 ex klasgenoten die bij justitie werken (1e bij gent en 1e bij Brussel), en echt boffen doen die toch niet. Heel veel papier nog, veel kopieer en overtyp werk. Oude gebouwen, lage bezetting.
Komt er ook nog es bij dat tussen kerst en nieuwjaar , en brugdagen gewoon gewerkt wordt.
Dus om daar als nieuwtje (ik eventueel) bij te komen, en elke vakantieperiode verlof te vragen (terwijl ik kinderloos ben), tussen al die anciens met schoolgaande kinderen, is om problemen vragen denk ik.
Mijn vrouw werkt op een school, en elke vakantieperiode zijn wij gewoon op reis. Das een evidentie geworden.
Heb nog bijkomende info gevraagd, ivm 4/5 werk, en dat kan al zeker niet tijdens het stagejaar. Thuiswerk is ook weer niet gegarandeerd, en moet besproken worden bij welke dienst je komt. 4/5 nadien moet weer bekeken worden waar je zit...
Maar een dienst kiezen is ook maar weer voor de happy few, want alle geslaagden komen op een lijst terecht, en de best scorenden mogen eerst kiezen. Stel, in mijn geval, dat alle jobs voor Brugge reeds ingenomen zijn door beter scorenden, dan moet ik verplicht naar een andere regio.
En no way dat ik naar gent, kortrijk of brussel ga pendelen.
Al die zaken hebben, ondanks ik er voor mijn voorbeeldtest wel makkelijk door was, besloten om niet af te zakken naar Brussel. (ook weer 2 of 3 verlofdagen kwijt om die testen te doorlopen).
Overigens, vraag ik me af of die voorbeeldtesten niet gewoon makkelijker zijn dan the real thing.