Hi vriendjes!
Wij plannen een trip van 9-10 dagen richting Ijsland begin september, en ik vroeg me af of hier wat ervaringsdeskundigen rondlopen die mijn itinerary eens willen checken en eventueel opmerkingen geven waar nodig?
Wij plannen een trip van 9-10 dagen richting Ijsland begin september, en ik vroeg me af of hier wat ervaringsdeskundigen rondlopen die mijn itinerary eens willen checken en eventueel opmerkingen geven waar nodig?

- D1: Vliegen op Reykjavik, aankomst waarschijnlijk pas rond middernacht. Overnachting Reykjavik.
- D2: Huurauto ophalen (waarschijnlijk via Go Campers, uitstekende reviews. Normaal een F-road camper voertuig. Rit van (afgaande op google maps) een paar uurtjes richting Solheimajokull met kleine stop aan Skogafoss om de waterval te zien. Ter plaatse begeleide gletsjerwandeling + optioneel introductie ijsklimmen (inbegrepen in de prijs). Overnachting op camping vlakbij.
- D3: Rit naar Diamond Beach met stop aan Fjaðrárgljúfur tussendoor. Nadien beetje terugrijden voor overnachting op campground Skaftafell.
- D4: Lange rit naar Husavik, mogelijkheid om wat papegaaiduikers te spotten onderweg normaal. Overnachting in Husavik.
- D5: In Husavik blijven, idee is om walvisspotten te doen en dan de buurt nog wat te verkennen/een interessante wandeling te zoeken.
- D6: Rijden naar Myvatn en Hverir, redelijk wat te zien en te doen als ik het goed voorheb. Daar kamperen.
- D7: Rit naar Blonduos, daar wat rondloeren, dan richting campsite aan de start van de F35 en daar overnachten.
- D8: F35 afrijden, overnachten rond Kerlingarfjoll, zou een campsite moeten zijn. Eventueel wandeling ter plaatse.
- D9: F35 verder afrijden naar Reykjavik, auto binnendoen, overnachting ter plaatse.
- D10: Terugvlucht.

). Betekent dus ook een dag minder en de huidige itinerary ziet er als volgt uit: