Je ergernissen van vandaag - Deel 2

en zou je willen dat ze dat wel doen of zo? er worden al regelmatig messen boven gehaald tov treinbegeleiders...

als gij daar als treinbegeleider Brussel uitrijdt, en de 5de die ge controleert is zo'n aggressieve die zijn ticket niet betaald heeft, op een IC met als eerste stop Gent, zit ge daar dus nog een half uur mee opgesloten op uw trein he. da's misschien niet eerlijk tov de brave burger, maar niemands leven waard imo.
De NMBS verwacht ook niet dat wij ons in een gevaarlijke situatie plaatsen om een ticket te controleren/verkopen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar wanneer ik een controle ronde doe en iemand is niet in orde dan zal ik altijd proberen om de reiziger in regel te stellen . Wil de reiziger niet meewerken dan vraag ik tussenkomst in een volgend station. Heb ik het gevoel dat de situatie kan escaleren dan neem ik afstand en vraag ik ook tussenkomst van securail of politie. Ik let er ook op dat andere reizigers geen last hebben van een agressieveling of potentieel gevaarlijke situatie (Indien mogelijk).

Duizenden trouwe leden van KS Vriendenkring doneerden jarenlang lidgeld én vaak nog een extraatje. Maar onderzoek wees uit dat Dylst er vooral zijn eigen levensstijl – en die van zijn 40 jaar jongere liefdespartner – mee bekostigde.

Zie. Mensen zijn slecht.

Collega's die mij voor zot verklaren dat als ik hun zeg dat ALS ze toch een koffie voor het slapen gaan willen drinken, ze dan beter een espresso drinken dan een gewone kop koffie. Aangezien daar normaal minder cafeïne gaat inzitten.

Al menige discussies op het werk over gevoerd, niemand wil het precies geloven. "Hoe kan dat nu? Dat smaakt toch veel straffer."
:wallbash:

Collega's die mij voor zot verklaren dat als ik hun zeg dat ALS ze toch een koffie voor het slapen gaan willen drinken, ze dan beter een espresso drinken dan een gewone kop koffie. Aangezien daar normaal minder cafeïne gaat inzitten.

Al menige discussies op het werk over gevoerd, niemand wil het precies geloven. "Hoe kan dat nu? Dat smaakt toch veel straffer."
Hier ook al die discussie gehad met vrienden als we op restaurant gaan :laugh:.

Weer veel zwerfvuil hier in de sluipwegen. En vaak zijn dat gewoon blikjes bier.
Kan me daar ook aan ergeren. Dat wordt dan mee afgereden met het lange berm gras, en beland dan in de koeien hun mond, die versnipperde blikjes... afgrijselijk.

Hoog tijd voor statiegeld. Ik weet het, tis een hoop romplomp, maar tis de enige manier waarop we die marginalen uit de samenleving kunnen treffen... (helaas)

Euh? Die mensen die die tankstations uitbaten doen dat ook maar via franchising?
Die worden ook maar uitgebaat door BV Jefke Janssens, mensen die niks te maken hebben met Rusland?

De lokale Total-shop/tankstation idem dito, buiten dat daar Total op de gevel hangt zijn daar ook geen echte banden met Total.

Zelfs de nafte die ge tankt bij Lukoil komt niet van Rusland en komt van de zelfde raffinaderij waar Shell, Total, Q8 en Texaco hun tankwagens vult om nadien te verdelen over de stations.

Wees gerust, als ge op gas verwarmt zit er veel gas uit Qatar bij, ethisch en ideologisch geen haar beter dan Rusland. Maar oogjes dicht natuurlijk voor deze.
Idem met olie uit SA waar er momenteel nog kopjes rollen en handen worden afgekapt van dieven, Yemen wordt gebombardeerd en men opponenten laat verdwijnen door op te lossen in en zuur (voorval ambassade).
Maar dat is ver van ons bed dus oké.

Maar lukoil hoho! Boycotten die handel. Die uitbaters hun kinderen zitten mss naast uw kind op de schoolbanken?

Het is toch niet omdat de uitbaters aan franchising doen dat er daarom geen band is met Lukoil en bijgevolg Rusland?
Het boekt miljarden euro's winst en betaalt daarom via accijnzen grote bedragen aan het Kremlin. Lijkt mij een legitiem doelwit van een boycott.

Awel, ik wist dat niet. Ik drink nooit espresso maar ik ging er van uit dat dat een geconcentreerd kopje koffie was, zowel op gebied van smaak als van cafeïne gehalte. Ik vind dat zo gek nog niet dat men daaraan twijfelt.

Een snelle Google search kan onnodige discussie wel voorkomen natuurlijk.

Weer bijgeleerd. Leuk om weten ook!

Awel, ik wist dat niet. Ik drink nooit espresso maar ik ging er van uit dat dat een geconcentreerd kopje koffie was, zowel op gebied van smaak als van cafeïne gehalte. Ik vind dat zo gek nog niet dat men daaraan twijfelt.

Nuja, ik geef er altijd wel de nodige info bij. Niet gewoon "dat is minder cafeïne" en klaar :D
En zelfs dan nog betwisten ze het.

Maar voila, weer iemand slimmer gemaakt :p

Het gaat hier toch gewoon om de combinatie van concentratie en volume? In massaconcentratie uitgedrukt is concentratie in g/liter, vermenigvuldig met volume (liter) voor aantal g of mg caffeïne.

De concentratie is hoger maar volume is lager, finale hoeveelheid dus ook lager.

Het is toch niet omdat de uitbaters aan franchising doen dat er daarom geen band is met Lukoil en bijgevolg Rusland?
Het boekt miljarden euro's winst en betaalt daarom via accijnzen grote bedragen aan het Kremlin. Lijkt mij een legitiem doelwit van een boycott.
hun accijnzen op brandstoffen die zij hier verkopen, betalen zij gewoon aan de EU hoor.

Het gaat hier toch gewoon om de combinatie van concentratie en volume? In massaconcentratie uitgedrukt is concentratie in g/liter, vermenigvuldig met volume (liter) voor aantal g of mg caffeïne.

De concentratie is hoger maar volume is lager, finale hoeveelheid dus ook lager.
Nooit echt bij stil gestaan eigenlijk.

Ik dacht dat ook de concentratie hoger lag dan van bijvoorbeeld een gewone koffie. Maar dat zou dan willen zeggen dat die concentratie wel een heel pak hoger zou moeten liggen om meer cafeïne uit te komen eigenlijk.

'k Ben mee!

Dan kan je veel boycotten.

Zet dan maar uw verwarming uit, want Rusland verkoopt zijn olie via India aan het westen of liever gas uit Qatar?

Ik vind dat allemaal verregaand. Straks Tesla boycotten omdat Musk met Trump rond de kerstboom danst?

Begin een beetje moe te worden van het stadsleven hier (Brussel). Wel twee of drie keer per week passeer ik op weg naar de bushalte gedumpt straatafval (matrassen, gebroken flessen drank, etensresten) op het voetpad. Er is dan ook nog de algehele vuiligheid op het voetpad en in de metro's. Wat me ook steeds meer op mijn zenuwen werkt is het asociaal gedrag van mensen op het OV. Metrodeur opent en mensen dringen naar binnen i.p.v. mensen buiten te laten. Tegenwoordig kan ik trouwens niet meer naar de supermarkt gaan zonder tegen twee of drie bedelende mensen nee te zeggen. Ah, en de helft van alle handelaars hier aanvaardt enkel cash. Het betaalkaartmachientje is voor onbepaalde duur kapot monsieur. :sarcastic:

Bon, gemeentebestuur heeft nu gisteren ook beslist om de gemeentebelasting te verhogen. Naar waar het geld gaat, who fucking knows want ik zie het alleen maar verloederen.

Ik haat ook dat ik gewoon aan het verzuren ben. Zullen het maar steken op het grijs weer.

Dan kan je veel boycotten.

Zet dan maar uw verwarming uit, want Rusland verkoopt zijn olie via India aan het westen of liever gas uit Qatar?

Ik vind dat allemaal verregaand. Straks Tesla boycotten omdat Musk met Trump rond de kerstboom danst?
Het is natuurlijk wel heel haalbaard om "iets anders te kopen dan ne tesla als volgende wagen" of "2km verder rijden om te tanken".

Dat op dezelfde hoogte wegzetten als "ik ga mijn basisluxe / levensnoodzakelijk iets afschakelen, want ik kan onmogelijk kiezen welk gas uit mijn leiding komt" is een beetje nutteloos imo.

Begin een beetje moe te worden van het stadsleven hier (Brussel). Wel twee of drie keer per week passeer ik op weg naar de bushalte gedumpt straatafval (matrassen, gebroken flessen drank, etensresten) op het voetpad. Er is dan ook nog de algehele vuiligheid op het voetpad en in de metro's. Wat me ook steeds meer op mijn zenuwen werkt is het asociaal gedrag van mensen op het OV. Metrodeur opent en mensen dringen naar binnen i.p.v. mensen buiten te laten. Tegenwoordig kan ik trouwens niet meer naar de supermarkt gaan zonder tegen twee of drie bedelende mensen nee te zeggen. Ah, en de helft van alle handelaars hier aanvaardt enkel cash. Het betaalkaartmachientje is voor onbepaalde duur kapot monsieur. :sarcastic:

Bon, gemeentebestuur heeft nu gisteren ook beslist om de gemeentebelasting te verhogen. Naar waar het geld gaat, who fucking knows want ik zie het alleen maar verloederen.

Ik haat ook dat ik gewoon aan het verzuren ben. Zullen het maar steken op het grijs weer.
Hellhole

Terug
Bovenaan