Je ergernissen van vandaag - Deel 2

3de keer op rij dat een Samsung S reeks kapotdraait (vast in bootloop en continu uitvallen). Altijd wel de FE reeks.
4de keer proberen met de plus versie.

Gisteren binnen gegaan om hem te fixen en even leek het of alles opgelost was met een nieuw kabeltje tussen laadpoort en batterij. Kerel wist mij te zeggen dat het hem wel opvalt dat veel Samsungs na 2-3 jaar kapotdraaien, net na de garantie.

Iedereen raadt mij aan over te stappen naar Iphone, maar ik heb geen zin in het gedoe van Google Drive waar ik voor betaal om te zetten naar Apple ID.
Ga dan voor OnePlus of zo?

3de keer op rij dat een Samsung S reeks kapotdraait (vast in bootloop en continu uitvallen). Altijd wel de FE reeks.
4de keer proberen met de plus versie.

Gisteren binnen gegaan om hem te fixen en even leek het of alles opgelost was met een nieuw kabeltje tussen laadpoort en batterij. Kerel wist mij te zeggen dat het hem wel opvalt dat veel Samsungs na 2-3 jaar kapotdraaien, net na de garantie.

Iedereen raadt mij aan over te stappen naar Iphone, maar ik heb geen zin in het gedoe van Google Drive waar ik voor betaal om te zetten naar Apple ID.
Wat @Muscleduck zegt, er zijn toch veel merken die op Android draaien?

Bah. Daarvoor stuurde ik een klachtenmail. Dat kan echt niet. Hier kun je zonder sleutel sowieso niet binnen en het meeste van den tijd is deze gewoon op slot. Weet ik ook meteen waar men sleutel is.
Hebben we gedaan, dat is idd niet ok.
Woont hij niet in de VS? Zeker in kleinere dorpen heb ik daar toch al gehoord dat mensen hun voordeur niet sluiten.

Toen ik in Wisconsin woonde had USPS de sleutels van de buitendeur van het appartementsgebouw, dus die konden pakjes gewoon voor de deur zitten binnen in het gebouw. Vond ik ook al gek.
Ik woon idd in de VS nu maar dit voorval is nog van in België.
Hier in de VS heb je inderdaad precies veel meer de gewoonte dat bezorgers binnenkomen. Wij laten onze boodschappen aan huis leveren, je hebt daarbij de optie dat je de bezorger binnen laat komen om de boodschappen weg te zetten :oink: Laat dat maar hoor, zet maar buiten aan de (overdekte) voordeur af. Ik ga geen vreemde binnenlaten om in mijn kasten te laten snollen. En dan zeker omdat die winkels meer en meer een soort uber delivery service gebruiken - dat zijn lang niet allemaal mensen in dienst bij Walmart of whatever maar eerder jos van achter de hoek die wat extra zakgeld wil en met zijn 30 jaar oude roestbak boodschappen gaat rondbrengen mbv een app waar hij de dag ervoor een account op gemaakt heeft. Dat daar geen serieuze problemen bij komen qua diefstal enzo lijkt me straf.

"Winst eerste kwartaal van oliebedrijf Shell verdubbeld

De winstcijfers van het eerste kwartaal van 2026 van het oliebedrijf Shell is dubbel zo veel als vorig jaar. De winst gaat van 3,26 miljard dollar (2,77 miljard euro) naar 6,92 miljard dollar (5,88 miljard euro). De Britse energiereus heeft vooral kunnen profiteren van de gestegen energieprijzen door de oorlog in het Midden-Oosten.
Ondanks de gestegen winst is de totale productie van Shell gedaald met 4 procent. Dat heeft vooral te maken met de schade aan de productiefaciliteiten van het bedrijf in de Golfstaat Qatar na Iraanse aanvallen. Ook de beperking van de uitvoer van olie en gas door de blokkade van de Straat van Hormuz heeft een impact."

Whut? Van legale diefstal gesproken.

Ga dan voor OnePlus of zo?

Wat @Muscleduck zegt, er zijn toch veel merken die op Android draaien?

Klopt. OnePlus is nu van Oppo dacht ik, die ook smartphones onder Oppo op de markt brengt.

Al blijft chatgpt fan van de Samsung Galaxy S reeks. Die steekt het op de FE reeks die ik niet meer mag kopen.
Maar goed, chatgpt zegt ook dat ik voor de Galaxy S PLUS moet gaan, enkel wanneer ik grote handen heb.

Klopt. OnePlus is nu van Oppo dacht ik, die ook smartphones onder Oppo op de markt brengt.

Al blijft chatgpt fan van de Samsung Galaxy S reeks. Die steekt het op de FE reeks die ik niet meer mag kopen.
Maar goed, chatgpt zegt ook dat ik voor de Galaxy S PLUS moet gaan, enkel wanneer ik grote handen heb.
Lol, daarmee dat het aandeel van Samsung zo aan't stijgen is :lol: chatgpt zit gwn iedereen een samsung toestel aan te raden :D

Die kalle hier op de trein die het nodig vindt om een interne meeting over kinderen die zorg nodig hebben hier gewoon luidop door haar speakers te laten gaan. Geen oortjes of hoofdtelefoon, toch niet normaal voor zoiets? En dan moet ze iets zeggen en is't: "Ja ik weet niet of jullie mij kunnen verstaan, maar..."

Doos.

Die kalle hier op de trein die het nodig vindt om een interne meeting over kinderen die zorg nodig hebben hier gewoon luidop door haar speakers te laten gaan. Geen oortjes of hoofdtelefoon, toch niet normaal voor zoiets? En dan moet ze iets zeggen en is't: "Ja ik weet niet of jullie mij kunnen verstaan, maar..."

Doos.
Dat lijkt me nu wel redelijk wat privacyproblemen te geven.

Lol, daarmee dat het aandeel van Samsung zo aan't stijgen is :lol: chatgpt zit gwn iedereen een samsung toestel aan te raden :D
Hoeft niet te verbazen dat zulke dingen gebeuren hé. Market manipulatie is zo eenvoudig voor de eigenaars van AI . Koop aandelen van Samsung, zorg dat je chatbot plots Samsung begint aan te bevelen, en als iemand dit opmerkt haal je je schouders op en zeg je 'tja de AI heeft dat zo geleerd van data op het internet, het moet zijn dat mensen Samsung gemiddeld gezien het beste vinden'.
Waarmee ik niet beweer dat dit nu specifiek bij Samsung gebeurd, maar het is weer een extra tool die bepaalde mensen kunnen gebruiken om de markt te bespelen.

Doos.
Gewoon mee door de telefoon brullen. Het is blijkbaar een publiek gebeuren.

het gebouw is 26 jaar oud en nog in goede staat maar de urgentie voor reparaties is echt 0,0. Onze garagedeur is nu al 2 weken stuk en staat 24/24 open. Iedereen kan binnen wandelen en rustig aan onze auto's prullen of in de kelders inbreken.
Dat is voor de eigenaar, maar je kan altijd hiervoor de syndicus aanspreken (als je weet wie dat is), die mens heeft wel eens meer invloed. Want zo'n zaken zijn storend (ook voor de gemeenschap).

Vorige keer was de lift kapot en heeft dat 2 weken geduurd eer ze dat zijn komen maken.
Dat is voor de syndicus (en niet de eigenaar) maar jammer genoeg hangt dit af van de firma van onderhoud wanneer ze een gaatje vrij hebben.

IMG-7546.png
Pakket is afgeleverd met handtekening.

Afgeleverd met foto, ik kijk op de foto en ik zie GRILL GURU. Ik ga naar de website van de grill guru en ik zie dat de goedkoopste grill 400€ kost. Mijn HALTERS!!!!!! kosten 36€

Ik hoop echt dat de leverancier de verkeerde foto heeft geupload bij mijn track & trace. Anders gaat de grill guru direct op 2dehands voor 300€ en koop ik mijn halters in decathlon.

Geen halters en geen grill ...

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF***********

11,22 euro voor een grote doos ijsboerke vanilla ijs

wtf
Hoe nijg is dat gestegen misschien?

Net eens gechecked, ik haal mijn roomijs meestal bij de lokale zuivelboer of gelateria. Zuivelboer is €20/2L & Gelateria is €40/2,5L.
Ik denk niet dat dat opgeslagen is t.o.v. vorige zomer want ik herinner mij dat ik toen ook dacht dat dat wel heel mooi afgeronde prijzen waren ;)

Terug
Bovenaan