Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Last minute een retedure kerstboom gekocht bij de Hubo. Was aan het twijfelen tussen deze en een ander model, maar van het ander model hadden ze alleen maar het toonzaal model over. Dus ik zei doe dan maar deze, want een nieuwe is toch leuker. Bij het uitpakken thuis blijft die al bevestigd te zijn van hun dom prijskaartje aan de takken zelf en zitten er al krassen op het stuk dat je onderaan bevestigd, dus is ook een toonzaalmodel.

En nu krijg ik de takken niet goed en die is totaal niet zo vol als op de foto. Had ik het geweten had een veel goedkopere gekocht. Voel mij echt in het zak gezet 🤬

En die takken zullen wel deels mijn onkunde zijn maar ik ben boos, nah.

Het enige dat je bij die takken kan doen, is ze zo goed mogelijk spreiden, elk zijtakje wat breder uitplooien,... En genoeg slingers en ballen erin zwieren. Het leven is te kort om je zeker tijdens de feestdagen te ergeren over zoiets als een kerstboom 🎅

Is dat niet net het probleem? Te weinig leerlingen die geen Nederlands kunnen waardoor er geen middelen zijn voor een Okan-klas en die leerlingen dus in de gewone klassen komen.
Weinig als in 10 a 15% van de leerlingen.
Er zijn hulpjuffen die zowel de goede als de slecht presterende bij hun nemen, ouders die leeslessen doen enz.
Maar als er vanuit de thuissituatie geen interesse is dan gaat ook de leerling niet of zeer traag vooruit. Is soms ook gewoon een kwestie van mentaliteit.

Zijn dat ouders of de zoon zelf die zich willen profileren voor het een of ander, want waarom is dit nieuws?

Zijn dat ouders of de zoon zelf die zich willen profileren voor het een of ander, want waarom is dit nieuws?
Kon natuurlijk helemaal anders aflopen wanneer je als West-Europeaan wordt opgepakt door een pro-Russisch regime tijdens protesten tegen het regime.

Ik denk dat dit meer nieuwswaarde heeft dan het merendeel van artikels dat ik dagelijks zie passeren.

Ik heb chemie gestudeerd, en af en toe vraagt dan iemand of ik de kinderen wil helpen want ze buizen op chemie in het middelbaar. Middelbare chemie is echt 99% gewoon een beetje studeren, veel inzicht komt daar niet bij kijken. Deze keer dus hetzelfde, vriendin van mijn vrouw wou eerst hulp, dan wat afgeketst en dan was de vraag of ik wist waar ik oefeningen kon vinden zodat haar zoon beter kon studeren. Krijg ik zo'n voorbeeld van: "wat voor een systeem is ananas in blik (een grof mengsel kennelijk) en welk voorbeeld hebben we hiervan in de cursus gezien". Jezus, zeg tegen je zoon dat hij zijn boeken eens open doet.

De vorige keer was ook zo iemand, ging buizen op chemie want moeilijk moeilijk. Ik vraag om die toetsen eens te zien. "Vraag 1: geef de definitie van X", niets ingevuld. "Ah, euh ja ik had dat niet geleerd enzo". :sop:

Aan mezelf geërgerd gisteren. Op bezoek bij kennissen van de vrouw. De man gaf aan Scrummaster te zijn en ook al heeft hij het proberen uit te leggen ik snap nog altijd niet wat die precies doet. Ik heb dan maar geknikt. Iemand die een poging wilt doen om het mij uit te leggen?

Aan mezelf geërgerd gisteren. Op bezoek bij kennissen van de vrouw. De man gaf aan Scrummaster te zijn en ook al heeft hij het proberen uit te leggen ik snap nog altijd niet wat die precies doet. Ik heb dan maar geknikt. Iemand die een poging wilt doen om het mij uit te leggen?

Nog maar zelden zo'n collectie lingo en wollig taalgebruik gezien. De drogere uitleg hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Scrum_(software_development)

Ik weet niet wat er scheelt, maar als ik dus "VRT", "VRT NWS" of "VRT Nieuws" zoek op Google, krijg ik de pagina zelf niet in mijn zoekresultaten. Wel link naar Facebook, Instagram, Youtube van VRT, maar niet naar de pagina zelf... Ook zonder Adblocker. Iets met mijn zoekinstellingen?

Op een traject van 15 km bijna 2 keer overreden geweest met de speedpedelec.

Ik rij op het fietspad, komt er een auto van een parking af en vind het nodig om uit te rijden tot op het fietspad zodat ze de weg goed kon zien. Geluk dat ik kon uitwijken op de weg of ze had me mee.

2 km verder rij ik op het fietspad, men wilt een parking oprijden en zet in als ik kom aangereden. Ik kan geen kant, gelukkig voldoende kunnen remmen dat ik enkel een tikje met de band tegen de auto heb gezeten. Anders was ik over de auto gevlogen.

Als ik op baan rij in een zone 50 niets anders dan claxons die menen dat ik daar niet mag rijden, ik verschiet me dan altijd.

Op het fietspad ook gejost door ofwel auto's die beschouwen als een stuk parking, trage fietsers waar ge niet langs kunt, wandelaars, wandelaars die met 2 het fietspad inpalmen, wandelaars met hoofdtelefoons die u niet horen aankomen, wandelaars met honden die ze niet kort aan de leiband houden en als toppunt wandelaar met kinderwagen en de hond aan de lijn (lange lijn) terwijl ze aan het facetimen is.

EN DAN BEN IK ALS SPEEDPEDELECER HET PROBLEEM!

Op een traject van 15 km bijna 2 keer overreden geweest met de speedpedelec.

Ik rij op het fietspad, komt er een auto van een parking af en vind het nodig om uit te rijden tot op het fietspad zodat ze de weg goed kon zien. Geluk dat ik kon uitwijken op de weg of ze had me mee.

2 km verder rij ik op het fietspad, men wilt een parking oprijden en zet in als ik kom aangereden. Ik kan geen kant, gelukkig voldoende kunnen remmen dat ik enkel een tikje met de band tegen de auto heb gezeten. Anders was ik over de auto gevlogen.

Als ik op baan rij in een zone 50 niets anders dan claxons die menen dat ik daar niet mag rijden, ik verschiet me dan altijd.

Op het fietspad ook gejost door ofwel auto's die beschouwen als een stuk parking, trage fietsers waar ge niet langs kunt, wandelaars, wandelaars die met 2 het fietspad inpalmen, wandelaars met hoofdtelefoons die u niet horen aankomen, wandelaars met honden die ze niet kort aan de leiband houden en als toppunt wandelaar met kinderwagen en de hond aan de lijn (lange lijn) terwijl ze aan het facetimen is.

EN DAN BEN IK ALS SPEEDPEDELECER HET PROBLEEM!
Mja.
Speedpedelecs.

Mensen schatten dat verkeerd in. Toch als je effectief tegen hoge snelheid fietst.

Mensen denken: "ah daar een fiets, ik ben die wel voor of die remt op tijd zachtjes af zonder volledig te moeten stoppen."

Maar als ene afkomt tegen 30- 50 per uur.
Is verschieten.

Het zal een probleem blijven.

Ook al ben je in uw recht, je bent met zo'n machien eigenlijk een serieus zwakke weggebruiker.
Je kan er serieus lelijk met vallen.

Bij het afdraaien ook eens, ik wist dat ik een fietser was gepasseerd, maar als goede chauffeur keek ik nog eens bij het afdraaien, en plots zoefde die al voorbij. Niks gebeurd dus, maar ik was verrast dat die al daar was.
Een nonchalante chauffeur had gewoon afgedraaid denkende: "die fietser is nog ver achter."

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan