Je werkglimlach van de dag!

De stand-up meeting met het team.

Ik: Ja mmm de developer is heel de week ziek en ik ben afhankelijk van hem dus mmm :unsure:
Baas: Ah ja maar morgen vertrek je voor 2 weken op verlof. NA uw verlof ga je terug veel werk hebben he!
Ik: Jaja heel veel! :tongue:

Voor die paar dagen dat ik op kantoor zit, maar eens mijn vervoerskeuze doorgegeven. Meteen een jaarabo van de trein te pakken :rofl:Dat worden een paar goedkope weekends met de dochter naar de stad.

Al die loopbaanbegeleiders / coaches / talentenadviseurs / .. gaan momenteel los op LinkedIn omdat er eindelijk wat gesnoeid wordt in de loopbaancheques.
:cheer:

Op zich een mooi systeem, maar als je ziet welke bedragen daarvoor gegeven worden en wat daar tegenover staat, dat is er wel los over.

De stand-up meeting met het team.

Ik: Ja mmm de developer is heel de week ziek en ik ben afhankelijk van hem dus mmm :unsure:
Baas: Ah ja maar morgen vertrek je voor 2 weken op verlof. NA uw verlof ga je terug veel werk hebben he!
Ik: Jaja heel veel! :tongue:

Als je tijd over hebt, kan je regressietesten doen :p. Of documentatie updaten :p.

Als je tijd over hebt, kan je regressietesten doen :p. Of documentatie updaten :p.
Nog zoiets.

Chief: Makila!
Ik: Ja?
Chief: Kan je voor ELKE taak in ELKE sprint al uw testen automaten in de UI?
Ik: Denkt innerlijk ( :wallbash: ) Ja de helft van mijn uren werk ik dan voor de sprint en de andere helft automate ik dan alles :tongue:
Chief: Hoezo? Automaten wil toch zeggen: Uw testen gaan sneller vooruit ????

Ik: Ja en neen. Ik moet de testen wel eerst maken hé. En dat duurt 2x zo lang als gewoon alle testen manueel uitvoeren.

Chief: Waarom automaten de UI dan?
Ik: Dat is alleen nuttig voor smoke en/of regressietesten, repetitieve zaken (bijvoorbeeld als je testdata regelmatig wil creëren voor testen te kunnen doen). Iets dat amper 1 (of 2x) getest moet worden = gewoon manueel en klaar. :D

[Maar dat laatste begrijpt men precies nooit goed]

Laatst bewerkt:
Baas: Makila er is een nieuwe tool en iedereen uitgezonderd jijzelf gebruikt deze al. Dit heeft de (aller)hoogste prioriteit Makila!
Baas ik kan de tool niet installeren. Ik heb geen admin rechten.
Baas: Oei. Voer een ticketje in en dat komt asap in orde!

3 weken later

Baas: Makila En? Is het al in orde. Ben je al weg met die nieuwe tool?
Neen de aanvraag tot installatie van die tool staat nog steeds op 'pending'.
Baas: Ah ja vakantieperiode. Dat zal dus nog wel efkes duren.

Vanaf mei maken ze me officieel product owner. In de praktijk heb ik al langer dan een jaar die verantwoordelijkheden, maar ben zeer content dat ik de promotie nu effectief ook op papier krijg.

Ik klaag wel over mijn werkgever en de werkdruk, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden over de kansen die ik krijg. Dit zal mijn 4de functie op 9 jaar tijd bij dezelfde werkgever zijn.

Baas: Makila er is een nieuwe tool en iedereen uitgezonderd jijzelf gebruikt deze al. Dit heeft de (aller)hoogste prioriteit Makila!
Baas ik kan de tool niet installeren. Ik heb geen admin rechten.
Baas: Oei. Voer een ticketje in en dat komt asap in orde!

3 weken later

Baas: Makila En? Is het al in orde. Ben je al weg met die nieuwe tool?
Neen de aanvraag tot installatie van die tool staat nog steeds op 'pending'.
Baas: Ah ja vakantieperiode. Dat zal dus nog wel efkes duren.

Je hebt al eerder eens gepost dat je op een consultinggig zit bij overheid maar ik vraag mij toch af de welke. :p

Heel specifieke rechten gevraagd voor nieuwe collega (voor testing redenen.). Binnen het uur in orde in vakantieperiode. (SLA was 3 werkdagen zogenaamd.)

Eerste grote launch meegemaakt (/ mee aan het maken) op het werk. Best spannend en vooral super plezant om het eens van de andere kant mee te maken. Kan niet wachten tot het project waar ik aan werk ook het daglicht mag zien 😁

Eerste grote launch meegemaakt (/ mee aan het maken) op het werk. Best spannend en vooral super plezant om het eens van de andere kant mee te maken. Kan niet wachten tot het project waar ik aan werk ook het daglicht mag zien 😁
Welk soort Launch? (maw: bij welk type bedrijf werk je nu?)

Welk soort Launch? (maw: bij welk type bedrijf werk je nu?)
Launch van een game, in dit geval de Oblivion remaster. Ik werk als environment-artist voor een game co-development studio, ondersteunen studio's en werken samen met hen aan hun projecten. Droomjob is bijna een understatement ❤️

Laatst bewerkt:
Vanaf mei maken ze me officieel product owner. In de praktijk heb ik al langer dan een jaar die verantwoordelijkheden, maar ben zeer content dat ik de promotie nu effectief ook op papier krijg.

Ik klaag wel over mijn werkgever en de werkdruk, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden over de kansen die ik krijg. Dit zal mijn 4de functie op 9 jaar tijd bij dezelfde werkgever zijn.
Tijd voor een update in het brutoloon topic :D

Onlangs was ik als freelance scrum master gedwongen om te verhuizen naar een andere functie. Nog steeds als scrum master bij hetzelfde bedrijf, maar nu bij een andere afdeling dat meer georiënteerd is op infra en niet op development.

Ik kom van twee teams met +25 teamleden, +100 mails per dag (waarvan één derde actiepunten), deelname aan 6 COPs, rollen als risk manager, asset manager, contract manager en beheerder van permissies. Bovendien was elke release een circus met tientallen optredens om toch maar iets in productie gereleased te krijgen.

Nu werk ik in een team van negen personen, krijg ik minder dan tien mails per dag, het team weet niet wat een deadline of milestone is, heeft onlangs voor de eerste keer te horen gekregen hoe je iets in productie zet (via deployment proces), ik moet af en toe de functionele mailbox opvolgen én bij de onderhandelingen heb ik (mijn veel en veel te lage) rate naar omhoog gekregen ❤️

Terug
Bovenaan