Jazz, Soul, Funk & Grooves

@FlyingHorseman even de draad hier verder oppikken re: Coltrane

Ik vond A Love Supreme heel goed beginnen, maar ergens halverwege Pt. II was verloor ik aandacht en interesse en die kwam nooit helemaal terug. Ik vind het allemaal 'zomaar wat' en kan onder al het gesoleer geen compositie of muzikaal idee distilleren die me terug naar het album bracht. My Favorite Things ga ik ook binnenkort eens checken.

Normaal gezien plaats ik Kraan altijd bij psychedelic, maar sinds hun album Let It Out zijn ze veel beginnen doen met funk en fusion, dus dat hoort hier toch meer thuis. Gisteravond zat ik met een mix van deze twee geweldige (instrumentale) nummers in mijn hoofd:

En wat hiervan te zeggen:

:drool: :feelsgood:

Yeay, een fan! :unsure:

Dit was niet lang geleden met die temperaturen van 25 °C een heel geschikt nummer, maar wanneer ik dit ook hoor, die heerlijke zwoele summervibes zijn nooit weg!

Degadooooo
Dega daya-daya
Dega-dayoo

:feelsgood:

Edit: ik bedenk mij nu dat ik eigenlijk met het (zalige) refrein hiervan in mijn kop zat :unsure:

Zelfs als fan haal je die nummers nog door elkaar.

Laatst bewerkt:
@FlyingHorseman even de draad hier verder oppikken re: Coltrane

Ik vond A Love Supreme heel goed beginnen, maar ergens halverwege Pt. II was verloor ik aandacht en interesse en die kwam nooit helemaal terug. Ik vind het allemaal 'zomaar wat' en kan onder al het gesoleer geen compositie of muzikaal idee distilleren die me terug naar het album bracht. My Favorite Things ga ik ook binnenkort eens checken.
1: My favourite things
2: Soultrane
3: A love supreme
4: Blue train

Pas onlangs leren kennen, maar damn wat een stem. Jalen Ngonda, op Daptone Records natuurlijk.
Voelt net alsof het uit de hit periode van Motown komt.

Uitstekende plaat die van Sven Wunder! Er is trouwens ook een nieuwe Alfa Mist!

Pas onlangs leren kennen, maar damn wat een stem. Jalen Ngonda, op Daptone Records natuurlijk.
Voelt net alsof het uit de hit periode van Motown komt.

Ooof hoe is die onder m'n radar geslipt, wat een artiest :love:

Laatst bewerkt:
BADBADNOTGOOD speelt op 30 years of Lefto! Misschien wil ik ze nog wel eens een kans geven, laatste passage was nogal zwak maar voor Lefto zullen ze wel een tandje bijsteken!

In response to a question from Entertainment Tonight reporter Courtney Tezeno around D'Angelo's unreleased music, Questlove said: "You'll see soon."

When asked to describe what would be D'Angelo's fourth album, he expanded: "It's always the sound of yesterday but for the future, and this record's no different."

:woohoo:

SML - How You Been

Ik dacht gisteren een jazzalbum met wat andere muzikale invloeden te kopen, maar ik moet zeggen dat ik na één luisterbeurt concluderen dat dit veel meer is dan jazz met iets extra.

Het is zoveel rijker en gevarieerder qua invloeden. Ik hoor er soms zelfs Flying Horseman in, bijvoorbeeld bij Taking Out The Trash. Totaal niet verwacht.

Deze gaat hier nog vaak opstaan, want die krijg je niet ontleed op één luisterbeurt.
Zijn geld helemaal waard, zeker omdat het volledige album precies niet te streamen valt.

Terug
Bovenaan