1) The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64)
Nee, geen OOT als beste Zelda bij mij. Die donkere sfeer van MM deed het en uiteraard ook Clock Town en al die NPC's die hun eigen routine hebben. Ongeziene mechanics indertijd en onvergetelijk avontuur van begin tot einde. Zelfs nog een official guide gekocht om alle maskers te kunnen verzamelen.
2) Fire Emblem: Path of Radiance (NGC)
Mijn eerste Fire Emblem en zo een enorme fan geworden van de reeks al vind ik persoonlijk dat de games vanaf Awakening teveel mainstream zijn geworden. Heerlijk uitdagende turn-based strategy waar elke move dodelijk kan zijn. Ook het verhaal en de personages zijn ongezien. Het verhaal zou je zo in een serie kunnen gieten en de red wedding heeft zijn nemesis gevonden, net zoals trouwens "Genealogy of the Holy War" uit dezelfde reeks.
3) Pokemon Red/Blue (GB)
Wat moet je hierover zeggen in een paar zinnen? Deze game sloeg echt in als een bom toen die uitkwam. Zo een grote game met zoveel mogelijkheden allemaal in die cartridge? Geen idee hoeveel keer ik deze game opnieuw ben begonnen met een ander team om zo de Elite Four te verslaan, Mewtwo te vangen en uiteraard de missingno glitch te misbruiken. En nu vergeet ik nog samen met een maat twee gameboys aan elkaar koppelen via een kabeltje van 30cm om zo Haunter & Machoke te trade evolven
4) Body Harvest (N64)
Niet alom bekend maar deze game was DE sandbox game eind jaren 90. Trouwens gemaakt door dezelfde ontwikkelaars die later GTA zouden uitvinden. Je bent een soldaat en één van de laatste overlevende mensen in de strijd tegen uiteraard aliens. Enkel door terug in de tijd te reizen en de aliens daar te verslaan kun je de mensheid redden. In deze third person shooter kun je echt alles besturen: auto, moto, tank, boot, hovercraft, helikopter, jet, ... A ride to never forget ondanks de zelfs toen mindere graphics.
5) Rome Total War (PC)
Mijn eerste Total War en vooral uit nostalgie op mijn lijstje want Medieval II: Total War is de beste & meest complete Total War. Geniaal en goed voor honderden uren onafgebroken genot in deze sandbox turn-based/real-time strategy game. Vergeet ook niet de eindeloze mods die op deze games mogelijk zijn om je zowaar in een compleet nieuw avontuur te smijten. RTW is ook de game die me zelf heeft leren modden dus ook daar oneindig dankbaar voor.
Om af te sluiten enkele eervolle vermeldingen voor TimeSplitters 2, Ogre Battle: Person of Lordly Caliber, Mario Kart 64, Resident Evil 4, Metroid Prime & Gladius.