Dyer Hunt
Well-known member
Ik neem aan dat de meesten hier een Goodreads account hebben, zo houd je makkelijk bij wat je leest.Ik heb er veel gelezen in 2024, maar ik houd de titels niet bij (sommigen zijn daar precies heel bedreven in).
Welke boeken heb je in 2024 gelezen?
| Verstoten | Harper, Jane |
| Moorddeal | Cavanagh, Steve |
| Honderd miljoen jaar en een dag | Andrea, Jean-Baptiste |
| De New York Trilogie | Auster, Paul |
| Ik kan je redden | Delporte, Sofie |
| De koperen koning | Chakraborty, S.A. |
| Zwijgen is bitter | Delporte, Sofie |
| De man met het bruine pak | Christie, Agatha |
| Het glazen hotel | Mandel, Emily St. John |
| In de verte | Diaz, Hernan |
| Zee van rust | Mandel, Emily St. John |
| Het gouden rijk | Chakraborty, S.A. |
| Dark Matter | Crouch, Blake |
| Binnen is het warmer | Kennes, Nico |
| Sapiens: een Kleine Geschiedenis van de Mensheid | Harari, Yuval Noah |
Wat is je favoriete boek dat je in 2024 hebt gelezen?
Pff, da's echt een moelijke dit jaar. De nieuwe Jane Harper was weer genieten zoals altijd, de Daevabad trilogie vond ik super, Dark Matter kon ik amper wegleggen... maar mijn favoriet was (zoals voorspeld) denk ik toch Zee van rust.

Welk boek was de grootste positieve verrassing?
De twee boeken van Sofie Delporte. Haar debuut heb ik voornamelijk gelezen omdat ze hier uit de (ruime) streek afkomstig is, maar gelijk het tweede boek ook gelezen toen het uit kwam. Haar thrillers zijn écht wel goed. Een gelaagd hoofdpersonage dat verre van cliché is, goed opgebouwde, realistische plots, leuke insteek ook die wat anders is dan de typische detective/politie thrillers (hoofdpersonage werkt bij de afdeling vermiste personen). Ik ben fan!
Welk boek was de grootste teleurstelling?
De New York Trilogie. Gelezen dankzij de BG boekenclub, maar deze was echt niet mijn ding.
Welk boek vormde de grootste uitdaging?
Zie hierboven.
Heb je je leesdoelstellingen voor 2024 behaald?
Ja, ik had 15 boeken vooropgesteld, en heb er 15 gelezen.
Wat zijn je leesambities voor 2025?
18 boeken lezen. En voor het eerst in het Engels lezen. Dat wordt dan wellicht een Sanderson boek.
Laatst bewerkt:
).
Met daarbij als uitbreiding dark romantasy mogelijks ook. Ook de bijhorende discord server gejoined eind vorig jaar en zo al een hoop aanbevelingen gekregen en mijn TBR groeit alleen maar.