Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Printers from hell.

Jaren overleefd zonder printer, die ene keer op een jaar dat ik iets nodig had ging ik wel tot in de copyshop.
Tot ik over een jaar of 2 geleden ben beginnen studeren en ik liefst alles op papier heb (95% van mijn leerstof is digitaal, ik haaaaat het) ben ik terug beginnen printen. Eerst terug in de copyshop (vaak gaat het over 1500 pagina's in 1 keer) maar na een tijdje kwam alles maar mondjesmaats online en was het handiger om terug een printer te kopen.

Brother gekocht via 123inkt met hun huismerktoner. Oorspronkelijke toner van Brother werkte goed. Hierna huismerk ingestoken en na zo'n 500 pagina's de melding gekregen dat de huismerktoner niet compatibel was (computer says no). Na heel wat heen en weer gestuur gratis een vervangtoner gekregen. Nu begeeft vandaag die toner het weer, na 600 pagina's af te drukken. Aan dit tempo kost de huismerktoner mij bijna dubbel zoveel dan dat de originele zou doen.

En uiteraard komen die dingen voor in het midden van een printsessie, met documenten die je écht nodig hebt op papier.
Nog anderhalf jaar, en dan vliegt dat onding hier terug buiten. Printers zijn, net als scheermesjes, één van de grootste scams die ooit zijn uitgevonden.

Gvd 3 jaar geleden 2 nieuwe steps gekocht. Ene keer mee gereden en gepikt in Firenze.
Nu hadden we een nieuw stepke, 2 keer mee gereden en één ouder stepke, en allebei zonet gepikt in Hasselt.
Ik zag onze helm op ne paal hangen en dacht wtf.
Liep naar de locatie van de stepkes, sloten over geknipt. Die lagen er nog.
Hier se, ge haalt t internet

Printers from hell.

Jaren overleefd zonder printer, die ene keer op een jaar dat ik iets nodig had ging ik wel tot in de copyshop.
Tot ik over een jaar of 2 geleden ben beginnen studeren en ik liefst alles op papier heb (95% van mijn leerstof is digitaal, ik haaaaat het) ben ik terug beginnen printen. Eerst terug in de copyshop (vaak gaat het over 1500 pagina's in 1 keer) maar na een tijdje kwam alles maar mondjesmaats online en was het handiger om terug een printer te kopen.

Brother gekocht via 123inkt met hun huismerktoner. Oorspronkelijke toner van Brother werkte goed. Hierna huismerk ingestoken en na zo'n 500 pagina's de melding gekregen dat de huismerktoner niet compatibel was (computer says no). Na heel wat heen en weer gestuur gratis een vervangtoner gekregen. Nu begeeft vandaag die toner het weer, na 600 pagina's af te drukken. Aan dit tempo kost de huismerktoner mij bijna dubbel zoveel dan dat de originele zou doen.

En uiteraard komen die dingen voor in het midden van een printsessie, met documenten die je écht nodig hebt op papier.
Nog anderhalf jaar, en dan vliegt dat onding hier terug buiten. Printers zijn, net als scheermesjes, één van de grootste scams die ooit zijn uitgevonden.
MIjne geeft soms melding dat hij de toner niet meer herkent, maar printer even open en terug dicht doen helpt dan wel altijd.

Printers from hell.

https://theoatmeal.com/comics/printers

MIjne geeft soms melding dat hij de toner niet meer herkent, maar printer even open en terug dicht doen helpt dan wel altijd.
Vorige keer gaf hij ook die melding en kreeg ik het helemaal niet opgelost. Deze keer was zogezegd de inkt op. Daarnet op youtube een tutorial gevonden en nu print hij terug terwijl ik nog wel de melding krijg dat de inkt op is. Zo op dat hij nog 300 pagina´s heeft gedrukt.
Klassieker! Moet zeggen dat ik, voor een basic laserprinter, er wel tevreden van ben. Enige probleem is gewoon die huismerk toners en de smerige praktijken van de fabrikanten.

Hier se, ge haalt t internet

Die gast heeft nog 3 inbraken gedaan, 3 keer op heterdaad betrapt én in een zwembad gesukkeld.
Ik zou een ander carrière overwegen.

Die gast heeft nog 3 inbraken gedaan, 3 keer op heterdaad betrapt én in een zwembad gesukkeld.
Ik zou een ander carrière overwegen.
misschien heeft hij eerst een paar andere carrières geprobeerd, maar was hij daar ook zo slecht in, waardoor hij nergens meer aan de bak kon komen? Nu zit hij er tenminste in.

Ochtend is al prachtig gestart. Ik wil de motor uit de garage rijden en hij sleept enorm. Platte band dus. Nagel is goed zichtbaar, dus dat is wel handig om hem er uit te halen en gelukkig wel in de groef dus als ik er in slaag om een wiek te steken kan ik nog even veillig rondtuffen.

1000027291.jpg

Loslopende honden in het bos, ben het echt kotsbeu aan het worden. Niet de hond hun schuld, wel de baasjes.
Alweer één of ander cujo sized hond los, die me ziet vanop 10m en direct nerveus en alert en beginnen blaffen, baasje daar weer 20m achter ... ben maar m'n kar gekeerd. Veelal doen ze niets, maar blijft zeer onaangenaam en er hangen genoeg borden met honden aan de leiband

Er waren al dual cores in 2005!
Nipt, de niet-nerdtypes die niet te veel geld wilden uitgeven, kochten die eerste modellen toch niet.

Toen had je die pentium D, maar had een slechte reputatie, werd overal afgeraden.
AMD stond iets verder, maar die betere modellen kostten wel wat.

Als die effectief al 20 jaar oud is tenminste.

Iets later kwamen die Core 2 Duo's, met discussies nog op het internet van wel/niet de moeite, want maar weinig games ondersteunden dat destijds.

--
Eens gaan kijken hoe het tegenwoordig zit met een gemiddeld model. Want ik volg het nog amper.

Core i7-14700​

Kerntype 1 Performance, 8 cores, 16 threads
Kloksnelheid Basissnelheid 3.400 MHz, Max. Turbo snelheid 5.400 MHz
Kerntype 2 Efficiency, 12 cores, 12 threads
Kloksnelheid Basissnelheid 2.100 MHz, Max. Turbo snelheid 4.200 MHz

😶

Loslopende honden in het bos, ben het echt kotsbeu aan het worden. Niet de hond hun schuld, wel de baasjes.
Alweer één of ander cujo sized hond los, die me ziet vanop 10m en direct nerveus en alert en beginnen blaffen, baasje daar weer 20m achter ... ben maar m'n kar gekeerd. Veelal doen ze niets, maar blijft zeer onaangenaam en er hangen genoeg borden met honden aan de leiband
Ik heb zelf een hond, maar ik begrijp deze ergernis zeker. Ik laat mijn hond ook los hier in het bos en langs het kanaal, maar zodra ik iemand zie, zij het nu met hond of zonder, roep ik hem terug en doe ik hem de leiband aan. Hij luistert enorm goed en komt altijd, het is ook een superlieve hond, dus ik heb daar ook vertrouwen in.

Maar ik doe dit ook enkel omdat ik 100% vertrouwen heb in hem, zowel dat hij naar mij komt als ik roep, als dat hij niet gaat zitten grommen naar andere mensen.

Het is een mix van border collie en Australische herder, dus hij heeft zijn beweging nodig, beweging die hij niet krijgt als hij aan de leiband blijft. Er zijn sowieso te weinig plaatsen waar een hond gewoon kan loslopen en “hond” kan zijn.

JaMaaR hIJ dOeT niKSe ZenNE meNeER, TiS nEn brAVe!!!!!!1

Terug
Bovenaan