Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb onlangs een marginale kerel keihard zijn kar zien gooien tegen een andere kar omdat die onbemand in de weg stond. En maar roepen en doen. Ik ben het zelf ook al tegengekomen dat ik vlug weg en weer loop met mijne kop verzonken in gedachten en mijn kar staat in iemand zijn weg. Met mij te verontschuldigen is het opgelost. 't Moet zijn dat die mens geen grotere zorgen heeft zeker.

Of het is een dwaze kloot die zich geen hol aantrekt van iets en zijn kar laat staan en dus niet in gedachten verzonken is. Ik bedoel alleen maar: ik snap die marginale kerel zijn ergernis.
Mocht ik in een lastige bui zijn, ik zou de kar een rayon of 2 verder zetten als ze echt in de weg staat.

Of het is een dwaze kloot die zich geen hol aantrekt van iets en zijn kar laat staan en dus niet in gedachten verzonken is. Ik bedoel alleen maar: ik snap die marginale kerel zijn ergernis.
Mocht ik in een lastige bui zijn, ik zou de kar een rayon of 2 verder zetten als ze echt in de weg staat.
Gewoon alles netjes terug uit de kar halen en in de rekken zetten om dan de kar terug buiten bij de rest te gaan zetten. Ze gaan het wel leren!

Goed idee, of de volgende keer die kar overnemen en mee rondrijden alsof het die van u is, en als die mens u opmerkt gewoon zeggen dat ge u vergist hebt en weglopen naar uw eigen kar. Of ja, ver weg zetten in een hoekje. Of spullen uit halen of bij steken... Whatever suits you best.

Binnen 9 dagen vertrekken we naar Oostenrijk, en nu komen ze af met die tekenplaag. Dus ruim te laat om nog te laten vaccineren.
Ik daarjuist tegen mijn dokter, ja 't is vooral voor ons, want de dochter is gevaccineerd tegen verschillende soorten hersenvliesontstekingen.
"Ja, niet voor dit type"

Ok dan -_-

Binnen 9 dagen vertrekken we naar Oostenrijk, en nu komen ze af met die tekenplaag. Dus ruim te laat om nog te laten vaccineren.
Ik daarjuist tegen mijn dokter, ja 't is vooral voor ons, want de dochter is gevaccineerd tegen verschillende soorten hersenvliesontstekingen.
"Ja, niet voor dit type"

Ok dan -_-
Teek it easy! :tongue:

Dagelijkse ergernissen op Nederlandse fora:
- meervoudsvormen van werkwoorden die niet eindigen op -n: "We wandelde gisteren over het strand." AAARGGHHH
- 'Zullen' waar ik 'zouden' zou gebruiken: "Zullen ze hun huis verkocht hebben?" HARGL
- 'Wellicht' waar ik 'misschien' zou gebruiken: "Je kan wellicht je eten in de supermarkt halen in plaats van uit eten te gaan?"
- ... en dan beetje chique willen doen met Frans, maar geen idee hebben van de spelling... Het klassieke suderans, maar ik zag gisteren ook dat er iemand van z'n apprepeau was. Nou zeg.

(Ok, deze ergernissen hebben soms misschien net iets meer context nodig om echt ergerlijk te zijn, maar misschien begrijpt er al iemand wat ik bedoel met deze slechte voorbeelden. :-) )

Dagelijkse ergernissen op Nederlandse
- ... en dan beetje chique willen doen met Frans, maar geen idee hebben van de spelling... Het klassieke suderans, maar ik zag gisteren ook dat er iemand van z'n apprepeau was. Nou zeg.

Doet me spontaan denken aan paar geleden, terrasje, in Vlaanderen.
Koppel (bekakte) dames wil bestellen, maar doet dit in het Frans, terwijl een iet of wat aandachtige toehoorder direct begreep dat dit niet hun moedertaal was.
En ik had ze ook onderling even kort in NL horen praten.

Serveuse, Nederlandstalig, begreep hen niet, het kind was 16/17?
Dames bestellen in het Frans.
Ik draai me om en zeg: “spreek maar Nederlands, moet jullie wel lukken”.

Haha die hun hoofd.

Had iemand uitgenodigd om samen naar een gratis evenement te gaan. Iemand die best ver woont en die ik door zijn moeilijke uren op het werk sowieso al niet vaak zie. Heeft ook nog eens een belangrijke rol in het leven van mijn dochter.

Maar nu zou het ineens niet doorgaan omdat hij 24 euro moet betalen voor het openbaar vervoer heen en terug met het gezin. Terwijl hij wel altijd zit te zeggen wat hij allemaal verdient.

Iedereen doet natuurlijk met zijn geld wat hij wil, maar ge begint u dan toch af te vragen hoeveel moeite ge iemand waard zijt. Who needs enemies with friends like these.

K.I. ontvangen voor dit jaar :mad:
ja hoor we zijn net de kaap van 1000 euro overschreden dit jaar, dankzij al die indexeringen.

toch veel geld, gewoon omdat je eigenaar bent van een dak boven je hoofd.

"Ja, niet voor dit type"

Ok dan -_-

écht hé, deze ochtend dezelfde opmerking gemaakt...

K.I. ontvangen voor dit jaar :mad:
ja hoor we zijn net de kaap van 1000 euro overschreden dit jaar, dankzij al die indexeringen.

toch veel geld, gewoon omdat je eigenaar bent van een dak boven je hoofd.

ge had maar klein mannen moeten maken.

Maar nu zou het ineens niet doorgaan omdat hij 24 euro moet betalen voor het openbaar vervoer heen en terug met het gezin. Terwijl hij wel altijd zit te zeggen wat hij allemaal verdient.
Hoe kan je ver wonen als je MET EEN GEZIN voor 24 euro HEEN EN TERUG geraakt? Welk openbaar vervoer is dat? Klinkt niet Vlaams of Belgisch.

Je kan ook veel verdienen en toch niks over hebben per maand. Ge zou eens moeten weten hoeveel goedverdieners toch ook in schuldbemiddeling zitten.

Terug
Bovenaan