Je glimlach van vandaag

Bestaat dat soort van humor eigenlijk nog? Zo met typeke's, zoals Gaston en Leo, Urbanus, Andre Van Duin...
Lijkt me nu vooral meer gewone stand-up te zijn met monologen en wat crowd work?

Ik geloof het niet. Dat soort humor lijkt wat als minderwaardig beschouwd te worden.
Bestond er toen ook nog een andere soort humor?

Anderzijds waren die typetjes meer de stereotypering van de onderste laag van de bevolking terwijl veel stand up juist het omgekeerde doet.

Krijg een idee in de auto, rij tot aan een winkel => koop op 5 minuten een crossmotor (enduro sherco 300cc 2takt)

Als dit een midlifecrisis is vind ik het prima!

2decennia geleden dat ik nog met zo’n ding heb gereden.

Wie heeft dit goedgekeurd als promo :rofl: die ziet precies voor de eerste keer zijn eigen product.
Z7DZN2a-.jpg

Ik geloof het niet. Dat soort humor lijkt wat als minderwaardig beschouwd te worden.
Ik vind dat persoonlijk in 95% van de tijd echt totaal niet grappig eerlijk gezegd. Hector heb ik nog niet gezien, Coco Flanel is zeker een klassieker. Maar op een podium vind ik zo dingen niet grappig. Idem bv Jacques Vermeire.

"That's a big bite."

En neemt dan een hap kleiner dan onze vierjarige.
Dat vind ik nog het grappigste aan heel dat filmpje. En het gebruik van het woord "product". WTF man. CEO's zijn echt geen normale mensen, dat is duidelijk.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat persoonlijk in 95% van de tijd echt totaal niet grappig eerlijk gezegd. Hector heb ik nog niet gezien, Coco Flanel is zeker een klassieker. Maar op een podium vind ik zo dingen niet grappig. Idem bv Jacques Vermeire.
Humor is persoonlijke smaak, maar die persoonlijke smaak zal denk ik wel sterk afhangen van waarmee je in contact bent gekomen in je jongere jaren. En dus zal dat ook wel trends kennen vermoed ik. Ik weet dan mijn vader zaken zoals Jacques Vermeire of Gaston en Leo geweldig vond, en dus keek ik als kind mee en vond ik dat ook grappig. Iets later was dat dan Geert Hoste. Maar als tiener bleek dan dat dit allemaal niet hip meer was, wat denk ik ook verklaart waarom "onze" generatie dat minder vindt. Er was ook een periode dat Alex Agnew alomtegenwoordig was en iedereen uit mijn dichte kring die geweldig vond.

En zo gaat dat verder zeker, wij hebben allemaal wel een humor die ook stoelt op zaken die populair waren tijdens onze vormende jaren, gaande van bepaalde zaken op tv tot internetfenomenen, terwijl iemand die nu een tiener is daar volgens mij ook niet echt mee kan lachen. Idem met mensen uit een andere cultuur, mijn vrouw die kan plat liggen van het lachen met filmpjes die ik wel begrijp maar waar ik de humor niet van zie. Omgekeerd was mijn teleurstelling groot toen zij die mix van plaatsvervangende schaamte en herkenbaarheid uit In De Gloria niet grappig vond.

Kan het niet lezen maar de recensent krijgen we alvast niet te zien.
Zou het Stijn Baert zijn? :thinking:

en dan zoek je zo voor de grap eens de naam van het personage op google.
blijkt een schepen te zijn in Brecht.

met in zijn bio:
In januari 2023 kregen we de vraag van de organisatie van Sin-Job Zomert om een opvolger te organiseren. Zo nam ik samen met enkele andere enthousiastelingen het initiatief om de Ballekesfeesten te organiseren.

Terug
Bovenaan