Je glimlach van vandaag

Een 12/13 zou ik zelf ok vinden. Was trouwens ook ongeveer de leeftijd dat ik men eerst gsm had.
Beetje off topic

Ik was ook 13 toen ik mijn eerste telefoon kreeg. Maar ik vind 'telefoon met betalende sms'jes en snake' wel iets helemaal anders dan 'smartphone met toegang tot het internet en alle soorten social media'

Niet dat ik 13 persé een slechte leeftijd vind, ik zou het niet weten alleszins. Maar die vergelijking tussen wanneer wij vroeger een eerste telefoon kregen en op welke leeftijd dat nu gebeurt/zou moeten gebeuren is voor mij niet helemaal logisch. Tenzij ge die een beperking kunt geven ofzo? (die smartphones hé, niet de kinderen)

Beetje off topic

Ik was ook 13 toen ik mijn eerste telefoon kreeg. Maar ik vind 'telefoon met betalende sms'jes en snake' wel iets helemaal anders dan 'smartphone met toegang tot het internet en alle soorten social media'

Niet dat ik 13 persé een slechte leeftijd vind, ik zou het niet weten alleszins. Maar die vergelijking tussen wanneer wij vroeger een eerste telefoon kregen en op welke leeftijd dat nu gebeurt/zou moeten gebeuren is voor mij niet helemaal logisch. Tenzij ge die een beperking kunt geven ofzo? (die smartphones hé, niet de kinderen)
Begrijp wat je wilt zeggen maar vergeet niet dat kids voor hun 13de al jaren dan op een tablet hebben gezeten of andere vormen die in contact komen met Social Media . En je (ouders, onderwijs) die bezorgdheid (de gevaren van) dan al jaren aan het adresseren bent.

Uit nieuwsgierigheid eens snel opgezocht wat het web zegt,

"Deskundigen bevelen aan dat kinderen van ongeveer 11 tot 12 jaar voldoende ervaring en rijpheid hebben om hun eigen smartphone op verantwoorde wijze te gebruiken. Als ouder weet je echter zelf het best wanneer je kind klaar is voor deze verantwoordelijkheid."

Nieuw paspoort geen optie dan?
moet ge dat niet op ESTA (of hoe noemt dat formulier) aangeven dat ge daar geweest zijt.

edit: found it

U kunt geen ESTA aanvragen als u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest. De reden hiervoor is dat Cuba vanaf 12 januari 2021 door de Verenigde Staten wordt beschouwd als staatssponsor van terrorisme. Wel kunt u in dit geval een visum aanvragen.

moet ge dat niet op ESTA (of hoe noemt dat formulier) aangeven dat ge daar geweest zijt.

U kunt geen ESTA aanvragen als u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest. De reden hiervoor is dat Cuba vanaf 12 januari 2021 door de Verenigde Staten wordt beschouwd als staatssponsor van terrorisme. Wel kunt u in dit geval een visum aanvragen.
Ik ben in 2012 en 2014 naar Iran geweest en mocht in 2017 ook naar het consulaat in Brussel om mijn visum aan te vragen toen ik naar New York wou gaan. Beetje omslachtig allemaal, maar wel weer een ervaring rijker.

Visum wordt het dan blijkbaar idd. (Als dat niet wordt geweigerd dan weer hopelijk...)

Ook voor zij die voor 2021 in Cuba geweest zijn, is het precies niet geheel duidelijk.

Toch zijn er ook al meerdere gevallen bekend van reizigers met een ESTA die zijn tegengehouden, vanwege een reis naar Cuba vóór 2021.
Hmm

---

Wat een gedoe soms.
Soms is uw zin al over :p
En anders zijn het wel weer stakingen.
Gewoon nog een ordinaire busreis binnen Europa is nog het minste gezeik 🫠

Visum wordt het dan blijkbaar idd. (Als dat niet wordt geweigerd dan weer hopelijk...)

Ook voor zij die voor 2021 in Cuba geweest zijn, is het precies niet geheel duidelijk.

Toch zijn er ook al meerdere gevallen bekend van reizigers met een ESTA die zijn tegengehouden, vanwege een reis naar Cuba vóór 2021.
Hmm

---

Wat een gedoe soms.
Soms is uw zin al over :p
En anders zijn het wel weer stakingen.
Gewoon nog een ordinaire busreis binnen Europa is nog het minste gezeik 🫠
Ja, maar dan lees je over busongevallen op reis en dan is je goesting ook over.

13K kwijtspelen is wel een pijnlijke, maar die man had zijn huiswerk beter moeten doen. Toen ik in 2012 voor het eerst naar Iran wou had ik onderschat hoe lang het duurde voor de Iraanse overheid me een visum zou gunnen - want dat is ook een gedoe met twee bezoekjes aan het consulaat erbij (zou nu wel vereenvoudigd zijn?). Een rondje Ramadan en een of andere internationale top in Teheran heeft voor behoorlijk wat vertraging gezorgd, dus heb ik mijn heenvlucht moeten annuleren en ben ik wat later vertrokken naar Teheran. Gelukkig waren het geen al te dure tickets, maar ik was toch zo'n 300 euro kwijt.

Gewoon nieuw paspoort aanvragen inderdaad.
In september ook nog in de USA geweest en werd ons gewoon aangeraden nieuw paspoort + op uw ESTA niks invullen dat ge in Cuba zijt geweest. Zorg dan eventueel nog dat er geen foto's op uw socials staan en geen kat die er naar kraait (of er van weet). Nie laten bang maken

Wel problemen gehad aan elke luchthaven omdat de laatste versie van Belgisch paspoort nie in het systeem stond en niet door hun aperatuur herkent werd

Op 12u tijd van "hmmmm ik heb wat buikpijn" naar "fuck ik ben aan het creperen" naar "hoi, ik ben just terug van een spoedoperatie appendix 👋".
Dat laatste is eigenlijk een glimlach, wat een opluchting.

Go go go sociale zekerheid (gezondheidszorg) en goed en efficiënt werk van de (semi-) overheidsindustrie.
Zoiets wordt enkel op waarde geschat wanneer men het nodig heeft, anders zijn het nutteloze uitgaven (zie ook vergelijking met Nederland waar er maximaal 800 van dergelijke bedvoorzieningen zijn voor spoedinterventies te kunnen uitvoeren).

Leuk dat het hier dus wel het geval is ;).

Geurkaarsen-seizoen (ik heb dat enkel graag bij rotweer), eentje met vijgen en aanverwanten van Rituals. Normaal is dat zo een winkel waar ik wéét dat je in feite triple premium uitgeeft gewoon voor de naam, maar met dit weer is het wel leuk. Ik zoek wel al jaren naar een kaars die naar uitgesnufte kaarsen ruikt.

Lekker gaan eten en daarna naar Dark Side of the Moon gaan luisteren in het planetarium van Brugge en ook nog Saturnus en Jupiter kunnen bekijken door de telescoop. Fijne verrassingen gepland door m'n lieve Tanuki. :love2:

De laatste keer toch ook vodden mee gehad ze met die mannen. Op afdreigen en al omdat ik niet toehapte op hun belachelijk bod.

Terug
Bovenaan