Vrouwtje Theelepel
Well-known member
De NMBS verwacht ook niet dat wij ons in een gevaarlijke situatie plaatsen om een ticket te controleren/verkopen.en zou je willen dat ze dat wel doen of zo? er worden al regelmatig messen boven gehaald tov treinbegeleiders...
als gij daar als treinbegeleider Brussel uitrijdt, en de 5de die ge controleert is zo'n aggressieve die zijn ticket niet betaald heeft, op een IC met als eerste stop Gent, zit ge daar dus nog een half uur mee opgesloten op uw trein he. da's misschien niet eerlijk tov de brave burger, maar niemands leven waard imo.
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar wanneer ik een controle ronde doe en iemand is niet in orde dan zal ik altijd proberen om de reiziger in regel te stellen . Wil de reiziger niet meewerken dan vraag ik tussenkomst in een volgend station. Heb ik het gevoel dat de situatie kan escaleren dan neem ik afstand en vraag ik ook tussenkomst van securail of politie. Ik let er ook op dat andere reizigers geen last hebben van een agressieveling of potentieel gevaarlijke situatie (Indien mogelijk).

.