Je ergernissen van vandaag - Deel 2

@Strijkijzer @Chill Panda

Ja ik dacht ook zoiets te halen nu precies. Tis alleen da onze stepkes niet echt heel veel ruimte tussen de spaken. Dus dan moet da rond die bar onder het stuur?

Dan heb ik weer bang da ze met een inbusslot gewoon da stuur losmaken.
Of hoe doen jullie dat?

ik snap zelfs niet dat ge als werkende mens op ne zondag al om 7.15 aan ne bakker kunt staan :p wanneer slaapt ge dan uit?
Haha, idd.. Ik ben net wakker nu :-)

Ik heb dat nooit gesnapt dat mensen in een weekend voor 9u zouden opstaan. Tenzij ze ergens naartoe moeten of zo.

Een paar jaar terug, toen ik nog in ploegen werkte en ik in het weekend de vroege had zag ik elke keer om 5u15 mijn (70+) buurvrouw al haar ramen kuisen, onkruid trekken, voetpad vegen,... En elke keer dacht ik "WAAROM?!?".

Nuja, ik snap wel dat er ochtendmensen zijn. Maar ik ben een enorme avondmens. Als ik me zou laten gaan en mijn biologische klok zou volgen kruip ik rond 3-4u in m'n bed om dan tegen 11-12u op te staan. De tijd na 23u is gewoon zo zalig, overal stil, niets of niemand verwacht nog iets van u en iedereen laat u gerust.

Probleem is dat als je te laat komt bij de bakker dikwijls alles al is uitverkocht, dikwijls mede door said gepensioneerden die casual giga bestellingen doen a la 50 boterkoeken hier, 20 cremekoeken daar etc etc

Opt einde van de rit verlies je gewoon, altijd.

Probleem is dat als je te laat komt bij de bakker dikwijls alles al is uitverkocht, dikwijls mede door said gepensioneerden die casual giga bestellingen doen a la 50 boterkoeken hier, 20 cremekoeken daar etc etc

Opt einde van de rit verlies je gewoon, altijd.
Eigenlijk zou het gewoon zo moeten zijn dat de gepensioneerden om 7u de zondagmorgen de bakkerij gaan leeg kopen en dan de koeken verdelen onder de werkende bevolking die in ruil mag blijven liggen in hun nest als dank voor die gepensioneerden hun pensioen te betalen.

@Strijkijzer @Chill Panda

Ja ik dacht ook zoiets te halen nu precies. Tis alleen da onze stepkes niet echt heel veel ruimte tussen de spaken. Dus dan moet da rond die bar onder het stuur?

Dan heb ik weer bang da ze met een inbusslot gewoon da stuur losmaken.
Of hoe doen jullie dat?
Je hebt van die sloten die de verzekering zelfs verplicht bij bijvoorbeeld elektrische fietsen. Die kunnen ze volgens mij ook niet doorslijpen (met een diamantschijf als uitzondering :unsure: ).

Je hebt van die sloten die de verzekering zelfs verplicht bij bijvoorbeeld elektrische fietsen. Die kunnen ze volgens mij ook niet doorslijpen (met een diamantschijf als uitzondering :unsure: ).
Dat is Art2 en bij mijn verzekering verplichten ze ondertussen 2 sloten. Af en toe wel wat gedoe,maar beter dat dan een gestolen fiets en heel die zever opstarten met de verzekering.

Uiteindelijk geraken ze overal wel door. Ik wou nog als tip meegeven van u materiaal op een drukke locatie te zetten met veel oassage, maar dan heb je ook weer het bystander effect voor.

@kay-gell

Zoiets zie ik hier in Antwerpen ook wel vaak hangen aan stepkes. Sommigen zit een alarm op bij beweging.

ik snap zelfs niet dat ge als werkende mens op ne zondag al om 7.15 aan ne bakker kunt staan :p wanneer slaapt ge dan uit?
Ik sta ook wel vroeg op (niet altijd bewust :unsure: ) en meestal op zondag voetbal ik om 9u30, dus ervoor nog even naar de bakker.

Maar wat zijn we toch een verwende maatschappij he. OH neen, even wachten bij de bakker. OH neen, mijn pakje wordt pas over 2 dagen geleverd ipv morgen al. Alles moet zo snel en goedkoop mogelijk. Echt rot en rot verwend.

Van oudere mensen snap ik het wel. 1 van de kwalen is dikwijls vroeg wakker worden. Mijn moeder (76j) heeft dat ook. Die wordt elke dag rond 5u wakker en kan dan echt niet meer slapen. Die vindt dat zelf ook frustrerend, want wat kan je om dat uur nu doen. Dus ik snap die bejaarden dan wel, die allemaal naar de bakker gaan bij het openingsuur.
Das ook gewoonte he. Zondag = pistolets of koffiekoeken. Dus die zijn ook in die routine van dat op die dag te doen, net zoals ze dikwijls hun boodschappen nog op zaterdag doen.
En misschien ook voor een deel dat ze ook nog naar de mis willen gaan, alhoewel dat misschien er al wat begint uit te gaan.

Van oudere mensen snap ik het wel. 1 van de kwalen is dikwijls vroeg wakker worden. Mijn moeder (76j) heeft dat ook. Die wordt elke dag rond 5u wakker en kan dan echt niet meer slapen. Die vindt dat zelf ook frustrerend, want wat kan je om dat uur nu doen. Dus ik snap die bejaarden dan wel, die allemaal naar de bakker gaan bij het openingsuur.
Das ook gewoonte he. Zondag = pistolets of koffiekoeken. Dus die zijn ook in die routine van dat op die dag te doen, net zoals ze dikwijls hun boodschappen nog op zaterdag doen.
En misschien ook voor een deel dat ze ook nog naar de mis willen gaan, alhoewel dat misschien er al wat begint uit te gaan.
Als ze dat zelf lastig vindt kan ze gewoon dan wat melatonine innemen en blijven liggen. Je kan ook types krijgen die traag hun dosis afgeven tijdens de nacht en zo kan je doorslapen. Bij oude mensen ligt daar dacht ik vaak het probleem.

Anyway, ik heb deze morgen gewoon roerei gegeten. Niks aanschuiven.

Onnodig om een hele groep te viseren op basis van hun leeftijd
Maar wat zijn we toch een verwende maatschappij he. OH neen, even wachten bij de bakker.
Die rij zou vol gezinsmensen moeten staan, er zou geen ergernis zijn. Het gaat dus niet om die rij, maar om de samenstelling van de rij. Die oude knarren zijn dan ook nog onbeleefd. De ergernis zit hem in die vergrijzing, die zeer duidelijk merkbaar is.

Die rij zou vol gezinsmensen moeten staan, er zou geen ergernis zijn. Het gaat dus niet om die rij, maar om de samenstelling van de rij. Die oude knarren zijn dan ook nog onbeleefd. De ergernis zit hem in die vergrijzing, die zeer duidelijk merkbaar is.
We zullen u de dag dat je uw pensioen bereikt een spuitje komen geven dan.

Duidelijk merkbaar inderdaad, hier in Minsk een veel jongere populatie, en dat is duidelijk merkbaar aan het aanbod activiteiten, restaurants en uitgaansbuurt. Gene bingo dus.

Duidelijk merkbaar inderdaad, hier in Minsk een veel jongere populatie, en dat is duidelijk merkbaar aan het aanbod activiteiten, restaurants en uitgaansbuurt. Gene bingo dus.

In de meeste landen van de voormalige Sovjet-Unie is het normaal dat ouderen mogen voorsteken in rijen uit respect voor hen, zover ik weet. Ironisch.

Verder hebben we in België ook zo'n plaatsen met activiteiten zoals uitgaansbuurten en restaurants. Dat heet een stad.

Laatst bewerkt:
In de meeste landen van de voormalige Sovjet-Unie is het normaal dat ouderen mogen voorsteken in rijen uit respect voor de ouderen, zover ik weet. Ironisch.

Verder hebben we in België ook zo'n plaatsen met activiteiten zoals uitgaansbuurten en restaurants. Dat heet een stad.
Ja oké, maar wist je ook al dat Kinxton in Minsk zat?

Mijn vergeetachtig warhoofd slaat weer toe.
Ik ga me omkleden na het zemmen. Handdoek vergeten...
Ge moet ffs maar 2 basiszaken bijhebben: Zwembroek + handdoek.

Terug
Bovenaan