Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Belgische Jérémy wordt aangereden in Thailand, maar mag ziekenhuis niet verlaten tot hij 60.000 euro betaalt

Welke reisverzekering had hij? Welke kredietkaart? Ik haat het dat men 'bewust' deze info weg laat.
En had meneer dan tevens geen hospitalisatieverzekering? Neen zeker?

Allé het is erg dat hij daar ligt he, maar het is allemaal weer zo vaagjes.

De vraag is ook al, mocht hij daar zijn van de mutualiteit? Dit leest toch zo wat als "ziekte-uitkering wegens burnout"

Door overmatige stress en de burn-out die eruit voortkwam besloot de 27-jarige Jérémy Bartholomeus uit Haaltert dit jaareinde naar Thailand te trekken

En als je dan die foto ziet van het ongeval. Enkel een helm op en geen beschermde kledij, dat lijkt me ook niet het beste plan en nogal risicovol

Ik vind het wel OK dat mensen hem helpen terug in België te geraken. Je kan hem moeilijk daar eeuwig laten rotten.

Maar er hangt een ferm geurtje aan. Hij heeft 'mentale' hulp nodig. Hopelijk als ze hem terug in België krijgen, krijgt hij die.
Anders is het ook zinloos hem terug te halen hé.

De vraag is ook al, mocht hij daar zijn van de mutualiteit? Dit leest toch zo wat als "ziekte-uitkering wegens burnout"

Door overmatige stress en de burn-out die eruit voortkwam besloot de 27-jarige Jérémy Bartholomeus uit Haaltert dit jaareinde naar Thailand te trekken

En als je dan die foto ziet van het ongeval. Enkel een helm op en geen beschermde kledij, dat lijkt me ook niet het beste plan en nogal risicovol
Waarom zou je daar niet mogen zijn van je mutualiteit? Je moet het melden, that's it.

Waarom zou je daar niet mogen zijn van je mutualiteit? Je moet het melden, that's it.
Exact. Ik heb dat ooit gedaan toen ik in de luchthaven stond op weg naar een paar dagen Duitsland. Dat was geen enkel probleem. Bij Thailand gaan ze misschien al eens scheef denken, maar op reis gaan an sich tijdens een burn-out is eigenlijk wel een goed idee.

EDIT: i stand corrected hier onder, thx @Silence

Laatst bewerkt:
Ja dat komt eigenlijk op hetzelfde neer hoor... Die dokters bekijken dat zelf niet eens , gaat via hun administratie en die keuren de facto goed.

Ja mja je moet het wel aanvragen of ze kunnen het niet goedkeuren, binnen Europa is enkel melden.

Ik zeg niet dat het iets met het hele verhaal/probleem te maken heeft, maar ze vertellen precies ook maar de helft

Eigen ergernis. Al sinds begin van het verlof eigenlijk geen tijd. Kerstavond hier thuis georganiseerd voor de familie en dan nog feestje links en rechts voor Kerst.

Zaterdag vertrekken we op vakantie dus ook nog wel wat voor klaarmaken.
Vandaag oudejaarsavond is ook bij ons thuis met 8 vrienden, maar "dit jaar geen afhaal hè schat, we maken zelf iets" Everzwijn en Goulash gemaakt gisteren

Koppel 1 blijft slapen dus logeerkamer terug helemaal opgekuist.
+ "Als we de garage wat opruimen kunnen jullie auto's ook binnenstaan" 😮‍💨

Living leegmaken want staantafeltjes is veel leuker.

En net als ik denk dat ik alle ballen in de lucht kan houden met jongeleren.. de bel en staat schoonpa hier

"Seg ik heb n nieuwe pas en uw ma zegt dat we een bericht hebben op mijn burgerprofiel, maar dat spel werkt niemeer bij mij, gij hebt zo'n kaartdinges hè, kunt ge daar nie naar zien"

Snel gedaan, laptop erbij, pas erin, doc gedownload en afgedrukt
"Ja dat op mene gsm, die iets me, dat gaat ook niemeer, kunt gij dat ook maken"

🙄 Eind vorige week nog daar geweest, dan zeggen ze niks want dan ist voetbal op tv en hebben ze geen tijd, nu moet iedereen tijd maken

Ik kan niet veel eten nu.

Anders kan ik me straks niet volschrokken.

Straks een losse trainingsbroek aandoen, toont niet zeker?
Kan het verschil maken met een bord meer of minder.

Daar zijn mensen bij die spreken over sparen. Ik hoop dat die niet gewoon cash geld in een kluis hadden liggen bij de bank, want dat klinkt echt als het meest absurde idee. Kan natuurlijk zijn dat het in goud geïnvesteerd zat dat daar in de kluis zat.
Voor die 1e bomma heb ik wel compassie, schaap is haar erfstukken/herinneringen kwijt.
Misschien was het hun zwart geld in die kluis :oi22:

En net als ik denk dat ik alle ballen in de lucht kan houden met jongeleren.. de bel en staat schoonpa hier
Ik had niet open gedaan als hij niet op voorhand gemeld had dat hij langs kwam.
Voor hetzelfde geld zat je net op dat ogenblik (poedelnaakt) in uwe douche hé.

De hoeveelheid bommen die hier wordt gegooid de voorbije week zodra het donker wordt, hou mijn hart al vast voor vannacht. Overal "Vuurwerk verboden" affiches, maar hier wordt het duidelijk niet gehandhaafd.

Antwerpen Noord is het omgekeerd. Heel rustig dit jaar in Deurne Noord (de politie controleert echt dagelijks gewoon groepjes jongeren dat op straat rondhangen sinds begin december). Ik verwacht wel beetje vuurwerk vanavond

Terug
Bovenaan