Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn smartphone (Samsung Galaxy S zoveel) heeft vannacht niet opgeladen ondanks in de lader te zitten. Telefoon zo plat als iets. Krijg hem niet meer aan de praat. Andere opladers geprobeerd, andere stopcontacten, hard reset, enz. Ligt nu draadloos op te laden, eens zien of er nog beweging in komt na een uur.

Dat is nu den 3de keer op rij dat mijn Samsung op die manier de geest geeft. Telkens koop ik weer een Samsung Galaxy omdat ik op zich wel tevreden ben van die toestellen. Maar na x aantal jaar is 't plots zonder boe of ba de stekker eruit.

Mijn smartphone (Samsung Galaxy S zoveel) heeft vannacht niet opgeladen ondanks in de lader te zitten. Telefoon zo plat als iets. Krijg hem niet meer aan de praat. Andere opladers geprobeerd, andere stopcontacten, hard reset, enz. Ligt nu draadloos op te laden, eens zien of er nog beweging in komt na een uur.

Dat is nu den 3de keer op rij dat mijn Samsung op die manier de geest geeft. Telkens koop ik weer een Samsung Galaxy omdat ik op zich wel tevreden ben van die toestellen. Maar na x aantal jaar is 't plots zonder boe of ba de stekker eruit.
Is die USB C poort niet vuil? Zeker als je die smartphone in je broekzak houdt wil er al eens stof/pluis/andere rommel die poort vullen en dan laadt die niet meer op. Eens schoonmaken met perslucht en een dun staafje (niet uit metaal, bv. een tandenstoker, zeker niet forceren) en kijken of dat iets oplost.

-------------------

Deze ochtend om 4u wakker geworden omdat de dochter een nachtmerrie had ofzo, 10 seconden troosten en dat kind slaapt verder, en ik lig uiteraard wakker tot de wekker gaat. Topdag.

Is die USB C poort niet vuil? Zeker als je die smartphone in je broekzak houdt wil er al eens stof/pluis/andere rommel die poort vullen en dan laadt die niet meer op. Eens schoonmaken met perslucht en een dun staafje (niet uit metaal, bv. een tandenstoker, zeker niet forceren) en kijken of dat iets oplost.

-------------------

Deze ochtend om 4u wakker geworden omdat de dochter een nachtmerrie had ofzo, 10 seconden troosten en dat kind slaapt verder, en ik lig uiteraard wakker tot de wekker gaat. Topdag.
Dat van dat pluis kan nog wel kloppen, ik ga er ook regelmatig met een naald in en zo wat voorzichtig keuteren. Sta er elke keer versteld van, van wat erin zit. Beetje zoals navelpluis :unsure:

> Als je voor 12 uur besteld dan is je pakketje er morgen.
> Ik bestelde op woensdag om 10 uur.
> Om 13 uur krijg ik een bericht: "Oei er is iets misgelopen met jou bestelling wij fixen het"
> Uw pakketje zal uitzonderlijk maandag aankopen, sorry voor het ongemak
> Zaterdag bellen ze aan met mijn pakket ..
> Aangenaam verrast dus ik neem het pakket aan. Doe het pakket open verkeerde bestelling.
> :wallbash:
> Ik ga naar de website en daar staat voor retours boven 20 KG komen wij langs maar je moet de ganse dag thuis zijn.
> Geen probleem, ik werk van thuis op die dag dus komt wel in orde.
> Dus ik vraag kunnen jullie mij dan ook de juiste bestelling leveren anders moeten jullie opnieuw langskomen.
> Gaat niet, we moeten eerst bekijken wat er fout is gelopen en dan zullen we de juiste bestelling leveren.
> Ik heb een dumbell set van 2x10 KG besteld en jullie hebben 1 dumbell van 20 KG geleverd. Ik wil maar zeggen het is niet echt rocket science.

Ik stuurde een foto naar de klantendienst met het verkeerd product. Mijn product kost 35€ en wat ze mij hebben geleverd kost 60€. Ik vraag nogmaals kunnen jullie mijn product leveren wanneer jullie langskomen?

Deze keer krijg ik een positief antwoord met geen probleem wanneer wij langskomen leveren wij ook u bestelling. Ik heb vorige week zaterdag de retour afspraak geboekt. Het moest op zijn minst 4 dagen later geplant worden en woensdag is de laatste dag dat ik thuis werk (van de week) dus dat komt goed uit.

GISTEREN kreeg ik een email in de late namiddag van oeps we gaan woensdag niet kunnen langskomen wij zullen donderdag langskomen. FFFFFFFFFF YYYYYYYYYYY ik zit don/vrij in brussel en ik ga mijn dagen niet verwisselen omdat jullie niet kunnen plannen.

Amateurs

Ook al veel voorgehad, als ge uwe gsm constant in de zak steekt, komt er stof en andere dingen in die poort te zitten
Beetje in peuteren met een tandenstoker heeft het bij mij opgelost toen

Ik stuurde een foto naar de klantendienst met het verkeerd product. Mijn product kost 35€ en wat ze mij hebben geleverd kost 60€. Ik vraag nogmaals kunnen jullie mijn product leveren wanneer jullie langskomen?

Deze keer krijg ik een positief antwoord met geen probleem wanneer wij langskomen leveren wij ook u bestelling. Ik heb vorige week zaterdag de retour afspraak geboekt. Het moest op zijn minst 4 dagen later geplant worden en woensdag is de laatste dag dat ik thuis werk (van de week) dus dat komt goed uit.

GISTEREN kreeg ik een email in de late namiddag van oeps we gaan woensdag niet kunnen langskomen wij zullen donderdag langskomen. FFFFFFFFFF YYYYYYYYYYY ik zit don/vrij in brussel en ik ga mijn dagen niet verwisselen omdat jullie niet kunnen plannen.

Amateurs
Herkenbaar

Bestelling gedaan van Bol, thuislevering aangeduid. Zou op vrijdag komen. Vrijdag mail gekregen dat het niet lukt en verplaatst wordt naar zaterdag en adres veranderd naar een afhaalpunt. Zaterdag weer mail dat het niet lukt en ze pas dinsdag gaan leveren op het afhaalpunt.

Dinsdag dan bevestiging dat het geleverd gaat worden, en leveren ze thuis (partner was thuis)

Bij mij waren het 2 halterschijven van 20kg elk, toch blij dat die bezorger het thuis heeft gebracht en dat er niet om ben moeten gaan op het afhaalpunt

Bestelling gedaan ergens. Levering met DPD. Ik dacht al op voorhand van "here we go again".
Eerst een melding in de tracking "Pakket kon niet afgeleverd worden" en dan twee uur later "Pakket geleverd".
Natuurlijk niemand gezien en geen pakket te vinden. Nu mag ik zo'n heel formulier gaan invullen en ze gaan iets laten weten :sop:
Ondertussen zit ik wel zonder verjaardagscadeau -_-

Om even in thema te blijven:

vintedgo.jpeg

En dan als klant maar twee dagen krijgen om een probleem te melden (y)

Ook al veel voorgehad, als ge uwe gsm constant in de zak steekt, komt er stof en andere dingen in die poort te zitten
Ik heb daar zo'n rubber inplugdingetje voor. Hadden ze eens aangeraden in gsm winkel. Als gsm niet aan't laden is steek'k dat kleine zwarte plugje daarin om stof tegen te houden.

-------------------

Thx voor de tips mannen! USB C poort proper gemaakt, zonder succes. Draadloos opladen (wat hij kan) werkt ook niet.
Straks eens passeren bij Coolblue hun reparatiedienst.

Wel klote, hij is iets meer dan 2 jaar oud. Mijn vorige Galaxy exact hetzelfde, plots gedaan en nooit meer aan de praat gekregen. Een harde les in het automatisch synchroniseren met Google Drive. Ik was kinderfoto's van een jaar ver kwijt. :headshake:

Toen ik hier in huisde in mijn huurappartement was de huur all in: 865€. Nu 3 jaar later is de huur 935€. Er is net een appartement vrijgekomen die dezelfde lay out heeft als mijne dus ik heb even gekeken wat ze nu vragen als nieuwe huur prijs... 1050€ all in. Van 865€ naar 1050€ is toch wel een serieuze sprong van 185€ ..

het gebouw is 26 jaar oud en nog in goede staat maar de urgentie voor reparaties is echt 0,0. Onze garagedeur is nu al 2 weken stuk en staat 24/24 open. Iedereen kan binnen wandelen en rustig aan onze auto's prullen of in de kelders inbreken.

Als er reparaties gedaan moeten worden dan moeten wij hier weken tot soms maanden om zagen eer dat dit in orde komt. Vorige keer was de lift kapot en heeft dat 2 weken geduurd eer ze dat zijn komen maken. Ik ben nog jong dus voor mij was het nog te doen maar hier wonen oudere koppels die, die lift echt nodig hebben.

Voor indexeringen zijn ze er altijd snel bij maar voor reparaties dan zijn ze ineens niet te bereiken. Het ergert mij dat het soms weken kan duren als er reparaties moet gebeuren.

MAAR ik woon alleen op de bovenste verdieping, en dat maakt natuurlijk niet alles goed maar verdomme dat is echt zalig. Okay onze garagepoort is al 2 weken stuk maar ik woon zo rustig alleen op mijn verdieping. Geen buurman, mijn onderburen zijn hardhorig dus die klagen nooit waardoor ik vaak denk "het is wat is het is, het komt wel in orde".

We hadden 2 scholen opgegeven. Oudste gaat volgende schooljaar naar t middelbaar.
De eerste schooldag is op 5 min fietsen en is een kwalitatief een goede schoon

De 2de school keuze is op 15min fietsen en zie ik eerder als een minder kwalitatieve school (overal camera's, soms vechtpartijen,...)

Zonet mail gekregen dat ze naar die 2de school moet!
!@#€&! Schoolsysteem!!
Wie dit systeem heeft uitgevonden, is achterlijk. Dat ze eerst eens kijken wie het dichts bij de school woont)
K ben echt kwaad en teleurgesteld.

Ze maakt moeilijk nieuwe vriendinnetjes (is eerder een gesloten meisje en heeft maar 1 goede vriendin met wie ze altijd samen is en die vriendin gaat naar school 1 omdat haar zus in deze school zit).

Ik hoop dat ze toch nog zal binnengelaten worden (al staat ze bijna op wachtlijst nr 50) maar k vrees ervoor.

Verhuisd naar een apartement en tapijt besteld. Ging geleverd worden op 5 mei.

Op 29 april krijg ik, op het werk, een mail dat mijn pakket geleverd is. Aangezien ik niet thuis ben ging ik er al van uit dat ze het gewoon hebben gedropt in de inkomhal.

Ik kom thuis, uiteraard geen tapijt te bespeuren. Partner verkoop op bol dus moet 4 werkdagen wachten (why?) om probleem te melden. Bij problemen gelieve contact op te nemen met partner. Doe ik!

Vandaag al 3 mails waarin ik de situatie uitleg, en het pakket vermoedelijk gestolen is. Hun antwoord (al 3 keer, kunnen die wel lezen?) is dat de track&trace aangeeft dat het pakket geleverd is.

Ik heb al twee maal heel vriendelijk geantwoord en de uitleg opnieuw gedaan, duidelijk gemaakt dat het pakket waarschijnlijk gewoon gedumpt is in de inkomhal en daarna gestolen. Daarnet was hun antwoord ´Ja, dus de track&trace klopt en het pakket is voor ons dus geleverd´.

Ik heb, met gebruik van veel hoofdletters, geantwoord dat ik niets betaal wat ik niet heb ontvangen. Kan ik gewoon weigeren om te betalen tot ze mij een handtekening tonen als bewijs dat ik het pakket heb ontvangen?

Dat nummer American Girls van Harry Styles. Zo'n stom en irritant refrein. Al bijna even irritant als Stitches van Shawn Mendes.

Ik zit al ganse dag met ochtendgymnastiek van samson en gert in mijn hoofd
:angry:

1 2 3 4 hop naar achter hop naar voor!

Verhuisd naar een apartement en tapijt besteld. Ging geleverd worden op 5 mei.

Op 29 april krijg ik, op het werk, een mail dat mijn pakket geleverd is. Aangezien ik niet thuis ben ging ik er al van uit dat ze het gewoon hebben gedropt in de inkomhal.

Ik kom thuis, uiteraard geen tapijt te bespeuren. Partner verkoop op bol dus moet 4 werkdagen wachten (why?) om probleem te melden. Bij problemen gelieve contact op te nemen met partner. Doe ik!

Vandaag al 3 mails waarin ik de situatie uitleg, en het pakket vermoedelijk gestolen is. Hun antwoord (al 3 keer, kunnen die wel lezen?) is dat de track&trace aangeeft dat het pakket geleverd is.

Ik heb al twee maal heel vriendelijk geantwoord en de uitleg opnieuw gedaan, duidelijk gemaakt dat het pakket waarschijnlijk gewoon gedumpt is in de inkomhal en daarna gestolen. Daarnet was hun antwoord ´Ja, dus de track&trace klopt en het pakket is voor ons dus geleverd´.

Ik heb, met gebruik van veel hoofdletters, geantwoord dat ik niets betaal wat ik niet heb ontvangen. Kan ik gewoon weigeren om te betalen tot ze mij een handtekening tonen als bewijs dat ik het pakket heb ontvangen?

Je hebt nog niet betaald? Dan is het simpel he..de verkoper moet zorgen dat je het goed krijgt. De koerier mag het ook enkel ergens plaatsen als je daat expliciet toestemming voor geeft. Uiteraard vegen al die koeriers van DPG en GLS en dergelijke daar vrolijk hun voeten aan, maar dan krijg je dus situaties als dit. Tough titties voor die verkoper, maar de koerierdienst is in fout.

Terug
Bovenaan