Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat nummer bellen ?

Iemand heeft uw nummer ingesteld om te bellen op het moment dat er ergens een beveiliging afgaat. Dus het beste is om hen nu te bellen, te zeggen dat men u al meermaals heeft zitten contacteren. Dat jij geen weet hebt dat je daarvoor ergens contactpersoon bent. En dat het u dan ook lijkt te zijn dat men voor die klant een fout heeft gemaakt in het telefoonnummer en dat je hen dan ook aanraadt om bij die specifieke klant nog eens te dubbelchecken dat ze het juiste nummer hebben.

Dat jij vanaf nu hun nummer gaat blokkeren, en er niet meer verder op ingaat. Omdat jij uw nachtrust nodig hebt.
Ik heb hen zonet een mailtje gestuurd, thanks. Als ik bel krijg ik een wirwar aan keuzemenu's te horen. Ik heb géén idee welk menu ik moet hebben.

Gewoon eens terugbellen naar Praxis. Dat is een zeer betrouwbare firma hoor, waarschijnlijk staat uw nr verkeerdelijk bij hen opgeslaan. Meldt dat zodat zij hun klant kunnen inlichten. Voor hetzelfde geld breken ze bij iemand in en kunnen ze de klant nooit bereiken.
Ik dacht eerst: Midden in de nacht = dat is een scam. In het verleden was dat altijd zo. Maar toen ze bleven bellen deze week, heb ik het nummer opgezocht online en toen merkte ik dat het dus van Praxis was. Ze hebben pas vandaag dan een berichtje ingesproken, daarvoor dus niet.
(Ja zo'n firma werkt ook op zondag hé)

Ik heb hen zonet asap verwittigd via email (en mijn nummer natuurlijk ook doorgegeven). Hopelijk kunnen ze de fout nu herstellen en de klant verwittigen.

Update: Ze hebben al geantwoord (10 sec geleden). De klant is al verwittigd. En dat op ne zondag! Dat is snel. :tongue:

is dat die zwarte knop vooraan dat ik moet verdraaien?
IMG20211017121805.jpg
Die knop afdraaien, die vijs zit daar achter. Misschien wel wat voorzichtig zijn, slechtste geval kan de pomp beginnen lekken aan die vijs. Zorg dat je ze recht induwt, en niet scheef. Daarvoor dient dat dopje dan, moest het een beetje lekken. leg het best niet te ver weg

i.v.m. brood en bakkers:
Dat is dus. Hier in de buurt wordt de ene na de andere bakkerij overgenomen door zo een industriële groep, die er dan een winkel van maken waar ze wat personeel inzetten en een verbruikszaal (en voor een brood mag je daar dan meer betalen dan datzelfde brood buiten aan de automaat). Deftige bakkers zijn er niet meer op een respectable afstand. En ze krijgen hun aantallen van alles 's morgens geleverd en eens op is het op en moet je maar zien dat je dag erna op tijd bent om wel te hebben wat je wil. In het industrieterrein waar ik werk is er zo een industriële bakker met het winkeltje eraan. Ga je daar om 17u nog een brood halen dan hebben ze er geen terwijl ze bij de bron zitten.
Koeken enz is ook allemaal van die diepgevroren goedkope koeken die ze nog afbakken en dan voor veel geld verkopen. Geen een die nog zelf een deftige croissant kan maken.
Aleja ze zullen nog wel bestaan de echt goeie bakkers, maar ze zijn zeer zeldzaam aan het worden. Hetzelfde met de slagers. Maar daar hebben we in de buurt wel chance mee gehad, die van ons is net opgevolgd door de zoon.

Aleja ze zullen nog wel bestaan de echt goeie bakkers, maar ze zijn zeer zeldzaam aan het worden. Hetzelfde met de slagers. Maar daar hebben we in de buurt wel chance mee gehad, die van ons is net opgevolgd door de zoon.
Nu ja de echte goeie bakker hier in de buurt --> Daar staat tijdens piektime gewoon een paar tientallen mensen doodleuk buiten aan te schuiven, ook als het regent. Dat is dus echt crazy .. dat is dus af en toe wel eens een uurke aanschuiven.

Maar ja dat krijg je natuurlijk als er niet zoveel echt goeie bakkers meer zijn hé. Dus jawel, ze bestaan nog wel maar het wordt wel een zeldzaam beroep. Als ik dan bijvoorbeeld naar de bakker ga amper 1 km verder: Die is leeg. Daar komt tijdens piektime géén kat.

Laatst bewerkt:
Spel kopen op steam en dan merken dat het even groot is als mijn volledige maandelijkse downloadlimiet, welkom in de middeleeuwen aka België :sarcastic:

Met welk deftig abonnement heb je tegenwoordig nog een limiet?

Die 150GB(FUP of niet) van telenet basic internet aan 28€, schandelijk kleine limiet hoor.

Mensen pushen naar all internet aan 55€ (FUP = 3TB in piekuren , voor corona 750Gb) ... of naar andere providers als EDP net.
Ik zit nu op all internet en al een dikke 20 jaar bij telenet, maar als ik ooit moet besparen op die kost zal ik nog zien ...
Ook dat gehad bij basic internet, zware game downloaden en je zit al aan 50-100Gb en je limiet is er al bijna aan.

Die knop afdraaien, die vijs zit daar achter. Misschien wel wat voorzichtig zijn, slechtste geval kan de pomp beginnen lekken aan die vijs. Zorg dat je ze recht induwt, en niet scheef. Daarvoor dient dat dopje dan, moest het een beetje lekken. leg het best niet te ver weg
de pomp draait nu terug, maar enkel zolang ik op die 'aan' knop duw. zodra ik die los gaat hij uit en ook de waakvlam gaat uit. Moet ik nog iets resetten of zo?

Die 150GB van telenet basic internet aan 28€, schandelijk hoor.

Mensen pushen naar all internet aan 55€ ... of naar andere providers
Ik zit nu op all internet, maar als ik ooit moet besparen op die kost ...
Ook dat gehad bij basic internet, zware game downloaden en je zit al aan 50-100Gb
Dan zit je ook bij het goedkoopste te kijken he. Even de prijzen in het buitenland negerend, weet je dat je dan met een limiet zit.

Dan zit je ook bij het goedkoopste te kijken he. Even de prijzen in het buitenland negerend, weet je dat je dan met een limiet zit.

Dat weet ik idd hoor, maar 150Gb DL voor 28€/maand is weinig vgl met EDP net ongelimiteerd. Die 150Gb is zo al bijna 10 jaar dacht ik. 250-300Gb had meer in balans geweest bvb vandaag de dag.

Moest ik er telefoon bij nemen( digitale tv hoef ik niet), zit ik ook aan 66€ sinds hun nieuwste formule 'one'.

En de snelheden zijn blijkbaar ook navenant, 20 Mbps/2 Mbps :wtf:
tgoh, dan pakt ge die van 35€ he.
  • Max. downloadsnelheid 100 Mbps
  • Max. uploadsnelheid 40 Mbps
  • Onbeperkt surfen
  • Telefonie inbegrepen
of Scarlet Loco €32/maand
  • Onbeperkt surfen1
  • Max. surfsnelheid van 50 Mbps
  • Uploadsnelheid 4 Mbp
of hun trio pack voor 40€ als ge ook tv wilt.

of zoals gezegd TADAAM.

Wat ik ermee wil aangeven is dat er nog steeds alternatieven zijn voor het dure Telenet. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om al die zaken te vergelijken. Als ge dan toch perse +60€ wilt blijven betalen is dat een keuze.

de pomp draait nu terug, maar enkel zolang ik op die 'aan' knop duw. zodra ik die los gaat hij uit en ook de waakvlam gaat uit. Moet ik nog iets resetten of zo?
Ik vermoed dat de oververhitting zal uitgeschakeld zijn door de pomp die stil stond. Die zit normaal ergens op de buis bovenaan als je dat grote deksel ook open doet. Normaal zit daar een knopje op, als je dat indrukt en het klikt dan was em uitgeschakeld.

tgoh, dan pakt ge die van 35€ he.
  • Max. downloadsnelheid 100 Mbps
  • Max. uploadsnelheid 40 Mbps
  • Onbeperkt surfen
  • Telefonie inbegrepen
of Scarlet Loco €32/maand
  • Onbeperkt surfen1
  • Max. surfsnelheid van 50 Mbps
  • Uploadsnelheid 4 Mbp
of hun trio pack voor 40€ als ge ook tv wilt.

of zoals gezegd TADAAM.

Wat ik ermee wil aangeven is dat er nog steeds alternatieven zijn voor het dure Telenet. Het is nog nooit zo gemakkelijk geweest om al die zaken te vergelijken. Als ge dan toch perse +60€ wilt blijven betalen is dat een keuze.

Of zoals gezegd: niet beschikbaar op uw adres.
Tadaam :unsure:

En die vergelijkingen heb ik al dikwijls gemaakt maar er is gewoonweg geen enkele provider waar je én deftige snelheden én een redelijke limiet én een betaalbare prijs mag verwachten, meestal is het kiezen tussen 2 van de 3 of dikwijls zelfs maar 1. En dan is Telenet helaas de enige optie want het is betaalbaar en (meestal) snel, maar zoals Yo-Han zei mogen ze hun limieten dan wel eens updaten naar de 21ste eeuw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan