JBL Charge 5 of JBL Extreme 3

knight-rider

Well-known member
Ik doe al een tijdje mee aan enquetes bij iVOX en heb daar al heel wat punten mee bij elkaar gespaard. Met die punten kan je verschillende zaken "aankopen" via die site. Nu heb je daar dus de keuze tussen een JBL Charge 5 en een JBL Extreme 3, de vraag is dus, welke zou ik nemen?
Mensen die ervaring hebben met deze bluetoothspeakers?

Hoe draagbaar wil je het? Een Charge is best compact, zo'n Extreme is daarentegen nogal een kanon dat wel "draagbaar" is maar weinig met compact te maken heeft. Groot verschil tussen beiden hoor :)

Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen jaren een paar van die JBL Flip en charge speakers gehad. Vrij tevreden van geweest qua batterijduur en geluidskwaliteit. Focus ligt natuurlijk iets meer op bas bij dit soort JBL-toestellen. Ik denk dat je voor de normale aankoopprijs misschien wel betere BT-speakers vindt, maar ze zijn best degelijk dus. Als je ze voordelig kan kopen, lijkt het me de moeite.

De charge is leuk voor gewoon een kleine tot middelgrote kamer te vullen met muziek. Gewoon een handig om zoiets snel even op te pakken en neer te zetten terwijl je werkt aan iets ofzo. Als je echter een grote living of buiten bij het zwembad een speaker wilt hebben, zou ik de extreme aanraden.

Wij hebben de Extreme 2 en gebruiken die zowel binnen als buiten (met feestjes bv.) en die doet het ook daar deftig. Kennen nog iemand met een Extreme 2 en bij het laatste feestje hier in de tuin hebben we die aan elkaar gelinkt.

Hoe draagbaar wil je het? Een Charge is best compact, zo'n Extreme is daarentegen nogal een kanon dat wel "draagbaar" is maar weinig met compact te maken heeft. Groot verschil tussen beiden hoor :)
Dat draagbare kan misschien wel handig zijn, maar is ook niet zo belangrijk. Tot een tijdje terug was ook de JBL Boombox via die website verkrijg baar en dat was ook een mogelijkheid. Maar die hebben ze blijkbaar niet meer in de aanbieding.
Het is vooral voor thuis te gebruiken, soms eens mee te nemen naar vrienden en als we eens met een groep op weekend gaan kan dat ook wel fijn zijn om bij te hebben.
Ik heb de afgelopen jaren een paar van die JBL Flip en charge speakers gehad. Vrij tevreden van geweest qua batterijduur en geluidskwaliteit. Focus ligt natuurlijk iets meer op bas bij dit soort JBL-toestellen. Ik denk dat je voor de normale aankoopprijs misschien wel betere BT-speakers vindt, maar ze zijn best degelijk dus. Als je ze voordelig kan kopen, lijkt het me de moeite.

De charge is leuk voor gewoon een kleine tot middelgrote kamer te vullen met muziek. Gewoon een handig om zoiets snel even op te pakken en neer te zetten terwijl je werkt aan iets ofzo. Als je echter een grote living of buiten bij het zwembad een speaker wilt hebben, zou ik de extreme aanraden.
Ja de aankoop is met punten verdiend door mee te doen aan enquetes, met die punten kan je verschillende zaken "aankopen" via die site (iVOX).
Op een andere site waar ik ook meedoe aan enquetes (Opinion-Profacts) kan je de verzamelde punten laten omzetten in geld (500 punten is 5 euro) en dat gebruiken om te storten aan goede doelen of op je bankrekening laten storten. Voordeel daar is dat je dan zelf kan kiezen wat je met dat geld doet.
Wij hebben de Extreme 2 en gebruiken die zowel binnen als buiten (met feestjes bv.) en die doet het ook daar deftig. Kennen nog iemand met een Extreme 2 en bij het laatste feestje hier in de tuin hebben we die aan elkaar gelinkt.
Ja dat linken is ook wel interessant lijkt me.

Terug
Bovenaan