Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Een van de favorieten uitsluiten omwille van een 'dreigend gebaar'. Gekker moet het niet meer worden.
Eens met een dreigende blik richting een vrouw gekeken ofzo? Of met een blik die mogelijk als dreigend kon geïnterpreteerd worden. Tegenwoordig kan dat al genoeg zijn om iemand aan te klagen.

Het wordt echt belachelijker en belachelijker met de minuut.... "Dreigend gebaar".... Slaat gewoonweg nergens op.

GNTuFtEWoAAkPIJ

Waarom laten ze de video met "de dreigende beweging" niet gewoon zien? Lijkt me allemaal sterk overdreven... Ook wel vreemd dat hij naar eurosong gaat en niet gefilmd wilt worden. :unsure:

(Puur speculatie van mij voor alle duidelijkheid)

Cermoedelijk is hij met z'n vinger over zijn keel gegaan?

Wat enerzijds idd kan betekenen: "Ik ga uw keel oversijden".
Maar anderzijds ook alom gekend is als teken van "stop ermee!"

Iets zoals dit, maar Joost zal het, uit terechte irritatie, miss wat dreigender gedaan hebben.
Bekijk bijlage 29295

Soit, als dit de reden is, moet die cameravrouw toch ontslagen worden? Moedwillig afspraken niet nakomen, en zelfs na herhaaldelijk daarop gewezen te worden toch blijven verder doen?

Maar ik vermoed dat ze dit nu "officieel" als reden naar buiten brengen om alles waaruit zou blijken dat het nog maar iets met Israël te maken heeft in de kiem te sporen omdat ze een veel te grote backlash vrezen vanavond. (al vrees ik voor hen dat het daar te laat voor is).

Ik denk eerder dat de EBU, evt onder druk van de Israëlische hoofdsponsor, er alles aan gedaan heeft om Joost weg te krijgen wegens z'n Anti-Israël uitspraken.

(Puur speculatie van mij voor alle duidelijkheid)

Cermoedelijk is hij met z'n vinger over zijn keel gegaan?

Wat enerzijds idd kan betekenen: "Ik ga uw keel oversijden".
Maar anderzijds ook alom gekend is als teken van "stop ermee!"

Iets zoals dit, maar Joost zal het, uit terechte irritatie, miss wat dreigender gedaan hebben.
Bekijk bijlage 29295

Soit, als dit de reden is, moet die cameravrouw toch ontslagen worden? Moedwillig afspraken niet nakomen, en zelfs na herhaaldelijk daarop gewezen te worden toch blijven verder doen?

Maar ik vermoed dat ze dit nu "officieel" als reden naar buiten brengen om alles waaruit zou blijken dat het nog maar iets met Israël te maken heeft in de kiem te sporen omdat ze een veel te grote backlash vrezen vanavond. (al vrees ik voor hen dat het daar te laat voor is).

Ik denk eerder dat de EBU, evt onder druk van de Israëlische hoofdsponsor, er alles aan gedaan heeft om Joost weg te krijgen wegens z'n Anti-Israël uitspraken.
Idd, omgekocht mijn gedacht
Israël is wel tot zulke dingen in staat. Met hun propagandavideo's op social media ook al. Zou me echt niet verwonderen moest Israël er achter zitten.

Kan je echt beweren dat Golan niets met de oorlog te maken heeft, wanneer ze vrijwillig haar land representeert wetende dat haar land een apartheidsregime onderhoudt, een etnische zuivering in de Westelijke Jordaan sponsort en oorlogsmisdaden aan de lopende band begaat in Gaza? Wanneer ze meermaals de tekst en titel van haar lied heeft moeten aanpassen omdat ze te politiek was?

We gaan toch niet doen alsof ze die liedjes zelf geschreven heeft, of wel?
Ze wordt gebruikt door haar land om als marionet op te treden natuurlijk, ik zou haar persoonlijk dus niks verwijten.

Israël op het songfestival is trouwens niet de eerste keer dat hier vragen over komen. Voor een deel correct natuurlijk.
Maar laat ons ook nog altijd niet vergeten wat de trigger was voor de laatste geweldsontplooing.

Ik zou wel eens graag dat gebaar willen zien. Wil het ook niet als niets afdoen, maar als het richting een camera was dan zijn er beelden van. Zonder die beelden en de beweging zelf gezien te hebben lijkt het mij toch een zeer lichte overtreding om voor te diskwalificeren. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit een afrekening binnen het milieu is om die opmerking tijdens de persconferentie. Ook het stilzwijgen van EBU blijft mij in die richting denken. En als je dan ook nog eens weet dat het hele event door een Israëlisch bedrijf gesponsord wordt dan denk ik dat politiek er meer mee te maken heeft dan er op dit event plaats voor is. Ik zou het sneu vinden voor Joost als ergens volgende week uit het hele politie onderzoek uitkomt dat hem niets aangesmeerd kan worden. Ook al omwille van de boodschap achter het lied is het toch wel spijtig. EBU heeft er een serieuze knoeiboel van gemaakt, ben echt benieuwd naar het vervolg.

Ik zou wel eens graag dat gebaar willen zien. Wil het ook niet als niets afdoen, maar als het richting een camera was dan zijn er beelden van. Zonder die beelden en de beweging zelf gezien te hebben lijkt het mij toch een zeer lichte overtreding om voor te diskwalificeren. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit een afrekening binnen het milieu is om die opmerking tijdens de persconferentie. Ook het stilzwijgen van EBU blijft mij in die richting denken. En als je dan ook nog eens weet dat het hele event door een Israëlisch bedrijf gesponsord wordt dan denk ik dat politiek er meer mee te maken heeft dan er op dit event plaats voor is. Ik zou het sneu vinden voor Joost als ergens volgende week uit het hele politie onderzoek uitkomt dat hem niets aangesmeerd kan worden. Ook al omwille van de boodschap achter het lied is het toch wel spijtig. EBU heeft er een serieuze knoeiboel van gemaakt, ben echt benieuwd naar het vervolg.
Inderdaad, het niet tonen van die beelden wakkert toch alleen maar extra protest en twijfel aan tegen deze move.

Mensen, vergeet niet dat dit bericht van de NL tv komt, die zijn natuurlijk partijdig en dus zullen ze hun verhaal wel wat afzwakken.

Mensen, vergeet niet dat dit bericht van de NL tv komt, die zijn natuurlijk partijdig en dus zullen ze hun verhaal wel wat afzwakken.
Wel geleerd dat er veel partijdige pers is in Europa, zie die vakbondsactie van de VRT. De zender wordt al afgeschildert als een anti-semitisch bolwerk. Ik denk dat Israel echt wel de meeste stemmen van het publiek kan krijgen.

Israël zit er toch wel weer tussen eh... Ongewild of niet, weet ik veel, maar de hetze is wel begonnen met Israël al te laten deelnemen... en FUCK de EBU ! Mag hopen dat heel deze farce kei hard in het gezicht ontploft, voor nog vele jaren.

Die statement komt inderdaad van AVROTROS, maar ik vind het toch vreemd dat er geen statement is van die cameravrouw die aan het filmen was en dan zo hard aangevallen/bedreigd werd door Joost dat ze klacht is gaan indienen bij de politie.

Die statement komt inderdaad van AVROTROS, maar ik vind het toch vreemd dat er geen statement is van die cameravrouw die aan het filmen was en dan zo hard aangevallen/bedreigd werd door Joost dat ze klacht is gaan indienen bij de politie.

Die zwel wel onder serieus contract staan bij eurovision en zal zeker niet met pers mogen praten.

Dit staat te lezen op VRT NWS.

Zimmerman noemt de diskwalificatie van Klein disproportioneel. “Je had als gewone mensen ook even om de tafel kunnen gaan en proberen dit uit te praten in plaats van over te gaan tot diskwalificatie.”

Volgens de omroepdirecteur is nog aangeboden dat Joost Klein zich publiekelijk zou verontschuldigen. “We hebben er alles aan gedaan om Joost vanavond op dat podium te krijgen”. De betrokken cameravrouw, die de klacht heeft ingediend, zou ook elk verder contact met de omroep en Klein geweigerd hebben.

Volgens Zimmerman zit Klein zelf in zak in as. "Joost is ontzaglijk verdrietig", klinkt het.

denk dat Israel echt wel de meeste stemmen van het publiek kan krijgen.
Gezien de ambiance Joost creëerde met zijn nummer (iedereen kende de tekst, stond mee te springen) had hij het echt wel kunnen halen op publiekstemmen. En 't is niet dat Israël geen bel-farms zou durven inzetten...

De betrokken cameravrouw, die de klacht heeft ingediend, zou ook elk verder contact met de omroep en Klein geweigerd hebben.
Ruikt toch meer en meer naar uitlokking, zeker als het waar is dat er voorafgaande afspraken waren om niet te filmen op die plek/dat moment.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan