Je werkglimlach van de dag!

Glimlach kan verkeerd overkomen, al gaat dat hoofdzakelijk om het eindresultaat.

Ik ben bijna dag op dag een jaar geleden gestart als logistiek manager met in totaal verantwoordelijkheid voor 37 personen.

Door omstandigheden was er op vlak van issues tussen het personeel, niet zoveel gedaan in de 2 voorgaande jaren, waardoor er wel op verschillende vlakken wrevel was wat de algemene sfeer negatief beïnvloedde.

Na veel observeren en praten met mensen een beeld kunnen vormen waar de grootste problemen liggen, naar mijn mening waren er 5 key personen die moesten worden aangepakt op hun gedrag. Met alle 5 grondig gesproken, 1 daarvan moeten ontslaan, 3 hebben zich ziek gezet waarvan er ondertussen 2 al ander werk hebben gevonden en 1 heeft nog werk maar begint zich duidelijk aan te passen.

De glimlach is dat mijn inschatting correct lijkt te zijn aangezien de afwezigheid/aanpassing de laatste weken wonderen doet voor de sfeer op de werkvloer. De groep neemt het duidelijk positief op, mijn inschatting van wie moest worden aangepakt lijkt juist te zijn. Ik kan mij dan nog de vraag stellen of de aanpak wel de juiste was aangezien 3 van de 5 personen niet meer bij ons werken en ik vermoed dat de laatste zieke ook wel aan het uitkijken is voor iets anders, anderzijds kunnen situaties na zo'n tijd zonder aanpak wel zo uit de hand lopen dat vertrek nog één van de weinige opties is. Ik kan er mee leven :)

Gisterenmiddag om 16h nog op een werf toegekomen. Een werk dat ik voor mijn afscheid nog wou doen omdat het me een mooie uitdaging leek. Werk succesvol gedaan. 3h bezig geweest (had ik ook zo ingeschat) maar wel een rush als op het einde alles proper was en alles werkte :)

Ze hebben hier eindelijk gemotoriseerde bureaus geplaatst waardoor je nu ook staand kunt werken. Met mijn 194cm ben ik nu Eye of Mordor die ver boven iedereen uittorent.

Sollicitatiegesprek gehad voor een promotie dat naar mijn gevoel echt slecht is gelopen. Het gesprek was wat impromptu plots geregeld dus ook niet echt tijd om voor te bereiden. Dan krijg ik meteen als vraag hoe ik x (bv een proces van 2 weken lang) zou starten en aanpakken. En dan schieten er 1001 dingen door mijn hoofd waardoor ik doorheen heel het gesprek continu aan mezelf zat te twijfelen. Ik kan ook moeilijk uit het niets plots verzinnen hoe ik een heel proces zou aanpakken zonder voorbereiding.

Terwijl ik technisch en administratief meer dan capabel ben om die job uit te voeren. Daarmee dat ik sollicitatiegesprekken echt haat. Als je iemand bent die gewoon kan lullen dat het geen naam heeft heb je sowieso een voordeel, zelfs als je technisch minder capabel zou zijn.

Ik heb nadien met een van de twee wel nog even apart kunnen praten om mij wat meer te verduidelijken, maar tjah. Ik verwacht er niet te veel van.
Ik heb de promotie gekregen. :unsure:

Voorstelling van de bonus van 2023 met weer een hele nieuwe formule en allemaal termen in.
We worden een bank ipv een firma die service geeft aan de klanten.
Toen er iemand in de chat vroeg wat al die termen waren kon er niemand antwoorden :laugh:.
Dus we hebben een bonus die voor 80% bestaat uit financiële doelstellingen van de groep. Dit jaar moeten we dus niks excelleren want wat we doen draagt toch tot niks bij.

Wordt een chill jaar!

Na veel observeren en praten met mensen een beeld kunnen vormen waar de grootste problemen liggen, naar mijn mening waren er 5 key personen die moesten worden aangepakt op hun gedrag. Met alle 5 grondig gesproken, 1 daarvan moeten ontslaan, 3 hebben zich ziek gezet waarvan er ondertussen 2 al ander werk hebben gevonden en 1 heeft nog werk maar begint zich duidelijk aan te passen.

Inderdaad.
Hier ook gedaan in begin, echter geen gesprek gehad voorafgaand aan mutatie en ontslag.
Ik ben hun papa niet en als het fout gelopen is in de opvoeding zal een gesprek dat niet goedmaken. Ik steek geen tijd in toxische figuren: ge moogt beschikken ook al doet ge uw werk goed.

Observeren, nadenken en wegplukken.
Geen drama, blijven lachen en ineens patsboem einde verhaal!

Onvoorstelbaar hoe volwassen mensen de boel soms kunnen verzieken.
Medelijden heb ik met zulke mensen.

Rokerspauze zeven man/vrouw present.

Collega 1:
"Amai 'k em slecht geslapen, 'k werd wakker meh ne stijve nek"
Collega 2: (behoudt onberispelijk pokerface terwijl de anderen één voor één als domino's dubbel gaan van het lachen)
"Amai en ekkik dan, 'k werd wakker meh ne stijve piet
Ik heb daar toch serieus aan moeten trekken voor het gedaan was
Daarna bokes gesmeerd voor m'n dochter
't Is t' hopen da ze later dikke tette krijgt"
Dooft z'n sigaret en loopt naar binnen.

ik ben nu al anderhalf jaar via Duolingo compleet nutteloos Noors aan't leren.
Vandaag een passagier, half panikerend, eerst in't Russisch aan't uitleggen, ik dan "ja, dat versta ik niet", en dan begon die ineens in't Noors, en ik heb haar min of meer kunnen helpen met haar probleem.
dus toch niet zo nutteloos :)

Heerlijk moment met mijn profiterende collega

Hij had mij gevraag of ik uit elk document mijn naam kon halen alvorens het door te sturen, dan zou hij het nalezen en hogerop doosturen zodat het leek dat hij ook iets had gedaan.
Mijn geen probleem, elke document naam aangepast. Ik zie deze voormiddag de mail toekomen met mij in CC, hij heeft dus geen enkel document geopend want in elk document staat bovenaan "Opgemaakt door Silence op datum xx/xx/xxxx"

Sukkel :D

Hij had mij gevraag of ik uit elk document mijn naam kon halen alvorens het door te sturen, dan zou hij het nalezen en hogerop doosturen zodat het leek dat hij ook iets had gedaan.
Mijn geen probleem, elke document naam aangepast. Ik zie deze voormiddag de mail toekomen met mij in CC, hij heeft dus geen enkel document geopend want in elk document staat bovenaan "Opgemaakt door Silence op datum xx/xx/xxxx"

tja, maar welke manager zou zoiets opvallen? Ik zou het hem niet zo gemakkelijk kado gedaan hebben

Dus die vraagt u vlakaf om te mogen gaan lopen met uw werk.... en gij gaat daar dan nog mee akkoord ook? :unsure: (Chance da hij daar zelfs te lomp voor is, duidelijk, maar alsnog)

tja, maar welke manager zou zoiets opvallen? Ik zou het hem niet zo gemakkelijk kado gedaan hebben
Bwa bovenaan blz 1 in het vet, letergrootte 16, zwarte tekst tegen een licht oranje achtergrond
En ze moeten toch elk document openen, kunt er niet naast kijken

Dus die vraagt u vlakaf om te mogen gaan lopen met uw werk.... en gij gaat daar dan nog mee akkoord ook? :unsure: (Chance da hij daar zelfs te lomp voor is, duidelijk, maar alsnog)
Goh ja, nu is afgewerkt en ik weet dat het in orde is. Beter zo dan dat hij zelf nog begint te prullen eraan en ik de helft van mij moet vervangen door zijn prul.

Ik zie hem deze week nog op kantoor en dan gaan we afspreken wie het inhoudelijk bespreekt de dag zelf, dan geef ik hem alle rotzooi (want hij heeft het toch nie nagekeken) en de dag zelf kan die op niks antwoorden en ik normaal wel.

Laatste bericht vandaag trouwens ontvangen om 10:54 "Het is paasvakantie, ik ga me met de kids bezig houden, vanaf 15u ben ik terug" clown :D

Toch niet het project dat je uiteindelijk alleen ging doen?

Terug
Bovenaan