Jouw 5 favoriete games ooit?

• MOHAA (PC) - die landing van Normandië is echt subliem
  • Civilization 4 (PC) - het spel waar ik de meeste uren heb ingestoken, ik gok +2k u
  • GTA Vice City (PC) - 80s vibe in 3D
  • Wave Race (N64) - lekker chill cruisen met de jetski
  • Gran Turismo 1 (PS1) - waar is den tijd, met ne maat 2u aan een stuk 80 laps rijden voor die 300k$, dit spel heeft me een 2de zit gekost

Final Fantasy VII (PS1)
Metal Gear Solid (PS1)
ISS Pro Evo 2 (PS1)
ES IV: Oblivion (360)
CoD MW2 (360)

Honorable mentions: Destiny (PS4), Ghost of Tsushima (PS4), GTA Vice City (PS2), Final Fantasy IX (PS1), Gran Turismo 2 (PS1), Super Mario World (SNES), Super Mario Odyssey (Switch), ES V: Skyrim (PS3), Championship Manager 01/02 (pc), Red Dead Redemption 1 & 2 (360 & PS4)

Laatst bewerkt:
Zelda : link's awakening
Diablo II
wow
Total Annihilation
Factorio
Total Anal Lotion... blijft een prachtgame, en uniek. Zeker toen het uitkwam was dat een bommetje: de units, de setting, de (overdreven zware) wapens...er zaten kanonnen in dat spel die je spontaan deden huiveren als ze gebouwd werden.

Een echte top 5 favoriete games uitkiezen is onbegonnen werk, dus pak ik het wat anders aan. Hier zijn 5 'mijlpalen' voor mij op het vlak van games.

Age of Empires (I en II)
Mijn eerste online ervaringen heb ik met deze games gehad. Dit was nog in de tijd dat ik braaf moest vragen aan de papa of ik (meestal in het weekend) online mocht spelen, aangezien we ondertussen telefonisch niet bereikbaar waren. Dus meestal op vrijdag- of zaterdagavond met enkele klasgenootjes op MSN Messenger afspreken om eens online wat matchen te spelen. Bij de eerste ging dit geregeld nogal moeilijk, redelijk wat lag of spelers die ineens verdwenen. In mijn herinnering bolde dat in AOE2 veel beter, over de hele lijn een verbetering en uitbreiding van de eerste.

Gran Turismo 2
De eerste playstation was mijn eerste console en ik heb getwijfeld om Final Fantasy VII hier te zetten, mijn eerste spel. Maar ik heb geen enkel spel meer gespeeld dan GT2. En dit was het eerste spel waar mijn vader een beetje interesse toonde in gamen, hij heeft het zo mogelijk nog meer gespeeld dan ik. De enige keer dat we samen of afwisselend speelden, oa om die endurance races te doen.

Grand Theft Auto: Vice City
De overgang van PS1 naar PS2 is voor mij nog altijd het grootste "wauw" moment in gamen. GTAIII had hier ook kunnen staan, maar door de setting en sfeer van Vice City zet ik deze nog een trede hoger. Ik herinner me dat ik VC praktisch op de dag van release ging oppikken met mijn verjaardagscentjes. Iets beknopter dan San Andreas waar ineens soort van RPG elementen in gestoken werden en waar de map soms iets té groot was, en daardoor ook voor mij makkelijker herspeelbaar.

Dark Souls
Ik heb tijdens mijn hogere studies het gamen wat op een lager pitje gezet. Na afstuderen terug wat meer opgepikt maar niet erg serieus, een spel snelsnel uitspelen of halverwege eentje stoppen om een ander te beginnen,... Dat veranderde bij Dark Souls. Ik heb een tweetal maanden relatief obsessief DS gespeeld, telkens wat verder geraken, telkens wat meer van de wereld ontdekken. Na DS het gamen ook op een wat hoger niveau opgepikt. Nog steeds is dit zo'n beetje de standaard waar ik andere games mee vergelijk.

Rocket League
Ik speel weinig tot niet meer online, maar dit is de uitzondering. Voor mij het perfecte multiplayer spel: lage drempel om te beginnen en casual te spelen, maar veel oefening en kunde nodig om te beheersen. Ik speel het nu al enkele jaren en ben het nog steeds niet beu, wat ook al niet vaak voorkomt. Maar ik heb dit spel nu ook gekozen omdat dit hét "coronaspel" voor mij is. Ik speel het samen met een aantal vrienden en dan is het plezant om tijdens het gamen wat te lullen via de voice chat.

Laatst bewerkt:
1. BLoodborne (zonder enige twijfel)
2. Divine Divinity 2
3. Waarschijnlijk Dark Souls 1
4. Blood Omen, legacy of Kain
5. Witcher 3mag er ook wel tussen

En dan vergeet ik er nog zoooooooovele, Horizon, Demon's Souls, Souls 2 en 3, Sekiro, Ghost of Tsushima, Onimusha serie, Ninja Gaiden...

1a: Elden Ring, want...kan nie anders

1. The Witcher 3
Toch wel mn favo game, hoop dat er snel een ps5 update komt, begin ik er terug opnieuw aan.
2. Red Dead Redemption 1
Sublieme game en hoop toch dat ze ooit een remake uitbrengen
3. Mafia 1
Vond het verhaal, de stad, het realisme zo goed en als 14 jarige heb ik het meerdere keren uitgespeeld. Kan me het frustrerende race level nog herinneren, daar heb ik nogal op gevloekt.
4. Uncharted 2
Was mn eerste game op ps3 en wat een game ervaring. Heb ze allemaal gespeeld maar amongst thieves blijft toch bovenaan staan
5. Zelda Breath Of The Wild
Vorig jaar uitgespeeld op de Switch en wat was deze game prachtig, kan er geen minpunten aan geven. Heb dan ook met plezier alles verzameld.

Horizon zero dawn, god of war collectie, mgs 1, half life 2, age of empires 2, vice city, san andreas, AC 2 en black flag horen ook wel bij mn meest memorabele games

Dit zijn misschien niet de beste games ooit die ik tot dusver heb gespeeld, maar wel games met de grootste impact die ik op moment van spelen als beste games ooit ervoer.

Donkey Kong Country 2: Naar mijn bescheiden mening nog altijd de beste 2D-platformer ooit. De allereerste DKC had ik honderden uren gespeeld, maar DKC2 was op alle vlakken net een tikkeltje beter: groter, moeilijker, uitdagender en origineler. Het is ook de enige game die ik echt volledig heb uitgespeeld, inclusief alle collectables.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Sindsdien voorbij gestoken door Twilight Princess en Breath of the Wild, maar het blijft een fantastisch spel. Ik heb er maanden over gedaan om het einde te bereiken, maar het heeft nooit meer voldoening gegeven om een game af te ronden. Werkelijk een episch spel met alles erop en eraan. Met de Spirit Temple en Forest Temple beschikt OoT nog steeds over twee van de beste dungeons ooit in de reeks.

Resident Evil 4: Het beste actiespel dat ik ooit heb gespeeld, al komt Uncharted 2 wel in de buurt. Chapters één en twee zijn vrij goed, maar chapters drie en vier bevatten de beste momenten die ik ooit met gaming heb beleefd. Vooral dat moment waarop dat monster uit de riolen naar boven komt, was echt wel tandenklappen.

Metal Gear Solid: In geen enkel spel ben ik zo hard opgegaan in het verhaal als MGS. Het is eigenlijk een halve interactieve film, maar elk moment is bijna memorabel. Van de ellenlange cutscenes to de boss fights. Eigenlijk ook verrassend kort als je er door vliegt, maar dat zorgde juist voor meer replay value. Niks zo plezant als onzichtbare Snake met unlimited ammo keet schoppen in dat spel.

Championship Manager 97/98: Waarschijnlijk mijn meest gespeelde game ooit met een enorme verslavingsfactor. Omdat het onder DOS draaide, heb ik het lot wel af en toe een beetje geholpen door dat spel te herstarten wanneer ik verloor. Ik denk dat iedereen dat wel deed :D

1) Rollercoaster Tycoon 1
2) Mafia
3) GTA Vice City
4) Mohaa (single player) en Spearhead (multiplayer)
5) Super Mario Land 2

Alleh, eerste post post-9lives era.
En ik ga er gewoon 10 posten in no particular order.

GTA Vice City
Gran Turismo 2
Tekken 1 en/of 3
Castle of Illusion Starring Mickey Mouse (Megadrive)
Alex the kid in Miracle World (Master System)
Super Kick Off (MS)
Golden Axe (MD)
ISS Pro Evolution (1, 2 en 3) en neem Pro Evolution Soccer 3 tot 6 er ook maar bij :LOL:
DBZ Budokai 3
God of War 3

Het zijn 10 lijnen alleszins. Close enough
edit: crap , ben WWF Smackdown vergeten (PSX)

Laatst bewerkt:
1. MGS 3: Snake Eater
Ik kan niet tellen hoeveel keer ik deze heb uitgespeeld
6139QD2Z3ZL._SX466_.jpg

2. Hollow Knight
DE Game van de afgelopen 5 jaar voor mij
capsule_616x353.jpg

3. TES V: Skyrim
Nog steeds de perfecte open world game imo
skyrim-5817bb325f9b581c0bb8d64f-cfc4775e8cf24e219481a9c23aea98d3.jpg

4. Portal
De fantastische gameplay en humor
header.jpg

5. Doom Eternal
Niet enkel voor de gameplay maar ook voor de soundtrack en hoe soepel dit spel draait op eender welke hardware
Cover_Art_of_Doom_Eternal.png

en dan is er nog geen plaats voor BOTW, Football Manager, Pokemon Silver, C&C Generals (Zero Hour),...

1) The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64)
The_Legend_of_Zelda_-_Majora%27s_Mask_Box_Art.jpg

Nee, geen OOT als beste Zelda bij mij. Die donkere sfeer van MM deed het en uiteraard ook Clock Town en al die NPC's die hun eigen routine hebben. Ongeziene mechanics indertijd en onvergetelijk avontuur van begin tot einde. Zelfs nog een official guide gekocht om alle maskers te kunnen verzamelen.

2) Fire Emblem: Path of Radiance (NGC)
220px-Fire_Emblem_PoR_Boxart.JPG

Mijn eerste Fire Emblem en zo een enorme fan geworden van de reeks al vind ik persoonlijk dat de games vanaf Awakening teveel mainstream zijn geworden. Heerlijk uitdagende turn-based strategy waar elke move dodelijk kan zijn. Ook het verhaal en de personages zijn ongezien. Het verhaal zou je zo in een serie kunnen gieten en de red wedding heeft zijn nemesis gevonden, net zoals trouwens "Genealogy of the Holy War" uit dezelfde reeks.

3) Pokemon Red/Blue (GB)
Pokemon-RED-BLUE-Box-Art.png

Wat moet je hierover zeggen in een paar zinnen? Deze game sloeg echt in als een bom toen die uitkwam. Zo een grote game met zoveel mogelijkheden allemaal in die cartridge? Geen idee hoeveel keer ik deze game opnieuw ben begonnen met een ander team om zo de Elite Four te verslaan, Mewtwo te vangen en uiteraard de missingno glitch te misbruiken. En nu vergeet ik nog samen met een maat twee gameboys aan elkaar koppelen via een kabeltje van 30cm om zo Haunter & Machoke te trade evolven :)

4) Body Harvest (N64)
51Q0XXAZEKL._AC_SX466_.jpg

Niet alom bekend maar deze game was DE sandbox game eind jaren 90. Trouwens gemaakt door dezelfde ontwikkelaars die later GTA zouden uitvinden. Je bent een soldaat en één van de laatste overlevende mensen in de strijd tegen uiteraard aliens. Enkel door terug in de tijd te reizen en de aliens daar te verslaan kun je de mensheid redden. In deze third person shooter kun je echt alles besturen: auto, moto, tank, boot, hovercraft, helikopter, jet, ... A ride to never forget ondanks de zelfs toen mindere graphics.

5) Rome Total War (PC)
220px-Romebox.jpg

Mijn eerste Total War en vooral uit nostalgie op mijn lijstje want Medieval II: Total War is de beste & meest complete Total War. Geniaal en goed voor honderden uren onafgebroken genot in deze sandbox turn-based/real-time strategy game. Vergeet ook niet de eindeloze mods die op deze games mogelijk zijn om je zowaar in een compleet nieuw avontuur te smijten. RTW is ook de game die me zelf heeft leren modden dus ook daar oneindig dankbaar voor.

Om af te sluiten enkele eervolle vermeldingen voor TimeSplitters 2, Ogre Battle: Person of Lordly Caliber, Mario Kart 64, Resident Evil 4, Metroid Prime & Gladius.

Terug
Bovenaan