Je glimlach van vandaag

Op een bepaald moment kreeg mijn vrouw geregeld de zin "zij zijn zijn zoons" voorgeschoteld in het NL. Ik zou zonen zeggen, maar gewoon een vreemde zin om te leren.

Beetje een soft-versie van "de groene worm gaat naar een glas toe" in het Frans.
Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo.

Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo.
IMG-5922.jpg

Op een bepaald moment kreeg mijn vrouw geregeld de zin "zij zijn zijn zoons" voorgeschoteld in het NL. Ik zou zonen zeggen, maar gewoon een vreemde zin om te leren.

Beetje een soft-versie van "de groene worm gaat naar een glas toe" in het Frans.
Mijn zus moest ook deze zin eens naar het Duits vertalen in Duolingo: 'Waarom ruikt de douche weer naar pinguin?' :unsure:

Buren van mijn zus zijn het schoolvoorbeeld van de perfecte integratie. Huis laten verloederen, een tiental autowrakken in de voor- en achtertuin, klaarblijkelijk is het hele gezin 24/7 op verlof want geen een van hen die ooit gaat werken, etensresten die in de tuin gegooid worden en ratten begint aan te trekken. Nu heeft dat zootje een puppy gekocht die ze volledig aan het verwaarlozen zijn.

Gisteren heeft dat beestje een hele dag buiten in de regen gezeten, vastgebonden aan een touw van 1 meter lang. Ook heel de nacht buiten laten zitten en huilen. Eerst zijn de buren (dus verschillende mensen uit de straat) gaan aanbellen en vriendelijk vragen om dat dier binnen te halen. Uiteraard is een beetje menselijkheid en gezond verstand teveel gevraagd van dat soort mensen, dus 2 minuten laten ontaard het daar in een hoop geschreeuw en roepen tussen de verschillende buren en dat toffe gezin met hun tien neven die daar klaarblijkelijk permanent op bezoek zijn.

Uiteindelijk de politie ook weer moeten langskomen, voor de zoveelste keer. Nu dat die mensen hun eigendom laten verloederen is hun eigen zaak, maar waar ik niet tegen kan is dat zo'n hondje daar de dupe van is. Ik vermoed dat de politie daar vandaag opnieuw zal kunnen opdraven, en hopelijk pakken ze dat beestje dan ook direct mee.
De politie is ‘m vorige zaterdag komen weghalen. :smile:

In een groepje een die zegt ja seg k heb een twee euromunt kende niemand die dat verzameld? Ja dingske denk ik.

Ik kom tussen oh maar ik heb er ook al wel wat (klopt ook). Gewisseld voor nen twee euro met de Fluppe op.

Opgezocht nadien online 30-35 euro waard :coolbrows:.

Laatst bewerkt:
Originele plannen van ons bijgekochte stuk tuin gekregen en daaruit blijkt dan toch dat het op het kadaster verkeerd staat en de buurman in het zand mag bijten. Sweet victory.

We zijn een jaar terug aan de praat geraakt met buren van enkele huizen verder, ook een gemengd koppel en dezelfde leeftijd dus dat schept een beetje een band. Zijn heel geïnteresseerd in hun eigen voedsel voorzien, en hebben een hele tijd terug een serieuze lap landbouwgrond gekocht in de buurt. Ze zijn nu op verlof dus ze hadden ons gevraagd om de eenden en kippen te voederen.

Toch wel leuk om met dit weer daar wat afgelegen tussen de bomen te zitten, eigenlijk wel wat jaloers. De dieren hoeven voor mij niet, maar zo'n lap grond inrichten zou ik wel zien zitten.

Terug
Bovenaan