SomeDude
Banned
En hoe gaan ze dat doen?Hij moet privégebruik effectief blokkeren als je geen vaa wil betalen.
Maar is beetje off-topic hier

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En hoe gaan ze dat doen?Hij moet privégebruik effectief blokkeren als je geen vaa wil betalen.

De RSZ aanvaardt quasi nooit dat je een laptop niet als vaa aangeeft tenzij die extreem beschermd is tegen werken buiten de werkuren.Snap überhaupt al niet waarom je dat zou aangeven als VAA, met thuiswerk is het logisch dat die laptop daar ligt en hem in privé gebruiken is nu niet echt te controleren![]()
Bewijslast ligt bij de werkgever als die meegenomen kan worden naar huis.En hoe gaan ze dat doen?
Maar is beetje off-topic hier![]()
Is dat RSZ onderworpen? Wist ik nietDe RSZ aanvaardt quasi nooit dat je een laptop niet als vaa aangeeft tenzij die extreem beschermd is tegen werken buiten de werkuren.

Euhm thuiswerk zonder zou nogal moeilijk zijn heBewijslast ligt bij de werkgever als die meegenomen kan worden naar huis.

Internet grotendeels blokkeren en admin rechten afpakkenEn hoe gaan ze dat doen?
Maar is beetje off-topic hier![]()
Een ontwikkelaar zijn internet blokkeren en admin rechten afpakken, ja strak plan..Internet grotendeels blokkeren en admin rechten afpakken
Wat als de overheid dan 5 jaar later de IP ruling afkeurt als de werknemers een loonsverlaging hadden ondertekend voor diezelfde IP ruling? Gewoon zeggen tegen de werknemers: Bruto terug verhogen? Neen jullie hebben 5 jaar geleden hiermee akkoord gegaan, dat was en is het risico voor jullie! Salukes ..Dit is anders exact wat mijn vorige WG deed en nog steeds doet.
Achteraf bekeken ben ik blij dat ik daardoor netto meer verdiende, maar het was zeer duidelijk ook een drukmiddel om de jaren na de invoering VEEL minder bruto opslagen te geven.
Ik heb nu geen IP meer maar heb een veel hoger brutoloon en ik zou niet meer willen wisselen.
Niet elke werknemer is een ontwikkelaar, he.Een ontwikkelaar zijn internet blokkeren en admin rechten afpakken, ja strak plan..
Bij huidige klant is er enkel admin by request, en je moet niet internet blokkeren maar wel de typische entertainmentsites.Een ontwikkelaar zijn internet blokkeren en admin rechten afpakken, ja strak plan..
In alle IP rulings staat bij mijn weten dat het loon zeker niet verlaagd mag worden.Wat als de overheid dan 5 jaar later de IP ruling afkeurt als de werknemers een loonsverlaging hadden ondertekend voor diezelfde IP ruling? Gewoon zeggen tegen de werknemers: Bruto terug verhogen? Neen jullie hebben 5 jaar geleden hiermee akkoord gegaan, dat was en is het risico voor jullie! Salukes ..
Als uw werkgever u een papier laat tekenen waarbij jij verklaart akkoord te zijn met een salarisverlaging, dan is dat gewoon wettelijk / mogelijk lijkt mij?In alle IP rulings staat bij mijn weten dat het loon zeker niet verlaagd mag worden.
Dan is die salarisverlaging wettelijk, maar is de ip-ruling niet meer van toepassing en is de werkgever strafbaar. Als een werknemer dat weet, heeft hij een machtig wapen bij ontslag.Als uw werkgever u een papier laat tekenen waarbij jij verklaart akkoord te zijn met een salarisverlaging, dan is dat gewoon wettelijk / mogelijk lijkt mij?
Niet strafbaar volgens mij (want een ruling is geen wetgeving) maar de IP-regeling zal bij controle niet goedgekeurd worden en bijgevolg worden dan alle ontweken belastingen opgeëist?Dan is die salarisverlaging wettelijk, maar is de ip-ruling niet meer van toepassing en is de werkgever strafbaar. Als een werknemer dat weet, heeft hij een machtig wapen bij ontslag.
Als de IP ruling genegeerd mag worden, is de werkgever in gebreke wat betreft zijn verplichtingen tot inhouding bedrijfsvoorheffing, wat strafbaar isNiet strafbaar volgens mij (want een ruling is geen wetgeving) maar de IP-regeling zal bij controle niet goedgekeurd worden en bijgevolg worden dan alle ontweken belastingen opgeëist?
. Regularisatie van bedrijfsvoorheffing en correcte fiscale fiches zullen natuurlijk het gevolg zijn.
.Ik volg je betoog deels wel. Wat mij vooral stoort is dat een deel werknemers in enkele bedrijven mee profiteren van IP ruling, terwijl ze daar in se geen recht op zouden mogen hebben.Ik vind op zich het idee achter een IP ruling wel zinnig. Als WN met een technisch profiel maak ik voor de WG intellectueel beschermd materiaal. Of ik dit nu doe door een infrastructuur design specifiek op maat te maken of door een functie te schrijven voor software die de WG verkoopt maakt niet uit.
De WG int zelf auteursrechten op die dingen door aan de klanten licenties (in geval van software) te factureren. In het geval van dat design, dat design zit ook specifiek mee verrekend in de prijs van een project.
Dus is het ergens logisch dat je als WN hier ook een deel van de koek krijgt. Of dit dan als auteursrecht moet of als opslag waar je dan 55% op afgeeft. Dan is de keuze nogal rap gemaakt lijkt me?
De implementatie die ze bij ons gedaan hebben is zonder vermindering van het bruto loon. Mijn netto loon is dus effectief omhoog gegaan bij de invoering de IP ruling bij ons.
Dus mijn WG bespaart hier 0€ op. Of ze dit meenemen bij het toekennen van loonsverhoging in de toekomst? Geen idee. Ik heb de laatste jaren wel enkele keren iets gekregen.
En zoals met alle fiscale koterijen waar we graag met zen allen gal op spuien wegens bevoordelend voor de "fiscale elite":
Zolang je de loonlast niet naar beneden haalt zal dit soort koterijen om de zoveel jaar wel ergens opduiken.
De goeie verstaander leest:
Als je aan symptoombestrijding doet (IP ruling en firmawagens bashen) zal je het probleem (hoge loonslast) nooit oplossen.
Dus in plaats van altijd te liggen rommelen in de marge zouden ze beter dat probleem aanpakken. Neem de noodzaak van die fiscale koterij weg en niemand zal ze nog implementeren...
Tevens zou daar iedereen er nog van profiteren. Maar dat is weer te simpel en bijgevolg geen goeie oplossing zeker.
Dat is indertijd bij ons ook een discussie punt geweest, en voor zover ik weet is er een opdeling gemaakt tussen de profielen. Maar voor grotere ondernemingen (zoals Ordina) kan ik mij ook best voorstellen dat het voor de fiscus ook gemakkelijker is om alles of niets te doen, dan met 100 verschillende gradaties te werken.Ik volg je betoog deels wel. Wat mij vooral stoort is dat een deel werknemers in enkele bedrijven mee profiteren van IP ruling, terwijl ze daar in se geen recht op zouden mogen hebben.
Zo zijn er enkele IT consulting bedrijven die de IP ruling op al hun consultants toepassen, in plaats van enkel op die consultants die er echt recht op zouden mogen hebben. Vb. Ordina.
Binnen Bv. Ordina krijgen de niet IT consultants onterecht die IP ruling. Dat vind ik persoonlijk een brug te ver. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een opsplitsing te maken tussen de consultants die bv. code schrijven en de consultants die als QA'er in een biotech bedrijf gaan werken..Dat is indertijd bij ons ook een discussie punt geweest, en voor zover ik weet is er een opdeling gemaakt tussen de profielen. Maar voor grotere ondernemingen (zoals Ordina) kan ik mij ook best voorstellen dat het voor de fiscus ook gemakkelijker is om alles of niets te doen, dan met 100 verschillende gradaties te werken.
Maar een goeie QA'er schrijft ook procedures uit, en documentatie en automated test scenario's. Waarom vallen die er niet onder en jouw junior developer die wat basis CRUD schermpjes maakt wel? Of de infra engineer die volledige automated deployment environment pipelines gescript heeft?Binnen Bv. Ordina krijgen de niet IT consultants onterecht die IP ruling. Dat vind ik persoonlijk een brug te ver. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een opsplitsing te maken tussen de consultants die bv. code schrijven en de consultants die als QA'er in een biotech bedrijf gaan werken..
Sommige dingen van QA'ers zullen IP-gevoelig zijn. Handleidingen bvb. Andere dingen niet.Maar een goeie QA'er schrijft ook procedures uit, en documentatie en automated test scenario's. Waarom vallen die er niet onder en jouw junior developer die wat basis CRUD schermpjes maakt wel? Of de infra engineer die volledige automated deployment environment pipelines gescript heeft?
Als je zo gaat redeneren dan moet je tussen de developers ook een onderscheid gaan maken: wie schrijft echt relevante code die IP waardig is, en wie maakt een 13 in een dozijn invoer formulier.