Incident met Joost Klein (Nederland) op Eurovisie Songfestival

Als de een de feiten afzwakt en de andere deze vergroot dan ligt de waarheid ergens in het midden.

Kan ook zijn dat de ene de waarheid zegt en de andere liegt.

Behalve dat er nog geen verhaal is van de EBU.

Naar buiten komen met het statement dat de cameravrouw een ander verhaal brengt is ook al een opmaat richting goedpraten van de schorsing. En voldoende voor jou om te zeggen dat "zoals verwacht" de AVROTROS de feiten afzwakt.

Naar buiten komen met het statement dat de cameravrouw een ander verhaal brengt is ook al een opmaat richting goedpraten van de schorsing. En voldoende voor jou om te zeggen dat "zoals verwacht" de AVROTROS de feiten afzwakt.

Waarom zouden ze hun eigen beslissing moeten goedpraten? Ik lees bij jou tussen de regels precies eerder dat het doorgestoken kaart is.

Waarom zouden ze hun eigen beslissing moeten goedpraten?

Rofl, meen je het? Ze hebben een groot deel van de publieke opinie tegen, en velen die nog een afwachtende houding innemen vinden dat ze er op z'n minst een potje van hebben gemaakt. Ze hebben 1 van de favorieten en vooral publiekslievelingen "preventief" geschorst in afwachting van de uitkomst van het onderzoek. NATUURLIJK hebben ze er alle baat bij dat de feiten zwaarwichtig genoeg zijn, anders gaan ze nog harder onderuit in de publieke opinie.

Ik lees bij jou tussen de regels precies eerder dat het doorgestoken kaart is.

Ik heb een vermoeden dat er vuil spel gespeeld is, dat er provocaties waren (en dit niet de enige was) en de diskwalificatie niet in verhouding zal blijken tot wat er gebeurd is.

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed, "zijn versie", "haar versie".
Dat moet toch op beeld staan, aangezien ze hem aan het filmen waren. Dan hebben ze toch de versie zoals het exact gebeurd is.

Samenvatting:
Omhooggevallen snotneus, die van een muziekfestival een politiek spektakel maakt door een andere artiest op de rooster te leggen voor de daden van haar overheid -waar ze dus voor niets tussen zit-, en vervolgens ook nog dreigende gebaren (en meer?) doet richting een eventmedewerker, wordt gediskwalificeerd.

Waar zien jullie een controverse?
De knul had zich maar moeten gedragen. Weg ermee en laat de focus nu maar terug naar de muziek gaan.

Ik krijg het echt van dat soort figuren die van elke opportuniteit gebruik maken om hun politieke mening door ieders strot proberen duwen en denken dat ze zich alles mogen permitteren.
Dus de event medewerkers mogen wel hun eigen regels verbreken en daar gebeurd niets mee?

Samenvatting:
Omhooggevallen snotneus, die van een muziekfestival een politiek spektakel maakt door een andere artiest op de rooster te leggen voor de daden van haar overheid -waar ze dus voor niets tussen zit-, en vervolgens ook nog dreigende gebaren (en meer?) doet richting een eventmedewerker, wordt gediskwalificeerd.

De knul had zich maar moeten gedragen. Weg ermee en laat de focus nu maar terug naar de muziek gaan.

Ik krijg het echt van dat soort figuren die van elke opportuniteit gebruik maken om hun politieke mening door ieders strot proberen duwen en denken dat ze zich alles mogen permitteren.
Een samenvatting gebaseerd op 1 kant van het (vrijwel supervaag) verhaal.

De controverse:
EBU diskwalificeert iemand (die, toevallig, sowieso de top 3 zou halen) zonder heel het verhaal te vertellen. Beetje overdreven, niet?

Meerdere landen hebben reeds gemeld dat (toevallig) de Israëlische delegatie zich niet netjes gedraagt. Ook diskwalificeren, of hen weer niet?

Samenvatting:

Amai is de vraag: "waarom niet?" Iemand op de rooster leggen?
Welke politieke mening heeft hij door u strot geramd?
Of slaagt het op zijn nummer europa?

Uiteindelijk heeft die toch ni veel verkeerd gedaan? (Van de geweten & bewezen zaken uiteraard)

Bedreigen is not done

Al diegenen die vinden dat Joost sterk reageerde bij dat interview of "op de rooster legden", menen jullie dat nu echt?
Dat was een redelijk directe ad-rem uitspraak maar niet schofferend of onbeschoft imo....allez, die befaamde recht-door-zee no-nonsense attitude waar Nederlanders nogal om bekend staan en vaak ook om geroemd worden. Of ben ik daar misschien wat ongevoelig aan geworden na jarenlange omgang met Nederlanders....

En de controverse rond zijn uitsluiting hebben ze toch ook vooral aan hun gebrekkige en vage communicatie te danken. Want uiteindelijk geven ze hun zwaarste sanctie dan verwacht ge dat daar ook zwaarwichtige feiten tegenover staan

Samenvatting:

Op welke manier heeft hij een andere artiest "op de rooster gelegd"?

De controverse ligt hem in het feit dat er een diskwalificatie is gebeurd met als enige justificatie dat er een lopend onderzoek is. Dat is het. Het enige dat we feitelijk weten is een "dreigend gebaar" naar de camera, wat de AVROTROS aangeeft is dat dit na herhaaldelijke vraag kwam om inbreuk tegen gemaakte afspraken stop te zetten.

Er is verder geen sprake van een "en meer?". Ik besef dat dat goed past in je post die je framinggewijs zo zwaarwichtig mogelijk hebt gemaakt, maar het slaat nergens op. Mogelijk ben je niet goed mee met alles, maar dan kan je je hele post best wat anders formuleren lijkt me.

Samenvatting:

Kijk, een van mijn motto's is "overdrijving is de saus bij een goed verhaal", maar dit is toch echt te veel saus hoor.

Een journalist stelt een vraag aan de Israëlische deelnemer, perswoordvoerder geeft aan dat ze daar niet hoeft op te antwoorden. Klein antwoordt daarop "why not?". Dat is er een politiek spektakel van maken? Dat is iemand op de rooster leggen? Dat is een politieke mening door ieders strot proberen duwen? Kom zeg ... Hou het een beetje serieus hé.

Dat Golan er voor niets tussen zit, is trouwens een statement die je niet hard kan maken. Dat is hier ook al verschillende keren uitgelegd. Ze vertegenwoordigt vrijwillig haar land, haar overheid, en ze heeft meermaals haar tekst en titel van haar lied moeten aanpassen wegens te politiek.

Wat Klein richting de medewerker heeft gedaan, is nog niet duidelijk. Ik vind het persoonlijk niet abnormaal dat als hij iemand belaagd heeft, uitgelokt of niet, hij niet zomaar meer kan meedoen. Al lijkt het met de info die we nu hebben een heel drastische beslissing. Zeker gezien ook de geruchten rond de Israëlische delegatie. En je zit natuurlijk ook met het gegeven dat een deelnemer die iemand verbaal bedreigt wél geweerd wordt, maar een land dat onderzocht wordt voor het plegen van een genocide wel mag deelnemen "want het festival is apolitiek".

Terug
Bovenaan