Maar opnieuw: je moet ergens beginnen. Jij wil er niet aan beginnen zolang er geen 100% succesratio gegarandeerd kan worden, of vooraleer er ook nog elvendertig andere zaken aan gekoppeld worden. Zo laat je de dingen gewoon zijn beloop gaan, met alle gevolgen van dien. Terwijl deze ene maatregel op zich wel al een verschil kan maken.Ja want kinderen eten natuurlijk enkel boterhammen met choco op school.
En alle kindjes on west en oost vlaanderen eten ook warm natuurlijk.
Ik denk dat mensen nogal onderschatten hoeveel werk het is om op jonge leeftijd kinderen bepaalde zaken te laten eten. Met enkel die maaltijd gratis te maken zal men er toch niet komen, dan moet je scholen ook meer mensen en middelen geven om dit deftig te organiseren. Ik ben helemaal niet tegen die gratis maaltijd maar wat voorruit hier doe is gewoon verkiezingspropaganda. Als je inzit met de voedingsgewoontes of nood aan voeding van kinderen moet je wel meer aanpakken dan "we geven een gratis maaltijd op school". Dan moet de samenleving daar veel meer op inzetten ipv enkel afwentelen op de school. En dan gaan we er nog van uit dat de ouders zullen meewerken. Als je al ziet dat menu's bij creches voor commotie zorgen garandeer ik je dat dit gewoon zal doorgetrokken worden. Dat dit werkt in Finland of Zweden kan goed zijn maar wij zijn geen Finnen of Zweden. Om dit te laten werken moet iedereen meewillen en daar zit voor mij de bottleneck. Dit s gewoon wat men al veel te veel gedaan heeft in dit land, namelijk een hoop geld tegen het probleem gooien en hopen dat het zich oplost ipv alles samen te bekijken en proberen met een langetermijnbeleid voor een omkering te zorgen.
Dat er nog heel wat flankerende maatregelen en gedragswijzigingen nodig zijn om tot de perfecte wereld te komen, dat gaat niemand ontkennen. Maar dat is geen goed argument om iets niet te doen. Je kan niet verwachten dat je vandaag op morgen een marathon gaat kunnen lopen. Daar is veel voor nodig. Maar als je niet de eerste stap zet, ga je zelfs nooit de halve marathon kunnen lopen. Dan geef je op nog voor je er aan begonnen bent.

te gaan.