Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oppassen als je nog naar de VS wilt gaan ooit.Nog ene keer slapen en off to Cuba.
Beetje off topicEen 12/13 zou ik zelf ok vinden. Was trouwens ook ongeveer de leeftijd dat ik men eerst gsm had.
Begrijp wat je wilt zeggen maar vergeet niet dat kids voor hun 13de al jaren dan op een tablet hebben gezeten of andere vormen die in contact komen met Social Media . En je (ouders, onderwijs) die bezorgdheid (de gevaren van) dan al jaren aan het adresseren bent.Beetje off topic
Ik was ook 13 toen ik mijn eerste telefoon kreeg. Maar ik vind 'telefoon met betalende sms'jes en snake' wel iets helemaal anders dan 'smartphone met toegang tot het internet en alle soorten social media'
Niet dat ik 13 persé een slechte leeftijd vind, ik zou het niet weten alleszins. Maar die vergelijking tussen wanneer wij vroeger een eerste telefoon kregen en op welke leeftijd dat nu gebeurt/zou moeten gebeuren is voor mij niet helemaal logisch. Tenzij ge die een beperking kunt geven ofzo? (die smartphones hé, niet de kinderen)
Nieuw paspoort geen optie dan?Oppassen als je nog naar de VS wilt gaan ooit.
Als je naar Cuba bent geweest, in >= 2021, geraak je moeilijk(er) de VS nog binnen.
(Ik ben in 2018 in Cuba geweest. Dus normaal doen ze dan (hopelijk) niet moeilijk.)
moet ge dat niet op ESTA (of hoe noemt dat formulier) aangeven dat ge daar geweest zijt.Nieuw paspoort geen optie dan?
Ik ben in 2012 en 2014 naar Iran geweest en mocht in 2017 ook naar het consulaat in Brussel om mijn visum aan te vragen toen ik naar New York wou gaan. Beetje omslachtig allemaal, maar wel weer een ervaring rijker.moet ge dat niet op ESTA (of hoe noemt dat formulier) aangeven dat ge daar geweest zijt.
edit: found it
U kunt geen ESTA aanvragen als u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest. De reden hiervoor is dat Cuba vanaf 12 januari 2021 door de Verenigde Staten wordt beschouwd als staatssponsor van terrorisme. Wel kunt u in dit geval een visum aanvragen.![]()
ESTA aanvragen voor Amerika - Nederlands ESTA-formulier
Het officiële ESTA aanvragen - Vraag hier eenvoudig het vereiste ESTA aan voor uw reis naar Amerika. ESTA | ✓ iDEAL ✓ Bancontact ✓ Creditcard ✓ PayPalvisumbuitenland.be
Nieuw paspoort geen optie dan?

Ja, maar dan lees je over busongevallen op reis en dan is je goesting ook over.Visum wordt het dan blijkbaar idd. (Als dat niet wordt geweigerd dan weer hopelijk...)
Ook voor zij die voor 2021 in Cuba geweest zijn, is het precies niet geheel duidelijk.
Toch zijn er ook al meerdere gevallen bekend van reizigers met een ESTA die zijn tegengehouden, vanwege een reis naar Cuba vóór 2021.
Hmm![]()
ESTA aanvraag na een reis naar Cuba nog mogelijk?
Begin augustus 2022 berichtte VisumBuitenland.nl over de visumplicht voor Amerika voor wie onlangs in Cuba is geweest. Lees hier meer over de uitvoering.visumbuitenland.be
---
![]()
Stefan en zijn gezin zien reis van 13.000 euro in rook opgaan… omdat ze vorig jaar in Cuba zijn geweest
Het gezin Kumpen uit Heusden-Zolder ziet een trip voor twee weken naar de Verenigde Staten last minute in het water vallen. “We mogen niet met het gebruikelijke document naar de VS, omdat we vorig jaar op reis waren op Cuba”, zucht Stefan Kumpen. “We zijn in één klap 13.000 euro kwijt.”www.nieuwsblad.be
Wat een gedoe soms.
Soms is uw zin al over
En anders zijn het wel weer stakingen.
Gewoon nog een ordinaire busreis binnen Europa is nog het minste gezeik![]()
Nieuw paspoort geen optie dan?
Gewoon nieuw paspoort aanvragen inderdaad.moet ge dat niet op ESTA (of hoe noemt dat formulier) aangeven dat ge daar geweest zijt.
edit: found it
U kunt geen ESTA aanvragen als u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest. De reden hiervoor is dat Cuba vanaf 12 januari 2021 door de Verenigde Staten wordt beschouwd als staatssponsor van terrorisme. Wel kunt u in dit geval een visum aanvragen.![]()
ESTA aanvragen voor Amerika - Nederlands ESTA-formulier
Het officiële ESTA aanvragen - Vraag hier eenvoudig het vereiste ESTA aan voor uw reis naar Amerika. ESTA | ✓ iDEAL ✓ Bancontact ✓ Creditcard ✓ PayPalvisumbuitenland.be
Op 12u tijd van "hmmmm ik heb wat buikpijn" naar "fuck ik ben aan het creperen" naar "hoi, ik ben just terug van een spoedoperatie appendix".
Dat laatste is eigenlijk een glimlach, wat een opluchting.
.Een punt.Ja, maar dan lees je over busongevallen op reis en dan is je goesting ook over.
...
https://jumpkick.net/a-candle-that-always-smells-like-a-blown-out-candle/ make it happenGeurkaarsen-seizoen (ik heb dat enkel graag bij rotweer), eentje met vijgen en aanverwanten van Rituals. Normaal is dat zo een winkel waar ik wéét dat je in feite triple premium uitgeeft gewoon voor de naam, maar met dit weer is het wel leuk. Ik zoek wel al jaren naar een kaars die naar uitgesnufte kaarsen ruikt.

Mijn auto kunnen verkopen aan vriendelijke mensen (en aan een mooie prijs) na een dag door 'export mannen' geterroriseerd geweest te zijn.
Minimum minimum!!Chef chef, dernier prix?

Maar meneer ik heb respec voor u.De laatste keer toch ook vodden mee gehad ze met die mannen. Op afdreigen en al omdat ik niet toehapte op hun belachelijk bod.