In willekeurige volgorde. Het zijn in ieder geval games waar ik het langst/meest plezier mee heb gehad.
FIFA 98 (Playstation)
Eerste (en lange tijd ook het enige) spel op mijn Playstation. Tot dan enkel maar simpele/cartooneske voetbalgames gespeeld op Gameboy/NES/SNES. Dit was toch een gamechanger voor mij. De stap naar realistische sportgames. Geweldige soundtrack, geweldige sfeer, enorm uitgebreid (je kon met elk nationaal team ter wereld spelen), ...
Settlers III (PC)
Velen zullen eerder zweren bij 1 of 2. Zelfde verhaal als bij FIFA98, dit was mijn eerste (en lange tijd enige) spel op PC. Heel het RTS gebeuren was nieuw voor mij. Zelf je dorpje bouwen. Dat was toch een wereld die openging. Een jaar of 3 geleden nog eens gespeeld, ik blijf de graphics toch leuk vinden.
Diablo II (PC)
Geen enkel ander spel dat ik (online) zoveel gespeeld heb. Verslavend tot en met. Een mens kan blijkbaar toch heel vaak de Den of Evil cleansen...
Gran Turismo II (PC)
Ik heb eigenlijk niet zoveel met autosport. Desalniettemin waarschijnlijk mijn meeste gespeelde spel op PlayStation nà FIFA98. Uitgebreid, gedetailleerd, sfeervol tot en met, de verzamelwoede, ...
Rollercoaster Tycoon (PC)
Zowel 1 & 2. De enige Tycoon game die mij lang heeft weten boeien. Pure fun. Ik denk dat ik wel heel vaak dezelfde map gespeeld heb
Eervolle vermeldingen:
- Age Of Empires 2 (PC)
- Total Annihilation: Kingdoms (PC) - velen zullen TA verkiezen, maar die had ik toen nog niet gespeeld. De draken waren gewoon cool

- Unreal Tournament (PC) - Shooter die ik het meest gespeeld heb. Instagib CTF is gewoon vet
- Metal Gear Solid (PlayStation) - Eerste keer dat ik toch echt zo'n filmisch gevoel had tijdens een game. Toch ook een gamechanger.
- The Sims (PC) - De oorspronkelijke versie heb ik best veel gespeeld denk ik. Destijds toch ook gewoon een goed en vernieuwend spel.
- Football Manager (PC) - verschillende versies
- Cycling Manager (PC) - Als koersliefhebber zat ik toen al lang te wachten op een game en plots was het daar. Puur kwalitatief zijn dat nooit goede games geweest, maar dat had evengoed in mijn top 5 kunnen staan. Helemaal kapotgespeeld die CD.
- ...
(Ik vergeet er nu nog heel veel waarschijnlijk)
Over NES/SNES moet ik al eens goed denken...
- Star Wars en SW: Return of the Jedi (SNES) blijven mij bij. Gewoon cool om de films te beleven in game destijds
- Op NES zijn het klassiekers: Mario 3, Kirby, Darkwing Duck, Bugs Bunny Birthday Blowout, Megaman 2 (al is dat vooral frustratie) ... allemaal zowat hetzelfde natuurlijk