Ik vind dat echt bijna onmogelijk. Over de meer dan twintig jaar dat ik games speel, over al die verschillende genres, ...
Maar als er één spel is waar ik indertijd echt van omvergeblazen werd, dan was het BioShock Infinite wel. De graphics, de muziek, het verhaal, de sfeer, ... dat was voor mij het eerste spel waar ik écht ervoer hoe computergames ook echt een kunstvorm kunnen zijn. Prachtig, prachtig spel.
En misschien moet ik op plek twee dan Divinity: Original Sin 2 zetten. Waarschijnlijk de beste RPG van de laatste tien jaar en de climax van de verhaallijn van Lohse geeft me nog steeds kippenvel. En van Belgische makelij.
Verder zijn er echt te veel titels of reeksen die wedijveren voor een plek. The Longest Journey (reeks), Mass Effect (reeks), Dragon Age (reeks), The Witcher (reeks), Vampire: The Masquerade - Bloodlines, The Secret World, KOTOR, Age of Conan, ...
En dan heb je nog gamereeksen als Football Manager, Civilization, Total War, Age of Empires, Rollercoaster Tycoon, Tropico, ... waar ik over alle games in die reeksen zodanig veel uren heb gestoken dat ze puur op basis van time played altijd in mijn top 5 zouden moeten staan.
En dan vergeet ik nog Warcraft III, World of Warcraft, RTCW: Enemy Territory, Unreal Tournament, de eerste Call of Duty, Heroes of Might and Magic 3 (waar ik een jaar om gesmeekt heb bij mijn ouders), en zo veel andere games die samen met Age of Empires de liefde voor deze hobby hebben gekickstart.