Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk van gisteren al, maar WTF?? o_O

12 euro is nu ook wel enorm weinig. Wat koop je daar tegenwoordig voor? 2 paar kousen en een pakske tuttefrut ofzo?
Vandaar mss die 12. Voor da pakske tuttefrut ook nog erbij te kunnen kopen :D

Gisterenavond een knaller van een migraine-aanval. Begonnen met lichtvlekken in mijn zicht, om dan over te gaan tot full blown hoofdpijn in de rechterkant... Om 20u dan maar gewoon in bed gekropen tot vanochtend. Nu nog een latent zeurend gevoel, en het gevoel overreden te zijn geweest door een vrachtwagen. Joy.

Eigenlijk van gisteren al, maar WTF?? o_O

Vandaar mss die 12. Voor da pakske tuttefrut ook nog erbij te kunnen kopen :D

Triest, daar 15 jaar nabij gewoond.

In 2012-13 ook gezien in de parken en op de hogeschool waar ik werkte bij de IT. Kom na een les in een aula iets nazien aan het tablet presentatiesysteem ... aula was een vuilbak!
Na wat boodschappen van de mensen van gebouwbeheer is dat veel gebeterd, was idem soms in de refter en op campuspleinen.

Triest, daar 15 jaar nabij gewoond.

In 2012-13 ook gezien in de parken en op de hogeschool waar ik werkte bij de IT. Kom na een les in een aula iets nazien aan het tablet presentatiesysteem ... aula was een vuilbak!
Na wat boodschappen van de mensen van gebouwbeheer is dat veel gebeterd, was idem soms in de refter en op campuspleinen.
Ik snap dat echt niet die ingesteldheid, maar het is overal hetzelfde.
Op weg naar mijn werk passeer ik ook een school.
Daar staan op een 50-tal meter ZES vuilbakken en het ligt daar dus vol met rotzooi.
Ik heb het nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen. Zelf heb ik dat dus echt nooit gedaan hé en ik snap ook echt niet waarom mensen dat doen.

Ik snap dat echt niet die ingesteldheid, maar het is overal hetzelfde.
Op weg naar mijn werk passeer ik ook een school.
Daar staan op een 50-tal meter ZES vuilbakken en het ligt daar dus vol met rotzooi.
Ik heb het nooit begrepen en zal het ook nooit begrijpen. Zelf heb ik dat dus echt nooit gedaan hé en ik snap ook echt niet waarom mensen dat doen.
Geleerd van kinds af aan en dat zit erin gebakken. Als ik ergens een papieren zakdoek of anders afval heb, steek ik dat in mijn broekzak tot ik een vuilbak tegenkom.

Gisteren een sleuf gegraven langsheen het terras om een afvoer naar voor te brengen.

Heb ik het mij al beklaagd dat ik 10 jaar geleden al mijn bouwpuin begraven heb om er vanaf te zijn :(

tzal u leren om ne frank te sparen voor het containerpark, domkop!

Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar dat lijkt me sterk? Vooral ook omdat ik deze staat al een jaar aanhaal bij mijn huisarts en er na verschillende bloedonderzoeken niets uitkomt. Bloeddruk is oké, wel wat aan de lagere kant, zuurstof meestal ook wel in orde. Soms wel last van kortademigheid, al komt dat naar mijn gevoel omdat ademen lastig gaat en ik precies te weinig zuurstof binnen krijg.

Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar dat lijkt me sterk? Vooral ook omdat ik deze staat al een jaar aanhaal bij mijn huisarts en er na verschillende bloedonderzoeken niets uitkomt. Bloeddruk is oké, wel wat aan de lagere kant, zuurstof meestal ook wel in orde. Soms wel last van kortademigheid, al komt dat naar mijn gevoel omdat ademen lastig gaat en ik precies te weinig zuurstof binnen krijg.
Wel vreemd dat jouw huisarts dan nog niet heeft voorgesteld om eens een nachtje in een slaaplabo door te brengen om te checken of je effectief kwalititatieve slaap hebt.. Hoeft niet per sé apneu te zijn maar kan verschillende redenen hebben, ik zou hem/haar toch eens vragen naar een eventuele doorverwijzing..

Wel vreemd dat jouw huisarts dan nog niet heeft voorgesteld om eens een nachtje in een slaaplabo door te brengen om te checken of je effectief kwalititatieve slaap hebt.. Hoeft niet per sé apneu te zijn maar kan verschillende redenen hebben, ik zou hem/haar toch eens vragen naar een eventuele doorverwijzing..
Kan te maken hebben met covid, wij hebben in 2021 niemand binnengekregen voor een slaaponderzoek omwille van Covid want dat is een besparing dan van verpleegkundigen én pneumologen voor niet-levensnoodzakelijke (voor de meesten toch) onderzoeken.

Kan te maken hebben met covid, wij hebben in 2021 niemand binnengekregen voor een slaaponderzoek omwille van Covid want dat is een besparing dan van verpleegkundigen én pneumologen voor niet-levensnoodzakelijke (voor de meesten toch) onderzoeken.
Bij mij is het ook uitgesteld geweest, terwijl ik ondertussen wel aan het slaapwandelen was en bijna door het raam ben gevallen en enkele andere fratsen.. Toen ik naar de dokter ging er mee was dat van "ahja hier een briefke voor ene dag om wat uit te rusten :wtf: en ne brief voor het slaaplabo".

Ik neem dit mee! Slaaplabo was al in me opgekomen, maar met dat de HA zei dat ik hiermee moest leren leven dacht ik tja die zal het wel weten, en ik zal het moeten aanvaarden. Voor hen was er geen reden tot meer alarm omdat ik snel inslaap, en ook al word ik sommige nachten vaak wakker, ik lig geen uren aan een stuk te woelen zonder slaap tussendoor. Ik vind het zelf ook vreemd dat ik dit bij elk consult aangeef, en dan hoor dat ik het moet aanvaarden, maar het toch niet mag laten bepalen wat ik doe (maw geen dutjes overdag en zo min mogelijk activiteiten afzeggen, niet toegeven aan de vermoeidheid).
Bij mijn laatste bezoek heb ik geen nieuwe afspraak gekregen/gemaakt, maar zal daar dan wel eens werk van maken. Bedankt voor je input alleszins :)

Ik neem dit mee! Slaaplabo was al in me opgekomen, maar met dat de HA zei dat ik hiermee moest leren leven dacht ik tja die zal het wel weten, en ik zal het moeten aanvaarden. Voor hen was er geen reden tot meer alarm omdat ik snel inslaap, en ook al word ik sommige nachten vaak wakker, ik lig geen uren aan een stuk te woelen zonder slaap tussendoor. Ik vind het zelf ook vreemd dat ik dit bij elk consult aangeef, en dan hoor dat ik het moet aanvaarden, maar het toch niet mag laten bepalen wat ik doe (maw geen dutjes overdag en zo min mogelijk activiteiten afzeggen, niet toegeven aan de vermoeidheid).
Bij mijn laatste bezoek heb ik geen nieuwe afspraak gekregen/gemaakt, maar zal daar dan wel eens werk van maken. Bedankt voor je input alleszins :)
Ik heb zelf meerdere slaaponderzoeken gehad, maar nooit mijn doorverwijsbrief moeten afgeven. 🤷🏼
(Wel pre-covid) Dus in jouw geval zou ik eens bellen naar een ziekenhuis in de buurt, zeggen dat je huisarts vindt "dat je er maar mee moet leven" en of een doorverwijzing nodig is of niet?

Zo goed als iedereen in de vriendengroep zijn bompa's of sloefen geworden. Reisjes, feestjes, avontuur,... het zit er allemaal niet meer in.
Die dingen alleen doen kan natuurlijk wel, maar toch... en vindt op je 35 nog maar eens nieuwe (of ja, extra) vrienden.
Heb ook min of meer dat probleem.
Nogtans wel vrienden genoeg, maar bijna allemaal al kinderen.

Wij zijn bewust kinderloos, en gaan graag regelmatig op reis. Doen we ook.

Echter mijn vrouw heeft Thaise nationaliteit, en Europese verblijfskaart; dwz dat ze gans europa in mag reizen, en ook alle 'ASEAN' landen.
Maar voor alle andere landen heeft ze een visum nodig. En das best wel een gedoe.
Voor USA bijvoorbeeld: 160 euro op voorhand te betalen, documenten indienen, naar Brussel voor afspraak, allemaal zonder voorwaarde dat ze ook effectief een visum krijgt;

Maar ik heb nog zoveel meer op mijn to do list staan, zoals : NY, Mexico, Brazil, Afrika.....
Dus nu maak ik van mijn hart een steen, en ga soms eens alleen op reis ook.
Maar het nadeel van bv een bestemming als NY, is toch wel dat dit eerder reizen zijn die je als koppel moet doen.
Zijn vrij prijzig, en als je een kamer voor jouw alleen moet huren is dit zonde vind ik.

Had onlangs een "reis dating app" om vrienden te zoeken om mee te reizen, maar is sinds kort ook betalend geworden....

Binnen 5 jaar kan ze wel belgische nationaliteit aan vragen, en dan is al dit gedoe achter de rug.

in 2021 (februari?) slaaponderzoek + kijkoperatie gehad wegens snurken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan