Je glimlach van vandaag

1769707902647.png
DREFT IS GEEN VOEDSEL

Woensdag naar de tandarts geweest:114€
Vandaag op de rekening teruggestort door ziekenkas: 90.
En dat zonder iets te moeten aangeven of opsturen. Als het vlot gaat, mag het ook wel gezegd worden.

Woensdag naar de tandarts geweest:114€
Vandaag op de rekening teruggestort door ziekenkas: 90.
En dat zonder iets te moeten aangeven of opsturen. Als het vlot gaat, mag het ook wel gezegd worden.
Het is dan ook sinds kort verplicht om dat automatisch aan het ziekenfonds door te geven. Wel lekker handig natuurlijk.

Het is dan ook sinds kort verplicht om dat automatisch aan het ziekenfonds door te geven. Wel lekker handig natuurlijk.
ja toch. Allez, je kan veel klagen over België, maar op dat vlak zitten we hier toch echt wel goed. 25€ voor een gatje te laten vullen in een tand is gewoon goedkoop dankzij ons sociaal systeem. Uw haar bij de kapper laten knippen is duurder (maar wel minder pijnlijk. Lol, stel uw voor dat uw haar knippen ook zeer zou doen. ). En dan nog supersnel terugbetaald: geen kleefbriefjes meer of zo... ik ben er niet kwaad om.
(en ja, het kan nog beter en er zijn veel mensen die wel van kastje naar de muur worden gestuurd bij bepaalde terugbetalingen of goedkeuringen voor behandelingen).

ja toch. Allez, je kan veel klagen over België, maar op dat vlak zitten we hier toch echt wel goed. 25€ voor een gatje te laten vullen in een tand is gewoon goedkoop dankzij ons sociaal systeem. Uw haar bij de kapper laten knippen is duurder (maar wel minder pijnlijk. Lol, stel uw voor dat uw haar knippen ook zeer zou doen. ). En dan nog supersnel terugbetaald: geen kleefbriefjes meer of zo... ik ben er niet kwaad om.
(en ja, het kan nog beter en er zijn veel mensen die wel van kastje naar de muur worden gestuurd bij bepaalde terugbetalingen of goedkeuringen voor behandelingen).
er zijn vooral weinig tandartsen die nog geconventioneerd zijn :D, niet iedereen moet maar 25 betalen hiervoor!

Nu even kijken naar je RSZ bijdragen elke maand :unsure:

er zijn vooral weinig tandartsen die nog geconventioneerd zijn :D, niet iedereen moet maar 25 betalen hiervoor!
Idd, vorig jaar was ik daar een 65 euro voor kwijt. Tandarts werkt hier met een derdebetalersregeling, dus je moet zelfs niet voorschieten en dan wachten op teruggave, gewoon je deel betalen.

Fieukes, momenteel in Bole Addis Ababa International Airport voor de terugvlucht. Vier uur layover, dus genoeg tijd om de sanitaire infrastructuur grondig te evalueren.

Ondertussen al twee keer naar het toilet geweest voor de standaard import–export. Eén keer na de eerste vlucht, en één keer als voorbereiding op de tweede.

En serieus: in élke wc staat iemand te poetsen. Continu proper. Een man bij de mannen, een vrouw bij de vrouwen. Tot daar alles normaal.

Maar dan: ge stapt binnen, en die poetser kijkt u aan met een glimlach alsof ge zijn verloren neef zijt. “Welcome!” roept hij, met een enthousiasme dat ik zelf nog nooit richting een toilet gevoeld heb.

Maar wauw… die service. Die toiletten zijn kraaknet. Na elk bezoek checkt die kerel of alles nog blinkt, en als het niet blinkt, dan blinkt het tien seconden later wél. Ik ben nog maar net klaar met handen wassen, en hij staat al paraat met zijn arsenaal aan poetsmateriaal. Altijd met diezelfde glimlach.

Ik zweer het: dit is het eerste vliegveld waar ik bijna spijt heb dat ik niet nóg eens moet gaan.

En bij het buitengaan riep hij me nog achterna: “You’re welcome!”
Op dat moment wist ik niet goed: is hij gewoon extreem vriendelijk, is dit pure professionele trots, of denkt hij dat ik zijn type ben en dat ik net auditie heb gedaan voor Toilet Guest of the Year?

Hoe dan ook, die mens straalt zo hard dat ik bijna een frequent‑toilet‑visitor‑kaart verwacht. Eén stempel per bezoek, tien stempels en ge krijgt een gratis glimlachupgrade.

Terug
Bovenaan