Iemand die werkt bij FOD Justitie/rechterlijke orde ?

Jobaanbieding gekregen voor penitentiair administratief medewerker in Brugge.
Plaats is op minder dan 1 km van mijn deur dus superblij.

Wel heb ik nog de boodschap gekregen dat mijn dossier wat langer in beslag zal nemen omdat ik geen blanco strafblad heb (wist dit zelf niet meer).
is van een kleine 3 jaar geleden toen ik 100 reed op de autostrade toen ik uit de nachtploeg kwam.
Klein detail, er waren werken en dus ook borden dat ik maar 70 mocht die ik toen niet gezien had.

Hoelang het zal duren voor mijn dossier in orde is weet ik helaas niet, hopelijk niet te lang want ik ben men huidige job meer dan moe :(

Jobaanbieding gekregen voor penitentiair administratief medewerker in Brugge.
Plaats is op minder dan 1 km van mijn deur dus superblij.

Wel heb ik nog de boodschap gekregen dat mijn dossier wat langer in beslag zal nemen omdat ik geen blanco strafblad heb (wist dit zelf niet meer).
is van een kleine 3 jaar geleden toen ik 100 reed op de autostrade toen ik uit de nachtploeg kwam.
Klein detail, er waren werken en dus ook borden dat ik maar 70 mocht die ik toen niet gezien had.

Hoelang het zal duren voor mijn dossier in orde is weet ik helaas niet, hopelijk niet te lang want ik ben men huidige job meer dan moe :(

Zover ik het weet staan snelheidsovertredingen niet op u strafblad. Ikzelf ben lang geleden gepakt geweest met 165 waar 120 mocht en mijn strafblad was blanco.

Kan zijn omdat het jaren geleden is en dat het nu verandert is maar dat zou mij verbazen

Normale snelheidsboetes staan idd niet op uw strafblad. Als het voor de rechtbank komt blijkbaar wel. Dat is de onderverdeling die ik heb begrepen. Wel kan ik eerherstel aanvragen om het weg te vegen maar daarvoor moet er eerst 3 jaar gepasseert zijn na de uitspraak. Dus in mei kan ik die aanvraag indienen.

Dat het een invloed heeft op de procedure is vanzelfsprekend, toch is er nog ergens een vrees dat de jobaanbieding daardoor wordt ingetrokken...

Hallo allemaal!
Ik ben ingeschreven voor de tests voor deze vacature: FOD Justitie en Rechterlijke Orde - Masterprofielen (wervingsreserve).
Het zal de eerste keer zijn dat ik aan tests deelneem bij de federale overheid. Ik heb de 17 pagina's van dit gesprek al gelezen en vond het bijzonder interessant, waarvoor dank!
Er zijn 75 plaatsen voor masterprofielen zonder ervaring. Ik heb eigenlijk enkel interesse in een standplaats in Oudenaarde of Gent. De rest is mij te ver of te moeilijk bereikbaar.
Naast alles wat ik hier al gelezen heb, zijn er nog zaken/tips waar jullie aan denken bij deze specifieke vacature m.b.t. de tests/eventueel interview? Ik heb het oefenplatform al geraadpleegd en de infopagina's over selectietesten gelezen, maar voor de rest heb ik geen idee wat te verwachten, zeker qua moeilijkheidsgraad. Aangezien het op A-niveau is, zal het best uitdagend zijn, nee?
Alvast bedankt.

Hallo allemaal!
Ik ben ingeschreven voor de tests voor deze vacature: FOD Justitie en Rechterlijke Orde - Masterprofielen (wervingsreserve).
Het zal de eerste keer zijn dat ik aan tests deelneem bij de federale overheid. Ik heb de 17 pagina's van dit gesprek al gelezen en vond het bijzonder interessant, waarvoor dank!
Er zijn 75 plaatsen voor masterprofielen zonder ervaring. Ik heb eigenlijk enkel interesse in een standplaats in Oudenaarde of Gent. De rest is mij te ver of te moeilijk bereikbaar.
Naast alles wat ik hier al gelezen heb, zijn er nog zaken/tips waar jullie aan denken bij deze specifieke vacature m.b.t. de tests/eventueel interview? Ik heb het oefenplatform al geraadpleegd en de infopagina's over selectietesten gelezen, maar voor de rest heb ik geen idee wat te verwachten, zeker qua moeilijkheidsgraad. Aangezien het op A-niveau is, zal het best uitdagend zijn, nee?
Alvast bedankt.

- Computertesten kan je inoefenen. Desnoods schrijf je eens in voor andere testen om eens te oefenen. Er zijn oefenboeken dat je kan vinden in een bibliotheek.
EPSO-Computertesten lijken er ook goed op (Verschil daar is natuurlijk dat je een veel hogere score moet halen om verder te geraken.)

- Moet ook juiste verwachtingen hebben, Dat is een waslijst van verschillende functies... "data-analisten" of "IT-analisten" of "Business partners. Kans is klein dat ze dat nodig hebben in Oudenaarde of Gent. Zulke dingen zijn Brussel.

Zal enkel meer uitvoerende rollen zijn dat ze zoeken in Oudenaarde of Gent ("juristen",""criminilogen", "dossierbeheerders",...)

- "Uitdagend"... Als je dat een paar keer inoefent, is dat in mijn opinie niet zo moeilijk.

hoe is het trouwens verlopen met degenen hier die geslaagd waren voor het interview ook? zijn jullie ondertussen al ergens begonnen?

Terug
Bovenaan