Je glimlach van vandaag

Hebben hier via een extern bureau een anonieme survey gedaan over onze kantoren om werkdruk, jobinhoud, jobtevredenheid,... in beeld te brengen.

Het kantoor waar ik voor verantwoordelijk ben steekt er met kop en schouders boven uit op zowat alle vlakken.
Meer dan 90% is tevreden over hun job, 0% heeft het voorbije jaar een andere job gezocht en 100% is tevreden van mij als leidinggevende. (op andere kantoren was dat max 70%).
Zeker leuk vermits mijn kantoor ook nog eens 50% van het personeel is.

Ja, ik ben trots op mezelf ff :love:

Laatst bewerkt:
timetravel is real y'all!

bttf.png

Laatst bewerkt:
het lieke Service van Het Zesde Metaal. Goe gevonden om daar een lieke over te maken.

Bedankt voor uw bestelling
We gaan zo dadelijk voor u aan de slag
Zo blij voor onze assistent, die anders heel de nacht toch wakker lag
De status van uw pakske kan je volgen via een handige link
Zo blijf je op de hoogte van de treins die staken of 't containerschip da zinkt
We zijn al onderweg, 't zou tof zijn moest je efkes thuis zou kunnen blijven
Het door u gekozen tijdstip ligt exact tussen te negen en te vijven

[Refrein]
Wat vind je van onze service?
Zou je ons geen tiene willen geven?
Alsteblieft, want anders is den directeur vies!
Mogen we u af en toe nog mailen?
Zou je ons aan anderen aanbevelen?

Bedankt voor uw toiletbezoek
G' hebt onze bon -die "voucher"- on toch mee?
Zo blij dat je zo blindelings vertrouwen stelt in onze WC!
Het beste moet nog komen,
Ik weet niet of dat je de procedure kent?
Ge ontdekt waar en hoeveel profijt je u doet als je dat QR-code ne keer scant
En waarom als je alleen piest, dat je dan algelijk de volle pot betaalt?
De klantendienst weet dat misschien,
Maar opgepast daar zijn d'r al véél verdwaald!

[Refrein]
Zou je ons geen tien willen geven
Alsteblieft, want anders is den directeur vies
Mogen we u af en toe nog mailen?
Zou je ons aan anderen aanbevelen?

[Break]
Welkom, goeiedag, bonjour,
U spreekt hier met het keuzemenu
Druk 1,2,3,4,5 of hekje of sterretje, als je wil neerleggen is 't kuu
Het spijt me dat ik het moe zeggen: al ons medewerkers zijn bezet
Maar niet gepanikeerd, want wij hebben speciaal voor u de "Fur Elise" klaargezet

[Kort stukje "Für Elise" instrumentaal]

[Refrein instrumentaal]

[Refrein]
Zou je ons geen tiene willen geven
Alsteblieft, want anders is den directeur vies
[instrumentaal]
Bedankt voor uwen service!
Ik hoop dat je het verder nog goed stelt
Ik ben succesvol afgemeld

Bron: https://muzikum.eu/nl/het-zesde-metaal/service-songtekst

Mijn held!
Mijn schoonouders wonen in die straat en ik moet er elke dag de dochter afzetten en ophalen.

Wetende dat er in de straat een schrijnwerker zit die heeft voorgesteld om op zijn kosten een "bareel" te zetten met badges voor het plaatselijke verkeer
Wat is de reden van de gemeente om dat paaltje te zetten als zelfs de bewoners er niet door mogen?

Wat is de reden van de gemeente om dat paaltje te zetten als zelfs de bewoners er niet door mogen?
Officiële uitleg is dat ze doorgaand verkeer via de omleiding willen pushen.
En ze hebben dus at random in die straat dat paaltje gezet.
Omdat als het verkeer via daar door het centrum gaat ze door vele kleine straatjes moeten.

Heel ambtenant als ge net aan de verkeerde kant van dat paaltje woont voor uw werk.

Onofficiële uitleg is dat er een bepaalde politieker een stukje achter dat paaltje woont en die geen doorgaand verkeer wou.

Want in alle officiële communicatie tot een week voor de start van de werken kwam er geen paaltje, maar was het enkel "plaatselijk verkeer".
Ik heb zelfs nog op mail van de gemeente staan dat ik als plaatselijk verkeer geld omdat ik mijn dochter daar moet afzetten en afhalen, en dat ik dus door het dorp naar de e19 mocht ipv de omleiding te moeten nemen.

Tot de dag van de werken daar ineens beton blokken en een paaltje stond...

Tegenwoordig krijg je op facebook de meest random shit te zien. Als ge dan ergens op zo'n random shit even blijft hangen, denkt facebook blijkbaar dat dat uw nieuwe interesse is en ge dat vanaf dan super vaak wil zien.
Er zijn dus gemeenten waar nu de groene GFT vuilbakken worden ingevoerd. Ik heb daar 1 klaagpost over zien passeren en vroeg me toen af 'wat is nu net het probleem?' en ik heb die comments gelezen. Nu ben ik er dus ondertussen achter dat er blijkbaar meerdere gemeenten zijn waar dat nu wordt ingevoerd, want facebook denk nu uiteraard dat ik een enorme fascinatie voor gft bakken heb.
Misschien is dat wel niet helemaal onterecht, want telkens ik dat zie denk ik: 'allez wat gaan ze nu weer te zagen gevonden hebben'. Dus zit ik een beetje in een vicieuze gft-bak-post-cirkel.

Ik ben zelf opgegroeid met een gft bak. Ik woonde in de streek waar ze daar al in de jaren '90 mee begonnen zijn. Als kleuter ben je niet zo bezig met afvalophaling en -verwerking, dus de periode dat ik me al bewust was van vuil sorteren, was die groene bak er ook. Een gazet erin leggen als hij net geleegd was en op tijd en stond dat ding eens uitwassen, voelt voor mij dan ook als een evidentie en geen al te groot wereldprobleem. Maar dat is dus blijkbaar een misvatting. Ge moet u afvragen of ge een gazet erin legt, of keukenrol, of gazet en keukenrol samen en dan heb je 1000 verschillende soorten composteerbare zakjes, of doe je het beter met een broodzak (maar dan moet je erop letten dat er daar geen parafine in verwerkt zit) of moet je papieren zakjes aankopen, of toch beter de zakjes van groenten en fruit (maar wat dan als je naar een winkel gaat waar ge zo zelf van die herbruikbare netjes moet meepakken en ze geen zakskes niet meer geven), want als ge dat niet in zakjes doet, wordt uw bak vuil en een vuile vuilbak, stel je dat voor, gekker moet de wereld nu ook niet worden. En dat uitkuisen is ook niet zomaar uitkuisen, dat plakt langs alle kanten, niet iedereen heeft nen hof en nen hogen druk. Lastig!

Dus dankzij facebook ben ik nu best trots op mezelf. Want ik kan omgaan met een GFT bak. Ik heb zelfs ondertussen een GFT bak overleefd in een rijhuis, waar ik die uitkuiste met een borstelke, een vod en een emmer heet water. I am a GFT bak survivor!

Tegenwoordig krijg je op facebook de meest random shit te zien. Als ge dan ergens op zo'n random shit even blijft hangen, denkt facebook blijkbaar dat dat uw nieuwe interesse is en ge dat vanaf dan super vaak wil zien.
Er zijn dus gemeenten waar nu de groene GFT vuilbakken worden ingevoerd. Ik heb daar 1 klaagpost over zien passeren en vroeg me toen af 'wat is nu net het probleem?' en ik heb die comments gelezen. Nu ben ik er dus ondertussen achter dat er blijkbaar meerdere gemeenten zijn waar dat nu wordt ingevoerd, want facebook denk nu uiteraard dat ik een enorme fascinatie voor gft bakken heb.
Misschien is dat wel niet helemaal onterecht, want telkens ik dat zie denk ik: 'allez wat gaan ze nu weer te zagen gevonden hebben'. Dus zit ik een beetje in een vicieuze gft-bak-post-cirkel.

Ik ben zelf opgegroeid met een gft bak. Ik woonde in de streek waar ze daar al in de jaren '90 mee begonnen zijn. Als kleuter ben je niet zo bezig met afvalophaling en -verwerking, dus de periode dat ik me al bewust was van vuil sorteren, was die groene bak er ook. Een gazet erin leggen als hij net geleegd was en op tijd en stond dat ding eens uitwassen, voelt voor mij dan ook als een evidentie en geen al te groot wereldprobleem. Maar dat is dus blijkbaar een misvatting. Ge moet u afvragen of ge een gazet erin legt, of keukenrol, of gazet en keukenrol samen en dan heb je 1000 verschillende soorten composteerbare zakjes, of doe je het beter met een broodzak (maar dan moet je erop letten dat er daar geen parafine in verwerkt zit) of moet je papieren zakjes aankopen, of toch beter de zakjes van groenten en fruit (maar wat dan als je naar een winkel gaat waar ge zo zelf van die herbruikbare netjes moet meepakken en ze geen zakskes niet meer geven), want als ge dat niet in zakjes doet, wordt uw bak vuil en een vuile vuilbak, stel je dat voor, gekker moet de wereld nu ook niet worden. En dat uitkuisen is ook niet zomaar uitkuisen, dat plakt langs alle kanten, niet iedereen heeft nen hof en nen hogen druk. Lastig!

Dus dankzij facebook ben ik nu best trots op mezelf. Want ik kan omgaan met een GFT bak. Ik heb zelfs ondertussen een GFT bak overleefd in een rijhuis, waar ik die uitkuiste met een borstelke, een vod en een emmer heet water. I am a GFT bak survivor!

Kent ge de milieubox nog? :oi22:

Terug
Bovenaan