Inclusiviteit in de Gamingwereld: DEI-hires

LouGarou

Well-known member
Kan amper geloven dat het door 30 man is gemaakt.
Met de Unreal Engine 5 kan je veel, heel veel, zolang als er wilskracht, talent en eenheid is. En vooral die drie zaken ontbreken vaker bij de AAA studio's. Teveel die hun zegje moeten doen, teveel ideetjes die sneuvelen. Geen woke typewriters, etc.

Edit Crew: dit topic is afgesplitst vanuit Games General, vandaar de andere toon.

Laatst bewerkt:
Met de Unreal Engine 5 kan je veel, heel veel, zolang als er wilskracht, talent en eenheid is. En vooral die drie zaken ontbreken vaker bij de AAA studio's. Teveel die hun zegje moeten doen, teveel ideetjes die sneuvelen. Geen DEI typewriters, etc.
Haha, toch altijd die laatste opmerking die er bij moet :')

Als je naar hun vacaturepagina gaat, alvast niet:

We want to foster a culture of diversity and inclusion and encourage applications from people with marginalized backgrounds.

Hou dat politiek gelul voor jezelf, en geniet gewoon van een goed spel.

Das puur vacature. Als je dat als bedrijf niet doet, dan doe je aan racisme. Is in België niet anders.
Sure buddy :lol:. Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe je zelfs bij het gamen blijft vastzitten in je verzuring en meer op zoek bent naar punten om te scoren op je politieke bingokaart, dan om een fijne game-ervaring te hebben. Ga je straks de game niet meer goed vinden, als blijkt dat heel dat bedrijf vol linkse wokies zit? Neen toch? Was BG3 daarom een minder spel?

Sure buddy :laugh:. Ik kan er met mijn verstand niet bij hoe je zelfs bij het gamen blijft vastzitten in je verzuring en meer op zoek bent naar punten om te scoren op je politieke bingokaart, dan om een fijne game-ervaring te hebben. Ga je straks de game niet meer goed vinden, als blijkt dat heel dat bedrijf vol linkse wokies zit? Neen toch? Was BG3 daarom een minder spel?
Oh wow, ik gooide enkel met feiten, jij begint hier op de man te spelen. Sure, blijf vol ongeloof :)

Oh wow, ik gooide enkel met feiten, jij begint hier op de man te spelen. Sure, blijf vol ongeloof :)
Welke feiten?

Je beweert dat er geen DEI-schrijvers zijn, maar de leadwriter is een vrouw van Aziatische origine zonder enige ervaring als schrijver (deed oorspronkelijk auditie als voice-actor), bij een minder succesvolle game zouden we het mogen horen hebben. En wanneer je gewezen wordt op hun 'woke' hiring policy doe je het af als irrelevant. Dan vraag ik me echt wel af: ben je nog bezig met gamen als een fijne vrijetijdsbesteding, of als 'wapen' om je politieke agenda kracht bij te zetten?

En de post hierboven was niet op de man spelen. De 'je' is algemeen. Ik snap oprecht niet wat mensen bezielt om elke keer weer die politieke agenda boven te halen. Is een spel goed, dan is het niet (door) woke. Is een spel niet goed, dan is het omwille van woke en dei. Opnieuw: er is daar een topic voor in P&A, hou het hier buiten en laat mensen die wel gewoon games spelen voor entertainment met rust.

De reden waarom grote AAA-games zo vaak falen, heeft werkelijk niets te maken met 'DEI' (een holle buzzword btw die we weer uit de VS hebben overgenomen), maar alles met corporate greed én het feit dat veel gamers tegenwoordig geen ruggengraat meer tonen en massaal geld blijven steken in onafgewerkte, repetitieve spellen.

Welke feiten?

Je beweert dat er geen DEI-schrijvers zijn, maar de leadwriter is een vrouw van Aziatische origine zonder enige ervaring als schrijver (deed oorspronkelijk auditie als voice-actor), bij een minder succesvolle game zouden we het mogen horen hebben. En wanneer je gewezen wordt op hun 'woke' hiring policy doe je het af als irrelevant. Dan vraag ik me echt wel af: ben je nog bezig met gamen als een fijne vrijetijdsbesteding, of als 'wapen' om je politieke agenda kracht bij te zetten?

En de post hierboven was niet op de man spelen. De 'je' is algemeen. Ik snap oprecht niet wat mensen bezielt om elke keer weer die politieke agenda boven te halen. Is een spel goed, dan is het niet (door) woke. Is een spel niet goed, dan is het omwille van woke en dei. Opnieuw: er is daar een topic voor in P&A, hou het hier buiten en laat mensen die wel gewoon games spelen voor entertainment met rust.
Ik snap uw rage niet echt. Je zit nu te vitten op hun vacatures, personeel en aard van hun personeel en vraagt je af wat mensen bezielt, terwijl jij hier wel verder blijft op doordrammen en zelf begon met 'dat laatste zinnetje moest er echt bij'.

Enige wat ik wou zeggen is dat hier geen onnodigheden in werden verwerkt 'omdat het moet'.

Laatst bewerkt door een moderator:
De reden waarom grote AAA-games zo vaak falen, heeft werkelijk niets te maken met 'DEI' (een holle buzzword btw die we weer uit de VS hebben overgenomen), maar alles met corporate greed én het feit dat veel gamers tegenwoordig geen ruggengraat meer tonen en massaal geld blijven steken in onafgewerkte, repetitieve spellen.
Denk dat Concord wel faalde in dat opzicht, want dat vond ik, persoonlijk, niet slecht genoeg om na drie dagen al voorgoed offline te halen. Maar is een andere discussie.

Je hebt ook gelijk trouwens, geld primeert (vooral als er aandeelhouders zijn) en dan produceren ze wat verkoopt. En zolang mensen in-game skins blijven kopen, gaan ze er ook blijven maken. Laat ons hopen dat Clair Obscur de ogen opent bij devs en publishers en toont dat het ook anders kan.

Probleem met veel AAA-studio's is dat men niet meer creatief durft te zijn of risico durft te nemen, maar blijft vasthouden aan een formule die succesvol was in het verleden, zo veel mogelijk $$$ en zo weinig mogelijk inspanningen doen om een spel uit te brengen dat zich onderscheidt van de rest. Laten we een open world game maken met torens die je moet vrijspelen en questsmarkers op uw map, want dat is wat gamers blijkbaar graag hebben.

De koe moet zo veel mogelijk uitgemolken worden, je kan al een season pass kopen voor een spel uit is, en dan naast 60 euro of meer voor de main game ook nog eens betalen voor (cosmetische) items en boosts, dat is erover vind ik.
Toen bedrijven zoals Blizzard nog niet zo greedy waren was het allemaal veel beter, je had Diablo II voor 50 euro en dan 30 euro voor de expansion, een jaar of 2 nadien.

Probleem met veel AAA-studio's is dat men niet meer creatief durft te zijn of risico durft te nemen, maar blijft vasthouden aan een formule die succesvol was in het verleden, zo veel mogelijk $$$ en zo weinig mogelijk inspanningen doen om een spel uit te brengen dat zich onderscheidt van de rest. Laten we een open world game maken met torens die je moet vrijspelen en questsmarkers op uw map, want dat is wat gamers blijkbaar graag hebben.

De koe moet zo veel mogelijk uitgemolken worden, je kan al een season pass kopen voor een spel uit is, en dan naast 60 euro of meer voor de main game ook nog eens betalen voor (cosmetische) items en boosts, dat is erover vind ik.
Toen bedrijven zoals Blizzard nog niet zo greedy waren was het allemaal veel beter, je had Diablo II voor 50 euro en dan 30 euro voor de expansion, een jaar of 2 nadien.

Man wat een complete fucking bullshit gaat dit weer naartoe.

daar komen ze weer, de witte ridders.
vooraleer dat dit verwijderd wordt ben ik echt wel es benieuwd naar de echte tegen argumenten want is uiteraard altijd makkelijk om iets bullshit te noemen zonder ook maar 1 tegen argument te benoemen.

Ondertussen is het al lang geen politiek gelul niet meer.
Jammer genoeg kunnen we ondertussen wel naar de feiten kijken en zien welke AAA games recent zijn geflopt en welke studio's daarbij betrokken zijn. Als jij wil blijven ontkennen is dat zeker je goed recht maar ondertussen kunnen we wel de gevolgen zien. Iedere studio die achter een recent geflopte titel zit is ondertussen opgedoekt en daar zitten onder meer Rocksteady Games en Bioware bij. Wie was de ontwikkelaar weer van Concord? Oh ja, die zijn ook al opgedoekt...
Ubisoft is ondertussen ook al gesplitst, dus hun recente AC Shadows zal ook wel een top verkoop geweest zijn ... Dagelijks kreeg je berichten hoeveel miljoenen spelers Shadows wel had terwijl ze op Steam zijn blijven steken op een piek van 65000...

Blijf het gerust ontkennen. Blijf gerust naïef achter je toetsenbord zitten en beweren dat de recentste flops "ongelukjes" zijn of dat deze games zijn geflopt door de anti woke stouterikken.
I don't care, maar dan moet je ook wel tegen wat tegenwind kunnen. Ondertussen stapelen de "dei" en "woke" flops zich op. Als je wil dan kan ik hier gerust een lijstje maken. South of midnight trouwens al gespeeld? Is de recenste game die de hemel werd ingeprezen maar ondertussen een nieuwe xbox flop is geworden.

Ik hoop gewoon dat er meer games zoals Stellarblade en Expedition 33 komen. Zijn tenminste games waarin je niet terecht wordt gewezen dat je "niet inclusief" bent of dat je 10 situps moet doen als je de gender verkeerd hebt ...
De lead writer van deze game zou je moest ze bij Ubisoft of BioWare zitten, of moest deze game geflopt zijn, wegzetten als een typische DEI/woke hire en daar de schuld op steken. Nu is de game succesvol en is het een nieuwe studio dus kan je niet op de bandwagon springen, en dan is het ondanks die lead writer een voorbeeld van hoe een bedrijf en spel niet woke zijn. Achja. BG3 en Larian zijn 100 keer meer "woke" dan AC: Shadows en Ubisoft, maar daar hoor je alleen de meest extreme zieligaards over klagen. Je hebt gewoon goeie en slechte games en alles daartussen. BioWare steekt al jaar en dag boodschappen en ideeën in zijn games die nu als woke worden afgedaan. Alleen zat er vroeger veel meer kwaliteit en diepgang in hun verhalen en dialogen. In het algemeen. Het zijn lang niet alleen de "woke" dialogen die vaak cringe zijn in de laatste DA.

Als ik het topic van Shadows er op na lees, dan zijn de meesten ook heel positief. Ik blijf er bij, je verpest zo veel voor jezelf (en voor anderen die wel gewoon plezier willen maken, of gewoon over games willen praten) door zelfs bij entertainment je (radicale) ideologische bril niet af te zetten. Ik snap niet dat je liever op het internet zit te bashen op een gamebedrijf of zit te mokken bij het idee van een zwarte samoerai, dan te genieten van wat wel gewoon een toffe game blijkt te zijn.

In de nog radicalere anti-woke hoeken zijn ze ook dit spel overigens aan het afbreken, omwille o.a. van die lead writer, hun hiring policy en de verschillende vrouwelijke personages in het spel. Die beroven zichzelf (en de mensen die ze beïnvloeden) van een van de knapste games in jaren, allemaal omdat ze vereenzelvigd zijn met die ideologische bril. Da's gewoon intriest. En opnieuw, als je met die intrieste zever geen weg kunt, is er een topic op P&A waar je je gal kan spuwen. Hou die drek toch eens weg hier.

daar komen ze weer, de witte ridders.
vooraleer dat dit verwijderd wordt ben ik echt wel es benieuwd naar de echte tegen argumenten want is uiteraard altijd makkelijk om iets bullshit te noemen zonder ook maar 1 tegen argument te benoemen.
Gast wat heeft dit met deze game te maken totaal niets, stop van mekkeren over woke en dei schrijvers.

En nee ik ben geen witte ridder maar gast get over it we zijn 2025 of ga je nog tot 2030 je zegje doen over woke en dei schrijvers.

Verder laat ik het hierbij en ga ik verder genieten van de game.

Gast wat heeft dit met deze game te maken totaal niets, stop van mekkeren over woke en dei schrijvers.

En nee ik ben geen witte ridder maar gast get over it we zijn 2025 of ga je nog tot 2030 je zegje doen over woke en dei schrijvers.

Verder laat ik het hierbij en ga ik verder genieten van de game.
dus omdat we 2025 zijn mag er niets meer over gezegd worden?
beetje rare redenering hoor ...

Ik tel:

DESIGN: 6 personen
1 arabisch achtig uitziende persoon (1 DEI punt)
1 aziaat (1 DEI punt)
1 aziatische vrouw (DEI combo multiplier = 3 DEI punten)

TECH & PROG: 4 personen
WOKEFREE BABY

ART & ENVIRO: 4 personen
1 vrouw (1 DEI punt)

CHARA ART, VFX & CINEMATICS: 7 personen
1 vrouw (1 DEI punt)
1 vrouw met de naam 'Armande' = mannelijke naam = wrs transvrouw = 5 DEI punten

AUDIO : 7 personen
1 vrouw (1 DEI punt)

PRODUCTION & OPERATIONS 5 personen + 1 hond
1 vrouw (1 DEI punt)
1 hond (2 DEI punten, fuck it)

16 DEI punten voor een team van 33 man = 48% DEI score. Net gebuisd op de DEI meter dus geen DEI. Voila. QED.

Terug
Bovenaan