Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"Je hebt onvoldoende goud" op infinite repeatAls je dat in het Nederlands installeerde, kreeg je soms wel geniale commentaar. "Je dondersteentjes worden aangevallen" wanneer die imps werden aangevallen. De eerste keer dat ik dat hoorde, stond ik daar![]()
(Een klein woordje uitleg bij de top 10)ik heb maar tot 5 gelezenIk ga vals spelen, Ik ga mijn top 20 games zeggen(Een klein woordje uitleg bij de top 10)
1) Mgs1: Deze game was zijn tijd mijlen vooruit. De game had alles. Verhaal, diepgang, gameplay,… Van begin tot einde zat je volledig in het verhaal, en alles was geniaal uitgewerkt! Op tijd van release was het ongekend dat personages zo diepgaand uitgewerkt waren. Een meesterwerk tot in elk puntje… Als kind vond ik de game fantastisch en dat is al die jaren later niet veranderd. Ik hoop dat blupoint hier ooit een remake van maakt, zodat andere gamers die het spel nooit gespeeld hebben, hier ook van kunnen genieten.
2) Mgs3: Deze zet ik persoonlijk even hoog als mgs1. Minder complex als de eerst mgs, maar, emotioneel treft deze game mij enorm. Big boss staat sowieso bovenaan de lijst van meest intrigerende personages aller tijden. Verhaal, gameplay,… Opnieuw perfectie. Maar vooral de diepgang, personages, het plot, emotie maken ENORM indruk…
3) The last of us: Een meesterwerk qua storytelling, dialogen,… Ook al is het verhaal niet heel complex, het is de manier waarop het verteld wordt, hoe het uitgewerkt is, wat zoveel indruk maakt. Het is zo menselijk, voelt zo echt aan. De band tussen Joel en Ellie, de emoties. Damn, en ook de gameplay, ik vond dit spel fucking awesome. Niet voor niets 6x uitgespeeld!
4) The last of us part 2: Wel damn, wat een rollercoaster van een game. Ongelooflijk! Eerlijk gezegd twijfel ik welke ik de beste vind, 1 of 2? Eigenlijk zitten ze op hetzelfde niveau. Ik heb deze game ook back to back uitgespeeld en dat doe ik enkel met de absolute meesterwerken. De gameplay is zoveel beter uitgewerkt dan de eerste game. Veel intenser, veel meer mogelijkheden. En dit is een trip van 30u. Maar niet enkel de gameplay, ook qua cutscènes, dialogen, storytelling, dit is gewoon de top of the hill. En toen ik dacht dat het spel gedaan was(en ik op dat moment dacht, mm, super goed, maar niet zoals 1) komt er nog een stuk dat je moet spelen. En dan gebeurt er nog dit en dat, en toen had ik zoiets van, holy shit, they did it again. Toen opeens kwam het spel nog eens zo hard aan. Dan opeens denk je in jezelf, pfff, fucking hell, deze game! Echt deze game, niet normaal!
5) Red dead redemption 2: De beste open wereld game ooit. Maar het is voor mij niet de open wereld die het spel zo fantastisch maakt (helpt natuurlijk wel), maar de storytelling. Net zoals in the last of us, zijn dialogen in deze game van de hoogste plank. En het spel trof mij ook emotioneel. Nooit gedacht dat een open wereld game dat ging kunnen bij mij. Maar rockstar doet het. Waar naughty dog king is in lineaire games, zijn zij king in open World games. En die wereld, holy shit. Het voelde op veel vlakken next gen aan. NPC’s die u achteraf herkennen,… De mogelijkheden in de game zijn immens. De wereld is zo levendig, zo briljant uitgewerkt. Het is echt fantastisch. Maar zoals ik al zei, de game greep me ook. En het blijft mij heel goed bij. Echt een top game!
6) Metal gear solid 2: Wel, de demo van deze game heb ik 100x uitgespeeld. Nooit was een generatie leap zo groot! Mgs2 blies alles, maar dan ook alles weg qua graphics,physics,… Ongelooflijk. Maar het spel is ook gewoon super goed. Al ging het soms wat te ver qua verhaal. Maar dan nog, de herinneringen, de gevoelens die ik heb overgehouden van die game zullen nooit verdwijnen. En net zoals in de andere mgs games, de soundtrack, damn!!!
7) Mass Effect 2: Ik twijfel welke ik de beste vind, deze of de eerste. Maar deze herinner ik zeer goed, dus daarom zet ik deze hoger. Het was zooo cool dat je een team moest samenstellen om het heelal te redden. En het voelde zo uitgewerkt aan. Pfff, ik hou echt enorm van deze game. Ik ga de remaster van de trilogie met plezier terug spelen!
8) Mass Effect 1: De eerste game op de 360 waarvan ik zei, holy shit, deze story is episch to the fucking bone. En de bad guy, shit man, echt fantastisch in beeld gebracht, Super spel!
9) Resident evil 2(originele game): Ik was 11 à 12 jaar en keek zo hard uit naar deze game. En damn, wat een awesome fucking game. Als je het spel uitspeelde, kon je saves en scenario B beginnen. Je had 4 scenario’s (2 echte hoofd campaigns in mijn ogen wel) en dit was fantastisch. En MrX zal ik nooit vergeten. Het is vooral pure nostalgie. Want ik moet eerlijk zeggen, de remake vond ik niet zo goed als het origineel. Het voelde heel cheesy aan. En ik dacht er zelfs aan de game uit mijn top 10 te slingeren. Maar ik blijf bij mijn gevoel, en rekening houdend met de tijd van release, zet ik deze op 6.
10) Resident evil 1 Remake: Het wordt moeilijk om spellen te rankschikken. Maar ik denk dat hier re1 remake moet staan. Ik heb dit spel op mijn broer zijn gamecube uitgespeeld. In het donker, iedere avond laat begon ik eraan. En damn, de sfeer in deze game! Het origineel had ik nooit uitgespeeld. Maar ik ben superblij dat ik deze achteraf op de gamecube gespeeld heb. En een aantal jaar later nog eens op de ps3, top!
11) God of war(2018)
12) Metal gear solid 4
13) God of war 3
14) Uncharted 2
15) Uncharted 4
16) Dead space
17) Oblivion
18) Sekiro
19) Bloodborne
20) Heavy rain
Eervolle vermeldingen: Shadow of the colossus, Jak and daxter, ninja gaiden, tenchu, Dark souls 3, halo, gears of war, Extermination, Gta games, Horizon zero dawn, Death stranding, Devil may cry, Parasite Eve, Skyrim, Fallout 4, Splinter Cell, Final fantasy 10, Resident evil 7, fable 1 en 2, Riddick, Farcry 3, final fantasy 7 remake (het origineel heb ik niet gespeeld, maar wel volledig gezien bij mijn broer. Fantastisch verhaal. Met plezier de remake gespeeld, benieuwd naar de vervolgen), Warzone, apex legends…

Wat zijn jouw 5 favoriete games ooit, en waarom? Wie weet ontdek je in deze thread ook iets dat je nog niet kende!
Let’s go!
1. Bloodborne / 2015 / PS4
![]()
Wat is er nog niet gezegd over Bloodborne? Onovertroffen sfeer en setting, wonderlijke worldbuilding en lore, buitengewone boss fights en een sublieme soundtrack. Voor mij was dit destijds de trigger om een PS4 te kopen. Ik heb er waarschijnlijk zo’n 100 runs op zitten en ik wil nog steeds meer! Dé game van vorige generatie, zonder enige twijfel.
2. Shadow of the Colossus / 2005 / PS2
![]()
Okay, okay, de originele controls, camera en performance waren op z’n minst gezegd wankel te noemen, maar dit is zo’n unieke en mysterieuze wereld met colossi gaande van memorabel tot grandioos. De Bluepoint remake was in ongeveer alle opzichten een verbetering tegenover het origineel. Fumito Ueda is een held en dit is een absolute klassieker die iedereen gespeeld zou moeten hebben!
3. Super Metroid / 1994 / SNES
![]()
Voor mij was dit de game die mij, in ‘94 als young snotter, leerde om zonder hand holding een wereld te ontdekken. Op dat moment was Super Metroid echt uniek en er was niet echt een alternatief, althans niet voor mij. Eervolle vermelding voor Symphony of the Night, dat een paar jaar later uitkwam.
4. Journey / 2012 / PS3
![]()
Toegegeven, dit is niet de meest herspeelbare game, maar die eerste playthrough in het midden van de nacht was betoverend en zal ik me voor altijd herinneren. Een ongelooflijke, unieke ervaring compleet met tranen van vreugde op het einde.
5. Resident Evil 4 / 2005 / GCN & PS2
![]()
Ah! I’ll buy it at a high price! Toen Resident Evil 4 net uit kwam, kon ik simpelweg niet stoppen met ‘s nachts spelen en ik heb sindsdien opnieuw en opnieuw genoten van iedere playthrough op ieder systeem. Een masterclass in pacing die consequent op het juiste moment de juiste dingen op je los laat.
Runners-up: Dark Souls, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Final Fantasy VII, Hollow Knight, Super Mario Bros. 3
Dishonored?Verdikke, ik zit al hele tijd met een game in mijn hoofd (pc) maar kan niet op de naam komen. Het is een shooter en het pkot draait rond de moord op een president of royalty char dat je moet onderzoeken. Je hebt speciale krachten en kan sprinngenlzappen naar een gebouw. Er komen ook grote tripods in voor. Game is niet zo oud, er is ook een sequel..
Yes, thats the one.Dishonored?
Ja het was precies wel echt memorabelYes, thats the one.
Die mag er ook bij.
.Goh ja, misschien niet van het niveau van een bioshock of half life 2 maar toch zeer genietbaar.Ja het was precies wel echt memorabel.