Je ergernissen van vandaag - Deel 2

klein accidentje gehad en kruisbanden gescheurd :wallbash: dus vandaag maar rondgebeld om 3 skireizen en 1 motoreis af te bellen, en al mijn sportevents te cancellen...
mijn jaar is weeral goed gestart, alles wat ik gepland had is voor de vuilbak, en nu heb ik niets meer om naar uit te kijken...

We hebben een diervriendelijke groen plastieke val, ik denk ooit van de Aveve gehaald.

Als ge ze gevangen hebt, en ge wilt het diervriendelijk houden, gaat ge ze nog mogen vrijlaten op een paar km van u huis.Anders komen ze gewoon terug.
En dan sterven ze daar toch door de eerste beste kat of roofvogel. Of bij gebrek aan voedselbron.

Beter korte pijn en zo een standaard muizenval die dichtklapt.

En dan sterven ze daar toch door de eerste beste kat of roofvogel. Of bij gebrek aan voedselbron.

Beter korte pijn en zo een standaard muizenval die dichtklapt.
Dan heeft de kat of roofvogel er iets aan. En ik heb ze aan de rand van een bosje losgelaten. Ver genoeg van mijn huis, maar ander huizen zeker in de buurt

Ik heb eens zoiets gehad in Rochester USA. Vlieg London - Toronto - Rochester. Maar een sneeuwstorm in Toronto alle vluchten gecanceld na 10u in de luchthaven toch weer vliegtuigen de licht en de mijne ook. Rond 23h00 met klein vliegtuig de lucht in gelandt in Rochester klein uurtje later. Piloot zegt door die deur gaan. Ik en 2 Chinese vrouwen wandelen naar die deur en gesloten. We stonden daar op de tarmac in een luchthaven die gesloten was. Uiteindelijk dan zo een trap op wielen gevonden die geduwd naar zo’n arm voor op het vliegtuig te wandelen en dan liepen we daar in het donker in een gesloten luchthaven net voor we buiten waren de immigrations officers met getrokken geweer ons tegen gehouden. Na 3minuten was het wel uitgeklaard en stonden we buiten op een luchthaven zonder taxi’s. Ik gelukkig een collega kunnen bellen die mij heeft komen ophalen no clue van die vrouwen die stonden daar nog te wachten op niemand
Ik heb ook ooit eens iets bijzonder mee gemaakt maar de luchthaven was wel nog open.
Ik was blijkbaar de allerlaatste passagier van de allerlaatste vlucht die nog zou opstijgen. :tongue:

Ik kom aan de douanepost aan en ene zegt: Wat kom je hier doen?
Ik zeg: Ik moet mijne vlieger halen. (aansluiting)

De Douane: De controlepost is gesloten en de gate is ook dicht.
Ik zeg: Hoezo er staat hier op mijn ticket dat de gate pas sluit op tijdstip X en zo laat is het toch nog niet?
De Douane: Echt? (Hij bekijkt mijn ticket en het klopt aldus wat ik beweer) Oei!

Dan hebben ze aldus liggen rondbellen en uiteindelijk kwam er ene terug naar mij met het bericht: We gaan je even snel checken hier bij de douane en als alles in orde is zorgen we ervoor dat je nog mee mag met het vliegtuig.

Laatst bewerkt:
klein accidentje gehad en kruisbanden gescheurd :wallbash: dus vandaag maar rondgebeld om 3 skireizen en 1 motoreis af te bellen, en al mijn sportevents te cancellen...
mijn jaar is weeral goed gestart, alles wat ik gepland had is voor de vuilbak, en nu heb ik niets meer om naar uit te kijken...
Uitkijken naar de eerstvolgende werkdag na uw genezing? :support:

Ondertussen al sinds 16 januari ziek. Toen 4-5 dagen plat met griepsymptomen, nu een verkoudheid erbij en al 2 weken elke dag vrijwel continu hoesten.

Afstappen van de trein, twee medereizigers (ethniciteit regio Syrië) worden direct staande gehouden door Securail, conducteur zal gebeld hebben, wegens geen ticket, ze staan te scrollen op hun gsm terwijl we naar beneden roltrappen. Tien minuten later zien we ze breed lachend en mekaar aanporrend naar beneden komen met paperassen in de hand.

Afstappen van de trein, twee medereizigers (ethniciteit regio Syrië) worden direct staande gehouden door Securail, conducteur zal gebeld hebben, wegens geen ticket, ze staan te scrollen op hun gsm terwijl we naar beneden roltrappen. Tien minuten later zien we ze breed lachend en mekaar aanporrend naar beneden komen met paperassen in de hand.
Ik probeer de ergernis te vinden in je post.

Heb net 'ontdekt' dat Lukoil eigenlijk een Russisch bedrijf is.

We sanctioneren Rusland op alle vlakken, maar een Russisch tankstation mag in Europa dan wel open blijven? 🤡
Dat wordt nooit meer tanken daar.
Hou ik al vol sinds de inval in 2022! Ook een tijd de Q8 geboycot ten tijde van het WK in Qatar, maar daar ben ik onlangs wel mee gestopt. Ik heb een Franse auto dus probeer wel voornamelijk Total te tanken, als ze niet belachelijk duurder zijn dan de rest.

We sanctioneren Rusland op alle vlakken, maar een Russisch tankstation mag in Europa dan wel open blijven? 🤡

Euh? Die mensen die die tankstations uitbaten doen dat ook maar via franchising?
Die worden ook maar uitgebaat door BV Jefke Janssens, mensen die niks te maken hebben met Rusland?

De lokale Total-shop/tankstation idem dito, buiten dat daar Total op de gevel hangt zijn daar ook geen echte banden met Total.

Zelfs de nafte die ge tankt bij Lukoil komt niet van Rusland en komt van de zelfde raffinaderij waar Shell, Total, Q8 en Texaco hun tankwagens vult om nadien te verdelen over de stations.

Wees gerust, als ge op gas verwarmt zit er veel gas uit Qatar bij, ethisch en ideologisch geen haar beter dan Rusland. Maar oogjes dicht natuurlijk voor deze.
Idem met olie uit SA waar er momenteel nog kopjes rollen en handen worden afgekapt van dieven, Yemen wordt gebombardeerd en men opponenten laat verdwijnen door op te lossen in en zuur (voorval ambassade).
Maar dat is ver van ons bed dus oké.

Maar lukoil hoho! Boycotten die handel. Die uitbaters hun kinderen zitten mss naast uw kind op de schoolbanken?

Welke bevoegdheden denk je dat Securail heeft?
En het is niet omdat ze zwart rijden, en "etniciteit regio Syrië" hebben, dat ze illegaal zijn.

Waarom nog een ticket kopen?
Zwartrijden wordt niet of slechts selectief bestraft afhankelijk van de reiziger en de inschatting of er “boel” van kan komen of niet.

Afstappen van de trein, twee medereizigers (ethniciteit regio Syrië)
Hoe weet je dat ze die etniciteit hebben? Hadden ze een badge met etniciteit Syrië op?
worden direct staande gehouden door Securail, conducteur zal gebeld hebben,
Zal is een voorafname, heb je de controle van de conducteur gezien en de vaststelling dat ze geen geldig vervoersbewijs konden voorleggen? Ik maak dat niet op uit je post.
wegens geen ticket, ze staan te scrollen op hun gsm terwijl we naar beneden roltrappen.
Zou het kunnen dat ze een ticket op hun gsm zoeken of een bewijs dat ze betaald hebben met hun bankapp maar dat er iets misgelopen is met het printen van het ticket?
Tien minuten later zien we ze breed lachend en mekaar aanporrend naar beneden komen met paperassen in de hand.
Welke paperassen? Hun geprint ticket?
Dweilen met de kraan open ?
Graag meer context dan een spreekwoord, zodat ik het begrijp.
Waarom nog een ticket kopen?
Zwartrijden wordt niet of slechts selectief bestraft afhankelijk van de reiziger en de inschatting of er “boel” van kan komen of niet.
Kan je dit staven of is dit eerder een gevoel?

Kan je dit staven of is dit eerder een gevoel?

Paar keer gesprek aangegaan met conducteur na zulk een incident die telkens aangaf van dat ze zelf geen risico willen lopen dus inschatten hoever ze gaan.
plus ook aanvoelen en observatie van toen ik nog met trein reed.

Een meisje van 17j die haar 10-rittenkaart niet correct heeft ingevuld zal sneller “plooien” dan een beer van een vent van 2m die agressief uit de hoek komt,
Dat is nu eenmaal zo.
Hoever ben je bereid te gaan? En als deze dan niks van ID bijhebben of geld, wat zijn de kansen dat er betaald wordt?
Afwegingen.

Als er twee kleerkasten van mannen op uw auto slaan terwijl je erin zit, ga je wellicht ook niet uitstappen hè en het hen eens F2F zeggen.

En ik dacht dat dit ook al eens was bevestigd in niet zoveel woorden door op forum hier die zei dat ze hun leven niet gaan riskeren voor een niet betaald ticket,

Laatst bewerkt:
Al 3 dinsdagnachten op rij dat ik gewoon niet in slaap kan vallen. Elke andere nacht is dat geen enkel probleem, maar zo plots kan ik op dinsdag niet meer in slaap vallen. Vorige 2 weken pas rond 04h in slaap gevallen. Gisteren besloten wat later te gaan slapen, rond 00h30, en toch wakker gelegen tot 05h30. Het ergste is dat gans mijn woensdag verkloot is want ik loop erbij als een zombie.

Echt vreemd, heb dan een verhoogde hartslag (70-75 bij stil liggen op de rug), voel me niet goed, als ik mijn ogen sluit, heb ik van die lichtflitsen en lucid dream-achtige dingen. Ik drink wel een paar tassen koffie, maar nooit later dan lunchtijd dus eventuele caffeine zou al lang uit het systeem moeten zijn.
Ik neem een magnesium pil, drink warme melk met honing voor het slapen, etc helpt allemaal niets. Word er gek van. Als het volgende week terugkomt, toch maar een dokter opzoeken.

Zelf zal ik ook niet meer snel tanken bij Lukoil. Ook al is het een dicht tankstation bij me in de buurt.

Net te weten gekomen dat de Playstation link usb adapter niet compatibel is met de Pulse 3d headset, dit na een uur te liggen proberen, en te denken, hoe moeilijk kan dit nu zijn??
Terugsturen it is, en verder zoeken naar zo een dongle voor de Pulse

En ik dacht dat dit ook al eens was bevestigd in niet zoveel woorden door op forum hier die zei dat ze hun leven niet gaan riskeren voor een niet betaald ticket,
en zou je willen dat ze dat wel doen of zo? er worden al regelmatig messen boven gehaald tov treinbegeleiders...

als gij daar als treinbegeleider Brussel uitrijdt, en de 5de die ge controleert is zo'n aggressieve die zijn ticket niet betaald heeft, op een IC met als eerste stop Gent, zit ge daar dus nog een half uur mee opgesloten op uw trein he. da's misschien niet eerlijk tov de brave burger, maar niemands leven waard imo.

Terug
Bovenaan