Inclusiviteit in de Gamingwereld: DEI-hires

We zijn het topic begonnen bij een extra optie in een videogame om die toegankelijker te maken voor een minderheidsgroep (het toevoegen van they/them als mogelijke pronouns) waar je als speler gedurende ongeveer 5 seconden mee geconfronteerd wordt, en we zitten een paar pagina's verder alweer met het doembeeld van artsen die moeders ontvrouwelijken en kinderen ontgenderen. En dan verwachten dat we je nog serieus nemen :sarcastic:
Hij heeft wel een punt, ergens... Jij denkt: 'Fine, laat ze maar die pronouns toevoegen, wat schaadt het?', terwijl @KnightOfCydonia (correct me if I'm wrong) insinueert dat als je dergelijke zaken laat passeren, het niet langer weg te denken is dat ontgenderen een mogelijkheid wordt.

Wel extreem nagedacht, maar daarom is deze discussie er.

Zelfs dat absurde hypothetische overdreven en opgeklopt toekomstig doembeeld zou niet schaden dus lijkt me niet direct iets waar je je effectief zorgen over moet maken.

Hij heeft wel een punt, ergens... Jij denkt: 'Fine, laat ze maar die pronouns toevoegen, wat schaadt het?', terwijl @KnightOfCydonia (correct me if I'm wrong) insinueert dat als je dergelijke zaken laat passeren, het niet langer weg te denken is dat ontgenderen een mogelijkheid wordt.

Wel extreem nagedacht, maar daarom is deze discussie er.
Het heeft dezelfde waarde als op basis van jullie wensen om woke, DEI, ... uit games te houden meteen met het doembeeld te komen van een maatschappij waarin mensen met een niet-blanke huidskleur gesegregeerd worden, LGBTQ verboden wordt, minderheidsgroepen gedwongen worden om in het verborgene te leven en vrouwen enkel nog een dienstige rol mogen spelen in de samenleving.

Geen idee hoe dat tot een deftige discussie gaat leiden.

Het heeft dezelfde waarde als op basis van jullie wensen om woke, DEI, ... uit games te houden meteen met het doembeeld te komen van een maatschappij waarin mensen met een niet-blanke huidskleur gesegregeerd worden, LGBTQ verboden wordt, minderheidsgroepen gedwongen worden om in het verborgene te leven en vrouwen enkel nog een dienstige rol mogen spelen in de samenleving.

Geen idee hoe dat tot een deftige discussie gaat leiden.
'Jullie wensen'.

Zegt genoeg als jij dit zo leest, ziet, interpreteert, denkt.

Carry on, maar dit is niet meer discussiëren wat jij doet. Toch niet met zo'n bericht. *lougarou out*

'Jullie wensen'.

Carry on, maar dit is niet meer discussiëren wat jij doet. Toch niet met zo'n bericht. *lougarou out*
Je mag een karikaturaal overdreven toekomstbeeld alleen maar aanklagen bij één kant, niet bij de andere?

'Jullie wensen'.

Hij geeft een compleet overdreven en van de pot gerukt toekomstbeeld dat uitgaat van jouw standpunt als startpunt, net zoals KoC net deed. In dat eerste geval zeg je dan: "wel extreem nagedacht, maar daarom is deze discussie er", als exact hetzelfde gebeurt langs de andere kant ga je je beledigd voelen? Is dat wél discussiëren ofzo?

Ik zal on topic blijven: laat me gerust iets weten wanneer mensen gelukkig zouden zijn als de dokter in het ziekenhuis zegt: proficiat, zwangere "ouder", u krijgt een kind van body type 1! alsof een normaal mens zou weten wat dat betekent.
Ik zag in 2023 eens een interview met Russische mensen op straat en hoe zij naar het Westen en de oorlog in Oekraïne keken. Er kwam een oudere dame in voor die vurig de Russische staat verdedigde omdat Rusland het enige land was dat klassieke waarden verdedigde. Als voorbeeld gaf ze dat in de rest van Europa geen moeders en vaders meer bestonden, alleen 'ouder 1' en 'ouder 2'.
Ook las ik rond die tijd één of ander opiniestuk over hoe we moederdag of vaderdag moeten vervangen door familiedag, en was er ergens een school in het hol van pluto dat dat effectief gedaan heeft.

Dat was twee jaar geleden. Het is ongelofelijk hoe profetisch het was. Gisteren heb ik nog maar mijn 'ouder 2' een gelukkige 'ouder 2'-dag gewenst. De persoon die ooit op het idee kwam om die woorden te vervangen op officiële documenten zodat LGBT-adoptieouders geïncludeerd zouden worden, had duidelijk geen idee dat het slippery slope naar een woke dystopie zou worden.

Om het op een minder sarcastische manier te zeggen: Het is niet omdat je ergens een aantal onnozele initiatieven van enkelingen ziet dat dat betekent dat de maatschappij nu een onomkeerbare kentering richting de complete waanzin aan het maken is.

We maken nogal snel de fout de wereld in twee kampen te delen; Woke en Anti-woke. Ik stoor me zelf duidelijk meer aan anti-woke dan aan woke wat waarschijnlijk iets over mij en mijn maatschappijbeeld verraadt, maar ik ben heus niet van plan mijn haar roze te verven, mijn pronouns in eenderwelk online profiel te verkondingen, of aan zelfkastijding te doen wegens mijn witte cis/hetero/mannelijkheid.

Woke voor mij is: De taal die tieners twintigers vandaag de dag gebruiken om te tonen dat ze maatschappelijk geëngageerd zijn en onrechtvaardige systemen willen aanpakken. Dat is een fase. Iedere jongere verdient het om wereldverbeteraar te willen spelen en gaandeweg de complexiteiten en nuances van de menselijkheid te ontdekken. Elke generatie vindt zijn eigen strijd. De onnozele uitwassen van wat woke is gaan er gewoon uit na x aantal jaar. Woke is heus geen maatschappijbedreigend iets. Uiteindelijk blijven misschien een aantal dingen over die de wereld wat inclusiever maken en 95% gaat hoogstwaarschijnlijk de vuilbak van de geschiedenis is.

Gamepublishers die daarop inspelen door 'woke' elementen in hun games te steken enten zich gewoon op wat op dat moment de tijdsgeest is onder de (meestal) jongeren aan wie ze games verkopen. Binnen tien jaar is er een nieuwe hype en is woke al grotendeels vergeten.

Laatst bewerkt:
Ze gaan daar normaal mee om omdat dit een organische situatie is. Ze zijn er mee opgegroeid en voor hen is het in die relatie normaal.

Maar hoe je het ook draait of keert, dit is een minderheid en zal altijd een minderheid blijven. Door het te pas en te onpas overal in te rammen, creëer je net een onnatuurlijke situatie en maak je een ding van iets dat geen ding zou moeten zijn.
Die vinden 2 mama's of 2 papa's in't algemeen gewoon niet zo uitzonderlijk hoor.
En hoe verwacht je dat zo'n dingen "natuurlijk" evolueren als men ze liever nergens te voorschijn zien komen?

Hier wordt al spel gemaakt van een extra optie voor het geslacht van een avatar in een race game. Hoe verwacht je dan dat zoiets van zelf of zonder issue gaat als je het al niet in zoiets triviaals kan steken zonder gedoe?

Ik geef u wel gelijk: het gaat om minderheden. En net daarom is representatie belangrijk. Bepaalde zaken zijn misschien niet de norm maar het is niet omdat je niet tot de norm behoort, dat je daarom abnormaal (of nog erger) bent, of dat je er niet bij hoort.

Terug
Bovenaan