Je grote favoriete platenboer (online of/en winkel)

Off-topic, maar... "Grootte" ?? :oops:

On-topic: de vorige jaren mijn hele CD-collectie (1200+ of zo) geript naar FLAC + MP3, en ik denk dat er misschien 2 waren waar ik issues mee had. Geen idee of het cd-rot was of iets anders. Maar zelfs copies of CDR, van minstens 15j oud, gingen nog allemaal probleemloos.
EDIT: gebruikte ook 'AccurateRip' waarmee je kan checken of je rip foutloos is en dat was ook steevast zo. AccurateRip verzamelt hash-codes van iedereen die ript en dat gebruikt. Als je dus dezelfde hash hebt als een hoop andere rippers, ben je wel zeker dat je rip 100% correct is.

Laatst bewerkt:
Cassettebandjes da was pas een ramp men moest er eerder mee geluk hebben , de éérste keer in de speler konden ze al om zeep zijn of konden een tijdje mee tot het zo ver was , en die komen dus were boven water , hopelijk van een betere kwaliteit .

Ik heb rond de 1200 cd's, waarvan toch zeker al een aantal naar de 30jaar gaan, nog geen enkel probleem mee. (Ik mag het hopen, want hebben een belachelijke hoge waarde op Discogs)

Zou nog een toffe thread kunnen zijn, wat zijn de duurste cd's die je in je bezit hebt. (Discogs waarde, high est value)
Welke cd´s hebben een belachelijk hoge waarde?

Hier vind ik 80% van mijn vinyl op HHV, als het er maar 1 is check ik ook altijd is op JPC. Die laatste heeft goedkope verzending, sommige platen zijn er ook goedkoper maar sommigen een heel pak duurder.
Voor de rest wat bandcamp, en als ik een originele zoek dan is het Discogs. Vorige maand mij nog is laten gaan maar over het algemeen is het ´zomaar vinyl kopen´ ook wel gestopt hier. Vroeger kocht ik er elke maand toch wel een stuk of 3/4.

Met cd´s ben ik onlangs begonnen omdat dat een reden is om nog is langs de kringloopwinkel te gaan. Zo toch al een stuk of 100 cd´s kunnen vinden aan 1 of 2 euro per stuk. Ideaal voor dingen die ik wel goed vind maar niet goed genoeg om op vinyl te kopen.
Onlangs wel 2 cd´s gekocht van elk 40 euro per stuk, maar simpelweg omdat dat de enige uitgaves zijn.

Welke cd´s hebben een belachelijk hoge waarde?
Bij mij persoonlijk?

One gud cide: Look what the streets made, OG (rond de 600€ max waarde)
Tommy Wright: On the run( OG) 488€
Young Dozja: Something terrible (OG) 455€
Three 6 mafia: Mystic Stylez (eerste press) 387€
...

soit you get the picture. Volgens Discogs zouden ze samen rond de 40000$ moeten zitten, wat ik er natuurlijk nooit van zou krijgen hé

Bij mij persoonlijk?

One gud cide: Look what the streets made, OG (rond de 600€ max waarde)
Tommy Wright: On the run( OG) 488€
Young Dozja: Something terrible (OG) 455€
Three 6 mafia: Mystic Stylez (eerste press) 387€
...

soit you get the picture. Volgens Discogs zouden ze samen rond de 40000$ moeten zitten, wat ik er natuurlijk nooit van zou krijgen hé
Zotjes! Ik heb ze eens beluisterd en zou net vermoeden dat er in dat genre veel bootlegs/counterfeits de ronde zouden doen. Heb je die gekocht omdat je persé de eerste uitgave wou, of omdat er simpelweg geen andere uitgaves waren?

De reden dat ik ´geen geld´ wil uitgeven aan cd´s is inderdaad de cd rot legende. En met vinyl kun je, bij wijze van spreken, binnen 200 jaar nog aan het luisteren zijn.

Al heeft 1 beschimmelde plaat wel eens voor een ravage van meer dan 500 euro gezorgd in mijn kast.

Zotjes! Ik heb ze eens beluisterd en zou net vermoeden dat er in dat genre veel bootlegs/counterfeits de ronde zouden doen. Heb je die gekocht omdat je persé de eerste uitgave wou, of omdat er simpelweg geen andere uitgaves waren?

Vroeger was ik er echt wel redelijk zotjes mee bezig om bepaalde uitgaven te bemachtigen, nu niemeer.

Alhoewel het soms wel kriebelt, zeker in die groep op facebook 'Diggin' in the cd's met een kleine 10000 leden, daar heb ik wel al wa dingen gekocht en verkocht recentelijk.
Daar zitten nog andere kalibers, vooral Scandinaviërs.

Terug
Bovenaan