iPhone 17

MorGo7h

Well-known member
De nieuwe iPhone's zijn aangekondigd. Ze starten nu allemaal met minimaal 256GB, wat top is. De Pro versie is weer wat duurder geworden. De gewone versie is gelijk gebleven in prijs en heeft een 120hz scherm gekregen. En de Air snap ik niet, veel te duur voor wat het is.

Ik heb vroeger altijd de X/Pro gekocht, maar nu zou ik eerder voor de gewone gaan denk ik. Buiten de 3e camera en de Pro CPU, is er niet zoveel verschil meer.
Of ik doe nog een jaartje langer mijn 14 Pro en we zien volgend jaar wel terug. Het is vooral de lightning poort die mij het meeste stoort en de batterij degradatie. Al mijn andere devices zijn ondertussen allemaal USB-C :tongue:

hier is t tijd om men iphone 13 te vervangen. Alles is verbeterd bij t base model vd 17 tov men huidige.

Heb altijd een 3 jaarlijkse update gedaan, nu zit k vanaf eind november al 4j met men 13 dus eind van’t jaar wisselen 😌

De Air heeft maar 1 speaker in het Dynamic Island, niets onderaan… sowieso al een instant skip voor mij.

Allez, ik ga toch niet upgraden want heb een iPhone 15 PM.

Ze zouden beter stoppen met die jaarlijkse release.
Koop je toch een 15 of 16 voor minder tenzij je echt een 120hz scherm wilt.

De rest van de upgrades zijn zo miniem, best triest.

Hier ga ik toch ook upgraden, zit nog met een 12 pro en begint toch wat mankementen te vertonen maar vooral opladen is miserie, pakt niet altijd.

Twijfel nog wel tss 256 en 512.

Oplaadpoort al eens gekuist? Ik had dit probleem ook en er zat gewoon wat stof vanachter in de poort. Eruit gehaald met een tandenstoker en sindsdien laadt hij weer zonder problemen op.
Er is een manier met zuivere alcohol van de apotheek, maar best eerst een how-to video opsnorren daarvoor, dat dus icm een hele fijne pincet. Werkt perfect

Hoe gaat dat zijn met dat anti reflective scherm van de pro max in combinatie dan met een screenprotector.
Toch jammer dat je altijd alles in hoesjes moet steken en protectors opleggen hé. Ze zouden beter eens een goedkoper model uitbrengen met goedkope body en glas aangezien iedereen toch alles beschermd :p

Oplaadpoort al eens gekuist? Ik had dit probleem ook en er zat gewoon wat stof vanachter in de poort. Eruit gehaald met een tandenstoker en sindsdien laadt hij weer zonder problemen op.

Dat heb ik idd al is gedaan, vroeger hielp dat maar zou nu alleszins proper moeten zijn.

Mss dat ik is met een fijner voorwerp in moet keuteren.

Eigenlijk is de base 17 nu de phone to get voor het grotendeel van de mensen.

Zelfde LTPO Promotion scherm, zelfde brightness van 3000 nits, zelfde selfie cam snufjes zoals iedereen in beeld krijgen en in het center van het beeld zijn tijdens videocalls, zelfde dunne bezels, standaard 256gb, imo betere kleuren.

Enkele reden voor de Pro is dat je echt dood zou liggen voor die 3de camera en je zou die altijd en overal gebruiken of je bent bang wat de mensen zouden zeggen als je iPhone niet die 3de camera heeft want dan weet iedereen dat je geen pro hebt.

Verschil A19 of A19 Pro ga je in day to day life ook nimmer of nooit merken zonder benchmarks.

Qua Apple watch SE 3, leuk dat ze de S10 chip er in steken en always on display en veel van de functies van de 10 en 11 maar nog altijd die ontiegelijke bezels die 6 jaar oud aanvoelen.
Zo dun als de 10 of 11 verwacht ik het niet voor de prijs maar een middenpunt tussen wat het nu nog steeds is en wat de 10 heeft was leuk geweest.

Airpods Pro 3, leuke battery life bump en Apple claimed betere noise canceling en sound quality maar wel nog de, nu alweer 3 jaar, oude H2 chip.
Reviews zullen het moeten zeggen of het verschil merkbaar is.

Heart rate functie op de pods laat me koud, feit dat je je phone erbij moet nemen en in de app zien hiervoor maakt het eigenlijk meh.

Zal hier toch de 17 pro worden met de feestdagen ofzo.

Mijn iPhone 11 werkt wel nog degelijk. Maar waardeloze camera. Batterij gaat nog altijd vlot een dagske mee. Wel mooi 6 jaar mee gedaan, dus zeker niet te klagen.

Die 8 time zoom heel handig voor foto en video. En ook die Prores Raw wel een interessante nieuwe feature.
Had wel op een optical zoom lens gehoopt. Was 1 van de rumours die er niet is doorgekomen.

Hoe gaat dat zijn met dat anti reflective scherm van de pro max in combinatie dan met een screenprotector.
Toch jammer dat je altijd alles in hoesjes moet steken en protectors opleggen hé. Ze zouden beter eens een goedkoper model uitbrengen met goedkope body en glas aangezien iedereen toch alles beschermd :p

-1.

Nooit een hoes rond mijn gsm. Steekt altijd in mijn linker zak waar voor de rest niks in zit.
Na een jaar nog steeds krasvrij voor en achter.
Bij aluminium waren die randen wel altijd snel bekrast. Nu gewoon niks op te zien.

Ook geen screenprotector op mijn iphone. Wel de transparante hoes van apple. Die is ook al een paar keer tegen de grond gegaan. Nog geen krasje op het scherm te zien.

Op mijn iwatch 9 wel snel een krasje op de rand. Daar heb ik toen snel een screenprotector laten opzetten.

Hier alleen Airpods Pro 3

Ja akkoord: iPhone 17 is goed met het 120hz scherm, maar ze zijn zo slim om de Plus versie eruit te gooien, dus je moet wel een Air of Pro Max kopen.

Ik heb via mijn werk een 16 Pro Max in April gekocht, en ik zou eerlijk niet meer terug willen naar een kleiner model

Dit jaar ga ik upgraden.

Momenteel heb ik een iPhone 12 mini. Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die het jammer vindt dat Apple de mini-modellen niet meer maakt.

Daarom wordt het opnieuw even wennen aan een groter scherm.

Mijn keuze gaat naar de iPhone 17. De Pro-versie biedt voor mij te weinig meerwaarde.

Was nog even aan het twijfelen of ik zou wachten tot er een "apple fold" uitkomt, deze zou een 5,5" scherm krijgen. Dus die zal dan meer een klein beetje groter worden dan de mini.
Lijkt mij ideaal. Compact telefoon en als je terug ergens rustig zit kun je het openklappen.

Waar is het best te bestellen? :p

Zou wel eens durven oranje nemen, al maakt dat eigenlijk geen zak uit hé als hij in een hoesje zit.
Maar weet niet wat de beste doorverkoop waarde is van kleur ...

Maar mijn huisstijl is oranje dusja :p

Ik moet via cafetariaplan van het werk bestellen via Vandenborre, al veel collega's die voorbije jaren toch wel wat problemen hebben gehad met de leveringstermijnen

Meestal bestel ik bij telenet omdat je daar toch nog een mooie korting krijgt, maarja de levertermijn is ook altijd wat gokken.

Dit jaar ga ik upgraden.

Momenteel heb ik een iPhone 12 mini. Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die het jammer vindt dat Apple de mini-modellen niet meer maakt.

Daarom wordt het opnieuw even wennen aan een groter scherm.

Mijn keuze gaat naar de iPhone 17. De Pro-versie biedt voor mij te weinig meerwaarde.

Was nog even aan het twijfelen of ik zou wachten tot er een "apple fold" uitkomt, deze zou een 5,5" scherm krijgen. Dus die zal dan meer een klein beetje groter worden dan de mini.
Lijkt mij ideaal. Compact telefoon en als je terug ergens rustig zit kun je het openklappen.

Ben van de 12 mini naar 15 pro gegaan indertijd. Effe wennen, maar valt van grootte heel goed mee uiteindelijk.
Was ook echt fan van de mini.

Mocht ik nu overschakelen, zou ik ook de 17 kiezen en niet de pro.

Terug
Bovenaan