"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Straf want dat is zelfs bij wet verboden dacht ik.
Klopt, daar is bij ons al een voor mogen vertrekken. Waarschuwing gehad na klacht van leerling, paar weken later nog eens, paar weken later opnieuw, ...
Ik heb ook nog een collega (flexi) gehad die elk uur 10min stopt tijdens de les om er een op te steken. :laugh:

Klopt, daar is bij ons al een voor mogen vertrekken. Waarschuwing gehad na klacht van leerling, paar weken later nog eens, paar weken later opnieuw, ...
Ik heb ook nog een collega (flexi) gehad die elk uur 10min stopt tijdens de les om er een op te steken. :laugh:
Mijn rij-instructeur was ene van dat laatste type. Elke les was 10 min korter want hij moest nog roken...

Mijn rij-instructeur was ene van dat laatste type. Elke les was 10 min korter want hij moest nog roken...
Ik ga er van uit dat jij iemand bent die wel wat aanleg hebt, maar dan nog is dat 10 x 10min aan veel geld. Maar voor iemand die de uren echt nodig heeft, kan dat echt niet. De planning geeft die dan ook enkel uren als er echt niemand anders kan en boekt effectief een kwartier langer in per leerling.

Ik ga er van uit dat jij iemand bent die wel wat aanleg hebt, maar dan nog is dat 10 x 10min aan veel geld. Maar voor iemand die de uren echt nodig heeft, kan dat echt niet. De planning geeft die dan ook enkel uren als er echt niemand anders kan en boekt effectief een kwartier langer in per leerling.
Klopt, ik vond dat destijds ook absurd, maar als 18-jarige zeg je daar natuurlijk niks van. Was ook wel altijd aan zo'n oefenterrein waardoor je zelf wat kon oefenen.
Maar dan nog...

Klopt, ik vond dat destijds ook absurd, maar als 18-jarige zeg je daar natuurlijk niks van. Was ook wel altijd aan zo'n oefenterrein waardoor je zelf wat kon oefenen.
Maar dan nog...
Ik heb ook mijn vaste routes om les te geven, en bij sommigen ben je dan te vroeg terug en ik ga dan nog wat manoeuvres doen, omdat ik weet dat die gasten serieus wat geld leggen. Als die daardoor hun manoeuvres kennen en goed weg zijn met alles voor dat hun 20u op zijn, laat ik ze dan eens rijden naar iets waar ze graag zouden willen naartoe gaan eens ze alleen mogen rijden. Ze kennen dan al de gevaarlijke punten om alleen te doen en de betaalde uren zijn nuttig gevuld.
Maar ik weet dat niet elke collega dat zo bekijkt ...

Allé, lag het inderdaad toch niet aan mij dat ik dat vreemd vond. Ik maakte me inderdaad ook de bedenking van: "Dat is toch een werkplek, daar mag je toch niet roken?", maar de manier waarop die instructeur nonchalant aan het roken was leek dat voor hem de normaalste zaak van de wereld.
Maar misschien dat sommige instructeurs wel aanvoelen dat ze in een machtspositie zitten. Je rijbewijs halen is voor veel jongeren een must; en ga je dan echt protesteren of tegen je instructeur ingaan?

Ik heb ook mijn vaste routes om les te geven, en bij sommigen ben je dan te vroeg terug en ik ga dan nog wat manoeuvres doen, omdat ik weet dat die gasten serieus wat geld leggen. Als die daardoor hun manoeuvres kennen en goed weg zijn met alles voor dat hun 20u op zijn, laat ik ze dan eens rijden naar iets waar ze graag zouden willen naartoe gaan eens ze alleen mogen rijden. Ze kennen dan al de gevaarlijke punten om alleen te doen en de betaalde uren zijn nuttig gevuld.
Maar ik weet dat niet elke collega dat zo bekijkt ...
Ik heb tijdens mijn rijlessen een uitstap naar de rode berg gedaan, inclusief enkele toerkes op de kemmelberg om te leren dalen op de motor, koffie en ijsje in de kosmos en de instructeur die iets moest gaan halen in een winkel op de zwarte berg. Ook 2 lesuren gaan leren gaan driften op een circuit in ingelmunstern(waar nu bossuyt zit) nadat we daar een ventiel van een watervat gaan vervangen zijn en 2 lesuren om van roeselare naar het huis van de instructeur te rijden in hooglede en terug. Ik geloof dat de oude garde wel nog wat slechter was.

Die instructeur bij mij die trok telkens een blik makreel in chilisaus open op de passagierszetel om zen boterhammeke in te soppen, dát is pas misdadig :puke:

Die instructeur bij mij die trok telkens een blik makreel in chilisaus open op de passagierszetel om zen boterhammeke in te soppen, dát is pas misdadig :puke:
Zijt blij dat ge niet diegene waart die de les 4 uur later had, als dieje nest de weg gevonden had naar zijn darmen.

Staat hier in de buurt. Benieuwd wie hier allemaal het model kan raden :D
Mooie sleeper car, moest hij niet knalgeel zijn :coolbrows:

Allee, eigenlijk is het concept sleepercar nu helemaal uitgehold door al die elektrische wagens die eruitzien als familiewagens (en gebruikt worden als familiewagens), maar die sneller kunnen wegschieten als de gemiddelde Ferrari van een jaar of 10/15 terug...

Mooie sleeper car, moest hij niet knalgeel zijn :coolbrows:

Allee, eigenlijk is het concept sleepercar nu helemaal uitgehold door al die elektrische wagens die eruitzien als familiewagens (en ogebruikt worden als familiewagens), maar die sneller kunnen wegschieten als de gemiddelde Ferrari van een jaar of 10/15 terug...
Bwa, naar die Ferrari kan je over het algemeen nog eens kijken zonder te denken “wat een lelijke kutbak”:tongue:

Laatst bewerkt:
IMG_1533.jpeg

“Allez Jos, ik heb toch gezegd dat ge dat moest vastmaken!”

Kerel pakte zijne bocht en klets, convoi exceptionnel lag er bijna af.

Bekijk bijlage 31700

“Allez Jos, ik heb toch gezegd dat ge dat moest vastmaken!”

Kerel pakte zijne bocht en klets, convoi exceptionnel lag er bijna af.

Komatsu's zijn normaal toch geel?

Edit: dat model blijkbaar niet.

Hier is't artikel 😅

Terug
Bovenaan